Vi har nettopp overtatt nytt hus, og pga. rørleggerens sommel og manglende styring ble overtagelsen utsatt 1 uke. Vi hadde tatt baderomsinventaret ut av totalkontrakten for huset, og bestilt direkte hos rørleggeren, som ikke ordnet med levering i tide. Vi kan ikke kreve byggmesteren for dagbøter siden han ikke kan lastes for forsinkelsen. Nå ønsker vi å kreve avslag på regningen fra rørleggeren, denne er på ca 40 000 kr. Hvordan formulerer man en slik (skriftlig) henvendelse? Hvor mye er det rimelig å kreve i avslag for 1 uke forsinkelse (dagbøter til byggmester ville vært i underkant av 4 000 kroner pr dag, totalt nesten 23 000 kr for en uke. Vi har måttet bo lenger i midlertidig bolig som vi betaler 5 000 kr pr. måned for, altså tilsvarende ca. 1250 kr i ekstra boutgifter (som vi ville betalt uansett, men dette er saken uvedkommende synes jeg).
Hva krever vi, om noe i det hele tatt? Hvordan formulerer man slikt?
Sliter med samme problem. Rørlegger som leverte varmepumpe med vannbåren varme, har somla med å bestille pumpen så vi er to-tre uker forsinket med innflytting....
Har lyst å kreve avslag i prisen, pumpe-systemet kom på rundt 160 000...
Får antagelig pumpa på lufta i dag, så da får vi omsider flyttet inn. Vanskelig å flytte inn i hus uten varmtvann...
Huset var en totalleveranse, nøkkelferdig. Men så ville vi ha annen baderomsinnredning, også sa byggmesteren at da tar vi innredningen bare ut av kontrakten også bestiller dere direkte fra rørlegger. Og det gjorde vi... Men kontrakt? Nei det har vi ikke sett.
Ahrg, dette er så irriterende, fordi jeg har vært så klar på at om vi noen gang skulle f.eks. pusse opp et bad så skulle vi definitivt hatt kontrakt med dagbøter (har endel venner som har feilet der). Også klarer jeg å ikke skjenke dette en tanke når vi tar leveransen ut av totalkontrakten. :gaah:
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.