Noen som kan anbefale verksted i Oslo og som det ikke koster skjorta å få reparert noe?
Bildeler er det det koster, men jeg tenker på arbeidsprisen.
Behøver absolutt ikke være noe merkeverksted, men bør helst kunne ta EU-kontroll.
Astri ( bilen) vet nemlig å gjøre det skikkelig når det først skal være noe galt :sur:
Og nei, hun ble ikke EU-godkjent.
Og lønner det eg å fikse det som må fikses før vi evt. selger/bytter inn?
Vi bruker Rustad Service, han fyren er av de billigere jeg har vært borti i hvertfall. Du kan jo ringe og høre med han om priser og se hva du synes. :)
Vi bruker Snapdrive på Sandaker. Mannen mener de er rimelige og dyktige (effektive), selv har jeg ikke noe sammenligningsgrunnlag (innrømmer at biler er min bedre halvdels ansvar).
Jeg brukte Quikstopp som ligger ved Shell stasjon ved Strømmen storsenter da jeg hadde service på bilen i høst. De tar også EU kontroll. Det var ikke gal pris heller synes jeg.
Ellers om det lønner seg å fikse... tja.. kommer litt an på hva tingene er. Er det dyre reperasjoner trenger det ikke å lønne seg - det kommer også an på hvor man bytter den inn.
Jeg ville valgt et merkeverksted hvis det er store greier du skal ha gjort. Jeg har en bekjent som er bilmekaniker, og han sier han får inn tre biler i uken som har vært på Snap Drive. Ja, han jobber for et merkeverksted.
Det er bremseskiver, bremserør, parkbrems ( usikkert om må bytte hele), bærekule, litt eksoslekkasje og litt andre justeringer.
Tilsammen blir det mellom 10 og 15 lapper litt avhengig av parkbremsen.
Hvis man skal bytte den inn hos en forhandler som har verksted, vet jeg ikke helt om det vil lønne seg. Jeg har ikke sjekket hva 2000-modeller av Astra ligger på i pris - det vil såklart også være avhengig av motor, utstyr, karosserimodell, kjørelengde og generell tilstand også med tanke på det visuelle. Jeg vil vel imidlertid tippe at man kanskje snakker om rundt 75 000 - 100 000 for en Astra som er i god stand fra den perioden? Opp mot 100 000 blir da avhengig av velutstyrt modell som ikke har liten motor. Skal man ta tenkte på innbytte kontra å selge selv blir det raskt en forskjell - en bil som det skal gjøres mye med kan være mer vanskelig å få solgt til en ok pris. Innbytteprisen blir en del lavere enn hva man kan selge den for selv normalt, og så kommer i tillegg fratrekket for reperasjoner de må gjøre...