Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Elegant forbi køen

#1

Anne sa for siden:

Skrik deg forbi talemenyen

Hvis du er blant dem som ikke liker Telenors talestyrte kundeservice-meny, er det en fordel om du er en rappkjeftet bergenser.

Av: Marius Sørland Eltervåg

Ved å gi klart uttrykk for frustrasjon blir du koblet rett inn i køen uten å måtte gå gjennom talemenyen først.
– Det er riktig at vi har et system som oppfatter frustrasjon. Men det er ikke slik Dagbladet skriver at man kommer foran dem som allerede er i køen, sier informasjonssjef i Telenor, Atle Lessum, til BA.
Grunnen til at du hopper over talemenyen dersom du skriker, er at systemet da ikke oppfatter hva du sier, og det vil la kunden stå fast.
– Jeg vil fraråde folk å bruke denne «snarveien», ettersom du ikke nødvendigvis kommer til en kundebehandler som har kompetanse på det området hvor du trenger hjelp, sier Lessum.

www.ba.no/nyheter/article2309668.ece

:rofl: gjett hvem som skal teste dette ut!!!


#2

Inagh sa for siden:

He he - hørtes moro ut... :knegg:


#3

Martis sa for siden:

Fantastisk :lol:


#4

Majsa sa for siden:

:skratte:
Men systemet reagerer hverken på banning eller sarkasme.


#5

Senna sa for siden:

Stilig. Lurer på om det der funker på telefonen på jobben hos oss.....


#6

iana sa for siden:

Halleluja - det er håp :tilber:


#7

Fluke sa for siden:

Jeg syns det er bra at de har et sånt system, for det er mange som sliter med disse talemenyene.
Jeg har visst om dette en god stund, men aldri benyttet meg av det. På en måte er det synd at det blir offentlig kjent, for det kan resultere i misbruk, noe som igjen kan føre til at de må ta vekk denne funksjonen, noe som igjen vil være dumt for de som sliter skikkelig med talemenyer (eldre f.eks.).


#8

gnuri sa for siden:

Hehe- det minner meg på at jeg i min pure ungdom fant en telefonkiosk som du slapp å putte penger på, dersom du skrek hver gang en mynt skulle falle ned...:D Sjeldent har det vel blitt ringt så masse til USA og England fra telefonkiosk der i byen :humre:


#9

mammami sa for siden:

Helt fantastisk :rofl:
Her skal det hyles!!!


#10

gullet sa for siden:

Den skal jeg bruke i morgen!
Igjen!
Meldte feil på summetonen på torsdag eller fredag, og fikk rep. garanti. Fremdeles har jeg bare rar summetone - ny telefon, skjønner ingenting.
Da må jeg ringe i morgen igjen.

Eller forresten, jeg ringer M, eldstesønnen, han er lærling i Relacom. Telenors montør og reperasjonsavdeling. Han må ta en tur innom og høre på moderens telefon........


#11

Señora sa for siden:

Noen som har prøvd? :knegg:

Derfor har jeg ikke Telenor lengre, jeg orker ikke å stå i lange telefonkøer for den minste ting.
:nemlig:


#12

carolin sa for siden:

Tror jeg skal teste det ut neste gang jeg ringer til dem. :knegg:


#13

Guava sa for siden:

NSB hadde i hvert fall ikke lagt inn frustrasjonssikring på sitt ruteopplysningssystem for noen år siden.

Jeg gjentok gang på gang "HJERKINN". Og jeg fikk til svar "Sa du Trrrrøndhaim". "HJERKINN" brølte jeg på de fleste dialekter jeg klarte å gjengi. Trrrøndhaim ble gjentatt og gjentatt med unntak av en gang. Da svarte hun "Sa du Lillehammer?" Det endte opp med at jeg måtte vente slik at dama selv lista opp hver stasjon på dovrebanen. Eller "døvrebanen" som de tydeligvis ble uttalt hos NSB.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.