Porto:
StandardNOK 145.00Up to 12 Business Days
(includes 1-2 days to process your order)
ExpressNOK 280.00Up to 4 Business Days
(includes 1-2 days to process your order)
Jeg får feilmelding....og skoletysken min holder ikke i kveld kjenner jeg.
Hva har jeg gjort galt?
Ihr Formular konnte aus folgenden Gründen nicht abgeschickt werden:
Da Sie sich bereits an der Kasse befinden, können Sie kein anderes Anlieferungsland mehr auswählen. Wenn die Waren in ein anderes Land geschickt werden sollen, müssen Sie die Kasse verlassen und Ihren Warenkorb zurücksetzen/leeren.
Det bruker å være inkludert fra andre store nettbutikker som priser i Norske kroner, prisene matcher Norske "listepriser" også. Ser at endel produkter heller ikke er tilgjengelig i Norge.
Tror ikke det. Regner med at LEGO tar seg av fortollingen siden de Norske prisene er såpass mye høyere enn $-prisene. Skal ikke garantere det, men vil tro at du ikke skal betale mer enn det som står oppgitt. Noen kan jo sende en mail å spørre?
Jeg har akkurat lastet ned LEGO Digital Designer, skal bestille "custom" når jeg har bygget en bra modell der.
Dette var svært overraskende, men gode nyheter (og det er helt nytt jeg sjekket for et par uker siden). Jeg hadde strangt tatt innstilt meg på at LEGO Norge bare skulle fortsette å lyve om at bestilling her snart ville være mulig, slik de bevisst har gjort hver gang de har blitt spurt i snart 10 år. Prisene er relativt høye da; over 50% høyere enn i USA for en del av de relativt dyre settene jeg kunne være interessert i til meg selv. (og da har jeg naturligivs lagt på 25% mva. på prisen i USA før jeg sammenligner). Men på den positive siden så har de en god del sett som ikke vanligivs er lett å finne i butikken i Norge tilgjengelig; Star Wars Ultimate Collector Series for eksempel. Og de sier under «Pricing Policy» at «Pricing includes appropriate VAT.», så skatter og avgifter er inkludert ja.
Ben "proud owner of a 10178 (still in box)" Murphy
Melder meg som uvitende... Var innom der via en link tidligere i uka, men visste ikke at det var noe nytt.
Mest interessert i dublo for tiden, så dere skjønner vel at jeg er nybegynner i legoverden
(Shoppe-verden, jeg er vant til å bygge da, fra tidligere år...)
Jeg bestilte en hel røys med ting før jul, og fikk det levert på døren med DHL, og betalte ikke et øre mer enn det som sto oppgitt da jeg "sjekket ut" handlekurven. :glis:
Mens vi fikk hentelapp på posten, og må betale 275,- for å hente ut julegaven som ble bestilt, kan dette stemme? Vurderte p ikke hente ut, og må ringe Lego på mandag, jeg mener bestemt det stod at avgifter var inkl i prisen.
Jeg har sett litt på sidene og ser ikke at norsk moms er inkludert i prisen som er oppgitt?
Det står litt om pris i nasjonal valuta, men det tolker jeg til prisnivået generelt, og ikke til momsen.
Enten så har posten oversett en leveringskode (DDP) eller så har Lego ikke satt den på pakken. Ta kontakt med postens godssenter på mandag. De har bilder av samtlige pakker de har tollbehandlet, så de ser fort hvor feilen ligger. IKKE hent ut pakken i helgen. Det er veldig styrete å få ordnet dette i ettertid.
De har trøbbel med noen nye skjemaer visstnok. Jeg klaget og fikk pengene igjen. Da det hendte for andre gang i forrige uke klaget jeg og ba om erstatning i tillegg til å få utleggene dekket og jammen fikk jeg ikke en valgfri gave til en verdi av 100 kroner i tillegg til å få igjen utleggene.
Klag! Bare pass på at du har kvitteringen slik at du kan scanne den inn, da kommer pengene kjapt tilbake.
Det er Lego som har gjort feil altså, ikke tollvesenet. Det er Lego du må henvende deg til.
Jeg har bestilt derfra i dag. Får se hva som skjer når hentelappen kommer i posten. Er det ikke mer styr for dem å gjøre det på denne måten? Burde ikke alle klagene og refundering av moms og fortolling gjøre at de snart forandrer på rutinene sine?
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.