Omsider kom kjøleskapet vårt. 4 uker senere enn vi ble lovet. I tillegg skulle det bli levert på mandag, men ingen dukket opp. Tirsdag ringer vi og etterspør sendingen, og vedkommende i den andre enden kan ikke levere det den dagen heller, men lover på tro og ære at det skal komme i morgen. Vi har betalt ekstra for transporten, så vi er ikke interessert i å kjøre og hente det selv. Den veier i tillegg 130 kilo, såh ...
Anywho. Bilen kommer, og vi går mannen i møte. Hans første setning er ikke "hallo" eller "hei" eller "fytti helvete så kaldt", men "jeg kan ikke løfte eller bære tungt". Han får senket lemmen, men mannen må trille det av rampen, og uten noen form for hjelp må jeg og mannen få dette monsteret av et kjøleskap i hus alene. Jeg skubber og dytter og tar i, men kjøleskapet er dobbelt så tungt som meg, så mannen gjør jobben bortimot alene. Jeg spør ham om jeg skal kle av meg og valse rundt naken eller noe, om det kan være til hjelp, for jeg må jo bare være den verste medhjelper'n ever! Nuvel. Mannen som kom med kjøleskapet er long gone, og etter å ha fått det over 4 dørstokker og x-antall trappetrinn, har vi omsider fått det inn på kjøkkenet.
Jeg spurte kjøremannen hva han hadde gjort hvis mottager var ei gammel dame eller mann, og da sa han at de måtte ha skaffet seg hjelp selv, og kjøleskapet ville blitt plassert på fortauet.
Jeg aner ikke om vi har krav på hjelp, om han var i sin fulle rett, om dette bare handler om innstillingen til den som kommer med pakken, men jeg synes det er dumt at det er sånn, for i mine øyne handler det om å vise serviceinnstilling. Vi har betalt dyre dommer for både kjøleskap og frakt.
Uansett, ikke mistolk dette nå, vi klarer oss fint selv (takket være stor&sterk mann), men jeg hadde i det lengste håpet at han kunne hjelpe til av hensyn til mannens rygg.
Så handler dette om service, den manglende sådan, eller må vi bare justere ned forventingene våre? Var man flinkere til å yte service før?
Når jeg har kjøpt hvitevarer og fått det levert har levert betydd inn på kjøkkenet. Hadde det ikke betydd det hadde jeg handlet et annet sted. Men jeg tar det ikke for gitt jeg spør når jeg bestiller.
En venninne fikk rett før jul et Whirlpool skap (lurer på om det er side by side), som hun må få byttet pga en feil da hun fikk det. Det var DHL som leverte dette og som visstnok har avtaler med butikk/leverandør, og de kan visst ikke pålegges å bære dette inn (etter hva jeg forsto).
Når vi kjøpte oppvaskmaskin i fjor var frakten til døra, men når vår dør var i fjerde etasje, så gjaldt det visst ikke allikevel. Da kunne vi betale 400 ekstra for å få det båret inn. :snill: Jeg syns det er dårlig service å ikke levere noe inn når man betaler for utkjøring.
Når jeg bestiller, forsikrer jeg meg om at tingene blir plassert der de skal stå. Har betalt ekstra for levering i 2. etg. Og det er helt greit, for som Maz, handler jeg et annet sted om jeg ikke får det sånn. Enig i at det er dårlig service fra butikken sin side om de ikke har oppgitt hva som er med i prisen. De som leverer forstår jeg, de har en avtale de får betalt etter. Men om de har brutt den, blir sikkert butikken glad for å høre det.
I det siste har vi handlet hvitevarer (vaskemaskin, fryseskap osv) fra andre enn de store varehusene. Erfaringen er nemlig at mindre forretninger gir en helt annen service. Jeg synes servicen dere opplevde var dårlig, og jeg hadde i etterhånd hørt med den dere kjøpte kjøleskapet av om hva DE legger i frakt...
Kommer an på om det er betalt utkjøring eller også for innbæring. Der jeg bestiller fra koster det ekstra å få det helt inn. Fordi de da må stille med en ekstra mann. Eller om man skal ha det lenger inn enn første inngangsdør, fordi det tar lenger tid. Men dette gjøres det da meget klar over ved bestilling.
Om han hadde satt skapet igjen på fortauet så hadde jeg ikke kvittert for at det var mottatt.
Hos oss hjelper de ikke bare til med å bære nytt inn, men også med å bære gammelt ut og tar med seg gammelt bort. Men det er en veldig hyggelig lokal leverandør da. Han er veldig serviceinnstilt og kan helt sikkert ikke sammenlignes med større firma.
Du er vel ikke den verste medhjelperen ever da, godt humør og tilbud om underholdning måtte jo bare bli satt pris på regner jeg med. :humre:
Jeg husker godt da jeg fikk levert vaskemaskin og bodde i 4. etasje uten heis. Da var avtalen at maskinen skulle bæres inn på badet for meg. Jeg informerte sjåføren om hvilken etasje det var og at den måtte bæres helt opp. Han svar var: "Dere som bestiller hjemkjøring for denne prisen bor som regel minst så høyt oppe uten heis." Men han humret og lo da han sa det.
Ja, jeg og ville ha sjekket.
Vi har fått levert 3 ganger fra lokal Expert og der betyr det bæreinn, etter på plass, montere, og forlate åstedet med gode kommentarer og hyggelig smil. Derfor vi alltid handler der...
Vi har aldri fått levert hvitevarer uten at de henter med seg det gamle (dersom det skal leveres inn) og setter det nye pent på plass; dette gjelder levering fra både mindre og større forhandlere - jeg hadde forventet såpass dersom man betaler en klekkelig sum for frakt/levering. Jeg ville absolutt sjekket opp hva den aktuelle forhandleren har å si om det.
En ting er at de ikke var villige til å hjelpe dere inn med varen, en annen ting er at kjøleskapet kom 4 uker for sent.
Jeg hadde nok tatt en telefon, forklart situasjonen på en fin måte og satset på å få noen kroner igjen. Siden det kom en måned senere enn avtalt.
Da jeg jobbet på elektrobutikk kjørtes varene til døren og ble bært inn av muskelsterke menn og plassert der kunden pekte. Jeg hadde krevd pengene tilbake for transporten hadde det vært jeg som opplevde det dere gjorde!!
Signerer denne! Synes du skal ta kontakt med de og si ifra at du ikke er fornøyd med servicen, og kreve å få tilbake fraktkostnadene som en kompensasjon.
Håper vikelig dere var informert fortløpende om forsinkelsen. Det i seg selv burde kvalifisert til en kompensasjon spør du meg.