Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Telenor-frustrasjon. What to do?

#1

LilleT sa for siden:

Jeg kjøpte mobil og abonnement fra Telenors nettsider for 2 1/2 år siden. Etter den tid har moren min fått koblet meg på sin FriFamilie.

I går fant jeg en mobil og et abonnement på Telenors nettsider som jeg forsøkte å bestille over nett. Da jeg kom fram til betaling, fikk jeg melding om at jeg kun er bruker av mitt eget abonnement, men at det er moren min som er eier. Det er kun hun som kan kjøpe ny mobil og abonnement til meg.

En telefon og påfølgende lang samtale med Telenors kundeservice(!?) gir meg følgende opplysning: Det er en feil at moren min står oppført som eier. Servicemannen hos Telenor sier at alt vil ordne seg etter at jeg har bekreftet at jeg vil eie eget abonnement og han har snakket med moren min på telefon og fått bekreftet det samme. Han spør om jeg fortsatt vil stå oppført i FriFamilie, noe jeg på det tidspunkt synes høres greit ut. Avtalen er at han sperrer FriFamilie i 24 timer og ringer moren min med det samme for å få bekreftelsen han trenger. Da må jeg med andre ord bestille ny telefon og abonnemet i løpet av det nærmeste døgnet. To timer etter denne samtalen har moren min fremdeles ikke fått noen telefon fra Telenor, så jeg får henne til å ringe selv for å gi dem bekreftelsen de har sagt de trenger. Dette er ingen enkel affære, viser det seg. Etter mye om og men får hun beskjed om at det er i orden og at databasen med opplysningene om eierforhold av mitt abonnement skal oppdateres i løpet av natta.

Det har ikke skjedd.

Nå har jeg sendt mail til kundeservice der jeg skriver at jeg forventer at de ordner opp fort. Standard-bekreftelse tilbake om at jeg kan forvente svar innen tre dager. :snill:

Jeg har slettes ikke tålmodighet til dette. Vurderer sterkt å finne meg en annen mobilleverandør, men det vil vel neppe løse så mye i første omgang? Jeg vil jo beholde mobilnummeret mitt, og da må jeg uansett vente på at Telenor skal løsrive abonnementet fra moren min?

:gaah:

Hva ville du ha gjort?


#2

Malus sa for siden:

Vi gjorde det samme rett før helga. Mitt nr stod på mannen, så vi ringte og fikk fikset det (begge pratet med telenor) og det gikk ca et døgn før det endret seg på "mine sider" på nett. Så prøv å logg på igjen om en liten stund. At det er helg gjør sikkert ikke ting raskere heller...


#3

Hjertensfryd sa for siden:

Har nettopp vert igjennom den mølla der sjølv. Du må vente til dei sender deg papirene på overdraging og fakse det tilbake. Var i alle fall det me endte opp med. Tok nokre dagar å få ting i orden og mange telefoner til telerot.


#4

LilleT sa for siden:

Papirer på overdragning? Det høres rart ut.

Det mest frustrerende med dette er at de tre såkalte kundebehandlerne hos Telenor gir ulike svar samtidig som man får inntrykk av at det er første gang de har vært borte i en sånt problem.

Er det like mye problemer med andre mobilleverandører?


#5

Hjertensfryd sa for siden:

Eg måtte skrive og signere på papir der det sto kven som hadde eigd nr, kven som skulle ha det no og ein del slike ting.

Eg trur dei var litt lost dei som satt på kundeservice.


#6

Zip sa for siden:

Har både du og din mamma betalende Telenor abonnement?. Eg meiner at det må stå på samme person for å være i fri familie. Så overfører du abonnementet til deg kan du ikkje ha fri familie med din mamma.


#7

LilleT sa for siden:

Vi har begge betalende abonnement, ja. Jeg trodde greia var at man må ha felles faktura. Man har jo lov til å ha nære venner på FriFamilie, og det er rart om en person skal eie sine venners abonnement?

Jeg har ring Telenor igjen. Mannen der sa at det skulle ta en dag før dette ble ordnet (Fordi det "bare var sånn" ... :himle:). Han sa at ting burde skje i løpet av morgendagen. At det da har gått to dager fra første servicemann sa det skulle ta noen minutter kommenterte han ikke.

Nå leter jeg etter nytt abonnement fra en annen leverandør. Kommer jeg meg bort fra Telenor, skal jeg aldri mer få kloa i meg igjen! :niks:


#8

Zip sa for siden:

Ok, da er det berre felles faktura ja.;)


#9

Chiffre sa for siden:

Du kan ha med kontantkortabonnementer som er registrert på andre personer, ja, men tydeligvis ikke regningsbaserte.

Fra telenor.no/privat/mobil/tjenester/fordelerograbatter/frifamilie:
Alle regningsbaserte mobilabonnement innen FriFamilie står oppført på én eier over 18 år. Du får derfor en felles faktura for alle mobilabonnementene.


#10

polarjenta sa for siden:

Når vi opprettet fri familie, så fikk jeg beskjed om at det kun kunne være en eier av abb, og i vårt tilfelle er det meg, jeg må dermed være med dersom mamma eller mannen min skal kjøpe ny telefon.


#11

LilleT sa for siden:

Ok.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.