Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Retur av sofa til Skeidar

#1

Trixie sa for siden:

Vi kjøpte sofa på Skeidar for 13 dager siden.
Igår kommer den i Skeidaravisen, 3500,- billigere.
Det er sååå kjipt, kan jeg levere den tilbake og kjøpe den på nytt? Noen som vet om returreglene på Skeidar? Fant ingenting på nettet.
Ekstra kjipt er det at det er noen jeg kjenner som solgte meg denne, og de visste jo at den kom på tilbud.


#2

emm sa for siden:

Det er vel noe som heter angrefrist? :undrer: Men hvis varen er tatt i bruk spørs det nok om du får lov til det.


#3

Tjorven sa for siden:

Vi opplevde noe av det samme i sommer med utemøbler, dog "bare" 1500 kroner. Jeg tror ikke det er noe annet å gjøre enn å bite det i seg, men kjipt er det.


#4

allium sa for siden:

Det er ikke noe som heter angrefrist når man kjøper på fast utsalgssted. Da er man helt avhengig av om selger har noen ordninger. Jeg vil tro at hvis de tar den i retur, tar de den til den prisen som er nå.


#5

Harriet Vane sa for siden:

Kjipe kompiser du har, da. Jobber de på provisjon i Skeidar?


#6

trøtt sa for siden:

Så lenge den er tatt i bruk er det vel ikke noe dere kan gjøre. Skikkelig kjipt og jeg hadde blitt litt irritert på den jeg kjente som ikke hadde informert meg om at den kom på tilbud snart.


#7

emm sa for siden:

Angrefrist er visst bare for salg gjort utenfor salgssted. Som allium sa ja.
Da må man bare glemme det tror jeg nok.


#8

Sonar sa for siden:

Skjønner at du synes det er kjipt. Men vet du at din bekjent visste at det ville komme tilbud? Jeg aner ikke hvordan det fungerer hos Skeidar om alle ansatte vet hva som kommer på tilbud om 14 dager frem i tid. Bare en tanke!

Om personen visste det, var det utrolig dårlig gjort og ikke gi beskjed slik at dere kunne ha ventet!


#9

tinkadott sa for siden:

Å så kjedelig!!

Er det lov å spørre hvilken sofa det gjelder?


#10

Tjorven sa for siden:

Jeg tror faktisk ikke at personen visste det. Vi skulle kjøpe seng en gang (faktisk på Skeidar). Det var like før nyttår. Vi spurte om senga kom til å komme på salg. De som jobbet der svarte at slikt visste de faktisk ikke på forhånd nettopp for slippe slike dilemmaer, men de svare også at "dette er egentlig en slik type seng som ofte kommer på tilbud og vi pleier å ha salg over nyttår, men vi har egentlig ikke peiling".

Så det er godt mulig at deres kompis handlet i god tro.

Vi ventet til over nyttår, og sparte 4000 kroner på senga. Men det hadde vi altså ingen garanti for at kom til å skje.


#11

Camomilla sa for siden:

Så kjipt.

Til det med at butikkselgerne ofte ikke vet hva som kommer på salg, så er jeg ikke helt enig det som er nevnt her. Jeg har jobbet i butikk i mange år og visste ofte hva som kom på salg de neste mnd, men vi tok en hvit en og sa at vi ikke visste. Men det skal også sies at jeg ikke har jobbet i noe så stort som Skeidar da.


#12

trøtt sa for siden:

Jeg har faktisk flere ganger fått beskjed om at det jeg skal kjøpe kommer til å komme på salg om kort tid. Det kaller jeg service og gjør meg ekstra villig til å handle på det stedet en annen gang også.


#13

Bomull sa for siden:

Slikt er kjedelig, men jeg tror nok du bare må bite det i deg ...det blir som vinterdressene jeg kjøpte for noen uker siden som nå er på 30 % avslag fordi hele butikken feirer jubileum osv. Shit happens!

...og de du kjenner som solgte det sofaen trenger ikke nødvendigvis å vite om det på forhånd nei. Skeidar f.eks kjører jo mange kampanjer og ganske titt, men det varierer hva de setter ned i pris, og hvis det er som i den butikken (innen samme sjanger) jeg jobbet i, så får ikke ansatte se DM-ene noe tidligere enn kundene og vet dermed ikke hva som kommer på salg og til hvilken pris.


#14

Trixie sa for siden:

Det som gjør at jeg lurer er jo forde f.eks Elkjøp har jo 30 dagers returrett, selv om varen er brukt. Jeg har jobbet i butikk før, fler forskjellig, og varene skal jo bestilles og da vet man hva som kommer på tilbud, dessuten kommer tilbudsavisene(DMéne) til butikkene i forkant.


#15

LilleLeo sa for siden:

Jeg vet ikke, men fy flate så kjipt!

Jeg husker mamma og pappa kjøpte en støvsuger en gang, som en uke eller to etterpå kom på salg og var da satt ned en hel del. De klaget og betalte vel salgssummen til slutt tror jeg.


#16

Kumilla sa for siden:

Så utrolig dårlig! Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen, at jeg ALDRI mer handler på Skeidar. Det er det stedet med den elendigste servicen jeg overhodet har vært borti.
For noen år siden hadde vi ikke klesskap og bestilte oss der. Det skulle komme etter et par uker, og de skulle ringe oss.
Vi hadde i mellomtiden klærne våre i en stor haug, og i kofferter o.l. og de ringte aldri, vi etterlyste flere ganger men fikk til svar at skapet ikke hadde kommet.
Så viste det seg etter 3 mndr at de hadde de likevel. Og da krevde vi at vi fikk det hjemkjørt gratis som plaster på såret...men tror dere de kunne være behjelpelige med det da? Neida. Så sånn er det med den saken, vi handler ikke der mer hvis vi ikke må, for å si det sånn.
Kjipt, Trixie. Lykke til. Ville tatt kontakt med vedkommende i alle fall.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.