Ved å gi klart uttrykk for frustrasjon blir du koblet rett inn i køen uten å måtte gå gjennom talemenyen først.
– Det er riktig at vi har et system som oppfatter frustrasjon. Men det er ikke slik Dagbladet skriver at man kommer foran dem som allerede er i køen, sier informasjonssjef i Telenor, Atle Lessum, til BA.
Grunnen til at du hopper over talemenyen dersom du skriker, er at systemet da ikke oppfatter hva du sier, og det vil la kunden stå fast. – Jeg vil fraråde folk å bruke denne «snarveien», ettersom du ikke nødvendigvis kommer til en kundebehandler som har kompetanse på det området hvor du trenger hjelp, sier Lessum.
Jeg syns det er bra at de har et sånt system, for det er mange som sliter med disse talemenyene.
Jeg har visst om dette en god stund, men aldri benyttet meg av det. På en måte er det synd at det blir offentlig kjent, for det kan resultere i misbruk, noe som igjen kan føre til at de må ta vekk denne funksjonen, noe som igjen vil være dumt for de som sliter skikkelig med talemenyer (eldre f.eks.).
Hehe- det minner meg på at jeg i min pure ungdom fant en telefonkiosk som du slapp å putte penger på, dersom du skrek hver gang en mynt skulle falle ned...:D Sjeldent har det vel blitt ringt så masse til USA og England fra telefonkiosk der i byen :humre:
Den skal jeg bruke i morgen!
Igjen!
Meldte feil på summetonen på torsdag eller fredag, og fikk rep. garanti. Fremdeles har jeg bare rar summetone - ny telefon, skjønner ingenting.
Da må jeg ringe i morgen igjen.
Eller forresten, jeg ringer M, eldstesønnen, han er lærling i Relacom. Telenors montør og reperasjonsavdeling. Han må ta en tur innom og høre på moderens telefon........
NSB hadde i hvert fall ikke lagt inn frustrasjonssikring på sitt ruteopplysningssystem for noen år siden.
Jeg gjentok gang på gang "HJERKINN". Og jeg fikk til svar "Sa du Trrrrøndhaim". "HJERKINN" brølte jeg på de fleste dialekter jeg klarte å gjengi. Trrrøndhaim ble gjentatt og gjentatt med unntak av en gang. Da svarte hun "Sa du Lillehammer?" Det endte opp med at jeg måtte vente slik at dama selv lista opp hver stasjon på dovrebanen. Eller "døvrebanen" som de tydeligvis ble uttalt hos NSB.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.