Ja, hei du, jeg har bestilt en reise med dere på nett. Og nå har jeg skrevet ut kviteringen min og på den står det med store bokstaver at den ikke er gyldig som billett. Men det er ingen billett automat på stasjonen min og jeg kan ikke velge å få togpersonellet til å skrive den ut for det er ikke et valg med nett bestilling. Hva gjør jeg?
Damen: ja, det er et problem på den strekningen. Ta med utstkriften du, det går bra
Jeg: ja, jeg er klar over at det går bra, jeg har kjørt strekningen mange ganger, men nå står det altså med store bokstaver at jeg ikke skal gjøre det sånn...
Damen: jada, men bare gjør det sånn alikevel, det går bra det.
Jeg: kan du love meg at det går bra helt fram?
Damen: nei, du må inn på stasjonen der du har togbytte og skrive ut billetten, for på det andre toget kan du ikke gjøre det sånn.
Jeg: jammen jeg har med meg barn og mye bagasje, jeg vet ikke om jeg rekker det og jeg er veldig lite lysten på å ta sjangsen. Kan du ordne det sånn at toget venter på meg?
Damen: nei, det er ikke sånn det fungerer
Jeg: men da riskikerer jeg jo å miste toget videre?
Damen: ja....
Jeg: men feilen ligger jo hos dere?
Damen: ja...
Jeg: risikerer vi å bli kastet av det andre toget da, om vi bare tar med oss utskriften av kvittering?
Damen: nja....altå.... det er jo ikke vanlig at de gjør det sånn.....
Jeg: men du kan ikke love meg at vi ikke blir satt av?
Damen: nei
Jeg: har dere noen planer om å løse dette problemet da? Jeg har kjørt denne strekkningen i mange år og det har alltid vært sånn...
Damen: nei, det er ikke noen planer om det nei...
Jeg: nei....nei da så Hade bra.....
Hvilken absurd samtale....:rolleyes:
Og jeg er like klok, ta sjangsen på å miste toget, eller på å ikke bli kastet av.....
Men kom det ikke opp valg om at du kunne hente billetten på toget? Da gir du bare referansenummeret til konduktøren og så har du liksom billett. Du må bare huske hvor du har sitteplass.
Nei, man må velge stasjon/billett fordi...... fordi.....fordi.... ja, det er her det er litt kluss, men det var altså fordi man på den strekningen ikke kunne hente billetten på toget... fordi?......
Lokalavisen ja, tror det blir det, et lite leserinnlegg kanskje?
Leserinnlegg? Nei nei, du må ringe opp og forlange at de lager en artikkel om dette der de først intervjuer deg og du kan bli tatt bilde av med utskrift i hånd og vonbråten't ansiktsuttrykk. Deretter tar de kontakt med NSB for å høre hva de har å si om saken. La dem ikke dø i synden!!!
De kaster dere ikke av toget. Møter du rett/feil kondoktør, så kan du nok ende opp med å få en skyllebøtte. Da får du heller fortelle hvorfor det måtte bli sånn. Men kaste dere av gjør de ikke.
Fikk du navnet på denne "hjelpsomme" damen?
Om konduktøren gir deg pepper så sier du bare at du ringte til NSBs kundesenter hvor [insert name] sa at dette gikk helt greit! Dersom det er et problem så må dette ordnes internt i NSB. Eventuelt får konduktøren ta opp dette med en leder på kundesenteret slik at de ikke gir ut feil informasjon. Dette er jo ikke din feil. :blånn:
Dette funker for denne ene gangen, men spørs om det fungerer neste gang.
Joda, vi kom oss til hovedstaden....
Og fikk en leksjon av kondoktøren på det FØRSTE toget!!
der hadde jeg jo ingen mulighet til å få tak i billett
( annet enn å kjøre 16 mil for å kjøpe den på en betjente stasjon...)
Rakk å hente billetter på togbytte så da kommer vi oss hjem også :ler:
hei hei tenkte jeg kunne svare deg. Jeg er overkonduktør og ombordansvarlig på tog. Det kommer helt an på hva slags type tog du skall på region lang, rehion kort eller lokaltog. På reg lang kan du bare oppgi referanse nummer så sitter vi med liste og krysser av. Så der er det ikke noe problem. Problemet kommer først om du skall bytte mellom de forrskjellige togtypene at probemet oppstår da det ikke er noe plassreservering på de. Såja dette er ett dillemma som må taes opp gjøres noe med! Skriov klage til nsb slik at man faktisk har noe å ta tak i og gjerne be konduktøren om å skrive han og. For konduktørene og andre ombordpersonell har andre måter å skrive inn til som blir registrert og "ordnet" opp. Kanjse ikke med ett skriv men skriver mange om samme problemet så gjør dem noe med det etterhvert.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.