Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Sømmen i nye støvletter raknet

#1

kiddo sa for siden:

Kjøpte meg nye støvletter på Walkabout (Lille Vinkel-kjeden) i Byporten fredag, veldig dyre fra (2500) AirStep. Brukte dem en tur i butikken i går, og i dag skulle jeg ha dem på igjen. Men jammen har sømmen foran raknet så det er et hull. Jeg er utrolig irritert. Er det grunn god nok til å få nye eller vil de reparere dem?


#2

Tranquil sa for siden:

De vil vel prøve seg med å reparere dem ja, men når de bare holdt en dag ville jg eholdt på mitt og forlangt nye jeg. Lykke til.


#3

Dragen sa for siden:

Jeg fikk velge mellom ny glidelås og pengene tilbake da glidelåsen i mine nye støvletter fra LilleVinkel raknet. Veldig god service derfra.


#4

emm sa for siden:

Følger med på tråden, jeg har eksakt samme støvletter. Og jeg elsker dem. :hjerter: De må ikke rakne, fine støvletter finner jeg bare en gang hvert tiende år.


#5

kiddo sa for siden:

Godt å høre, Dragen.

Ja, ikke sant, emm. Ble utrolig deppa da jeg så det. De er virkelig gode og sitter perfekt på meg! Regner med at det bare er litt for dårlig sømmonn akkurat der hullet er. Blir de reparert, vil det jo være en svakhet der for alltid.


#6

m^2 sa for siden:

Jeg har de samme i skolettutgaven og de er :hjerter:
De skal heller ikke rakne, nei!


#7

kiddo sa for siden:

Ringte dem i dag og fikk beskjed om å komme med dem. De har visst 3 ganger på seg til å reparere... Stakk ned i kveld og kunne ikke få nye fordi jeg hadde brukt dem, altså måtte de til skomaker. Forhåpentlig får jeg dem igjen i morgen og forhåpentlig vil det ikke synes at de er sydd eller bli en svakhet i skinnet. Men det er kjipt med to ekstra turer til byen + parkering på Oslo City for støvletter som kosta 2500 :rolleyes:


#8

Muad'Dib sa for siden:

Se om du kan få refundert parkeringen ihvertfall !

Jeg bestillte støvletter fra LVS, og det viste seg at hælkappen og noen søm i den ene støvletten var ødelagt. Jeg bad om å få refundert ikke bare kjøpsprisen, men også porto samt returporto. Og det fikk jeg. Servicen var helt upåklagelig.


#9

emm sa for siden:

I dag så jeg at mine også var raknet, sømmen midt foran på den ene har gått opp. :(
Skikkelig deppers.


#10

Kaija sa for siden:

Jeg trodde ikke butikken hadde 3X reparasjonsmulighet lenger, men at du selv kan velge om de skal reparere eller om du skal få ny vare. Se forbrukerkjøpsloven.


#11

m^2 sa for siden:

ånei - håper ikke mine rakner også! De er jo så flotte!


#12

kiddo sa for siden:

Her må det visst en oppdatering til. Jeg leverte støvlene til første reparasjon og fikk dem tilbake med en svært så synlig "reparasjon". Ikke bra. Heldigvis var butikksjefen enig i det og ville egentlig gi meg et nytt par, men så hadde jammen noen solgt det paret hun hadde holdt av "i tilfelle". Bummer...
Jeg skulle reise bort dagen etter og ville ha dem med meg, og deretter leverte jeg dem inn på nytt forrige helg. Butikksjefen presiserte at det måtte gjøres på nytt og PENT denne gangen. Etter en uke (sist lørdag) ble jeg ringt opp og fortalt at de var ferdige. I dag svingte jeg ned, men jammen så de ikke helt like ut. De hadde ikke fikset noe som helst :eek:
Butikksjefen fikk etter hvert vite at skomakeren ikke kunne gjøre noe mer for at de skulle se penere ut. Jadda.

Heldigvis visste jeg at de hadde dem på nettsida til lillevinkel og etter litt att og fram ble det til at butikken i Bergen som hadde siste par på lager skal sende dem til butikken i Oslo, og så får jeg byttet til nye :D
Ergerlig med SÅ mye styr, men butikksjefen har heldigvis vært både hjelpsom og imøtekommende. Nå håper jeg virkelig ikke at sømmen ryker på de nye ;)


#13

Muad'Dib sa for siden:

Jeg holdt faktisk på å kjøpe disse støvlettene, men fikk aldri gjort det. Fint at jeg så denne tråden, skal ligge unna dem nå !


#14

kiddo sa for siden:

Men bortsett fra sømtrøbbel må jeg si at det er fantastisk gode støvletter!


#15

m^2 sa for siden:

Utrolig gode :nemlig:


#16

Muad'Dib sa for siden:

Men jeg orker ikke sømtrøbbel, irritasjon og masse spilt tid. :skuffet: Slett ikke når støvlene koster 2500 NOK !


#17

emm sa for siden:

Jeg har sendt støvlettene en tur til byen, mannen forsøkte levere de inn i Lille Grensen da han var i byen pga. et møte, men de ville ikke ta imot noe som var kjøpt på avdeling Majorstua. Dit rakk han ikke dra. Sentrum for oss er omtrent umulig å nå, vi bor langt unna, så derfor ligger de i posen sin i påvente av Majorstuatur. :( Dette er så ergelig, på toppen av det hele var hun i butikken i Lille Grensen slettes ikke hyggelig, enda han hadde kvittering og alt.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.