Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Jommen sa jeg service. Pølse, sa du?

#1

m^2 sa for siden:

Jeg var på meny igår for å kjøpe Jacobs-pølser. (de har null karbohydrater og ytterst få tilsetningsstoffer). Men så var de tomme.
Så jeg gikk i slakterdisken, og henvendte meg til damen/jenta der.
m^2: Jeg ser dere er tomme for Jacobs-pølser? Når får dere ny leveranse?
personen: øh, nei det vet jeg ikke
m^2: kan jeg bestille?
personen: øh, jadda. Hun finner fram et sånt innpakningspapir og en penn, bretter sammen papiret og ber meg si hva jeg vil ha.
m^2: 5 pk Jacobs Chorizo-pølser og 5 pk Bratwurst, takk
personen: Høh? Cho-hvafforno?
m^2: Chorizo. (jeg stavet det, og hun skrev det ned)
personen: og merket?
m^2: kremt. Jacobs Beste (det merket meny reklamerer så veldig med at de har)
personen: Med k eller c?
m^2: :snill: Vet ikke. c tror jeg. Også 5 pakker bratwurst
personen: åh. bra...? Hva er det fornoe?
m^2: : puster rolig med magen: pølse. Bratwurst.
personen: åhja. Hvordan staver man det?
m^2: : puster enda dypere og staver det: :snill:
personen: skriver "Brattvyrst", og ber om tlfnr så de kan ringe meg.

Har jeg hørt noe? Nei. Tipper jeg at bestillingen er borte? Ja.
Synes jeg dette var YTTERST dårlig av personalet som står i en slakterdisk? Jepp...


#2

Bille sa for siden:

Helt håpløst. La meg gjette, du var der på kvelden, etter at de fast ansatte hadde gått hjem?


#3

Skilpadda sa for siden:

Etter at de voksne hadde gått hjem, kanskje? :humre: (Jeg mener å huske at noen her på forumet hadde fått til svar at "alle de voksne har gått" fra en ansatt i en ostedisk for en stund siden.)


#4

Blondie sa for siden:

:dåne:


#5

Bille sa for siden:

:knegg: Riktig. Jeg har selv jobbet i slakterdisk som ungjente og vet litt om det å stå der og ikke ane hva noenting er for noe. Jeg har heldigvis lett for å lære, så det gikk seg til ganske fort. Men skal ikke si at ingen kan ha himlet av meg heller, akkurat. Bratwurst og chorizo ville jeg dog visst hva var, det var verre med alle de forskjellige typene med oksekjøtt. :fnise:


#6

Camomilla sa for siden:

Hærregud, er det mulig.
Tipper hele bestillingen er borte vekk.

Meny Skjetten før jul:
Meg: Jeg vil ha ribbe, ca 3,5 kg tynnribbe, har du det?
Kjøttdamen: Jada.... Somle rote se... Ja her har vi, men det må bli i to deler da. HAr ikke så mye i ett stykke.
Meg: Å har dere ikke? Det var rart
Kjøttdamen: Det er få som kjøper så store stykker i ett. Mange kjøper de i flere deler.
Meg: Åååå.... Hm, kanskje få dra en annen plass da. Lettere oppgitt
Kjøttdame2: Vi har flere stoooore stykke hengende på kjøla.
Kjøttdamen: Men kan hun ikke bare ta de i to stykker da?
Kjøttdame2: Gå og hent den du så skal jeg ta den på saga,

Det endte med drøyt 4 kilo i ETT stykke.

Service er fantastisk....



#8

Crimina sa for siden:

Jeg ser også for meg at dette er på ettermiddagen / kvelden når de voksne som er erfarne er på jobb. Jeg opplever veldig ofte at det en del uvitende ansatte på ettermiddag / kveldstid. Men noen er jo erfarne selvsagt.

Men dumt at du fikk så dårlig service. De kunne i det minste gitt beskjed til rett ansatt neste dag. :nemlig:


#9

Marit K sa for siden:

Servicen i ferskvarediskene rundt omkring, kan være heller laber til tider. Det blir nesten som å be om å få hjelp med å bytte en lyspære på en bensinstasjon. De kan ingen ting om det, de bare jobber der. :himle:
Noen lysende unntak finnes det da heldigvis.


#10

carmenzita sa for siden:

:dåne:
Sånt er kjedelig,men ganske typisk i dagligvarebutikker i dag,hvor eneste kriteriet er at man er 18 år for å få jobbe og snakke relativt ok norsk. (har jeg inntrykk av i enkelte kjeder)



#12

Frøy sa for siden:

Hvorfor er det slik at de som har peiling jobber på dagen når nesten ingen handler?


#13

Frøy sa for siden:

Jeg skjønner jo at det er for å få kabalen til å gå opp, men det blir litt feil og rar kundebehandling ut av det


#14

Hjertensfryd sa for siden:

Der som eg jobba før hadde me alltid ein av dei faste som var ansvarlig for butikken. Mange skuleelevar ja, men det skulle alltid vera ein fast ansatt der og som kunne ta seg av spørsmål, bestillinger og slike ting.


#15

Teofelia sa for siden:

Kanskje de fast ansatte med lengst erfaring synes det er hyggeligere å jobbe på dagtid og kunne gå hjem til ungene sine på ettermiddagen?

Hmm … Nei, det blir for enkelt. Det må være en mer troverdig grunn. Det ligger sikkert en konspirasjonsteori bak. :nemlig:


#16

Tallulah sa for siden:

Jeg syns det virker som Norge er ganske enestående på å ikke ha eksertise der man forventer å finne det, samt veldig mange færre ansatte på steder som butikker og bensinstasjoner. Det finnes nesten ingen i kjedene som har noe som helst peiling på varer de selger.


#17

Dixie Diner sa for siden:

Jeg synes i grunnen også at man har ansvar for selv å sette seg inn i det man jobber med, ekstrahjelp eller ei. Hvertfall basiskunnskaper, som feks. å vite hva en Bratwurst er (noe jeg trodde alle visste). Da jeg begynte å jobbe i helsekost ved siden av skolen for mange år siden, brukte jeg flere timer daglig på å sette meg inn i alle produktene og slikt, jeg gikk gjennom alle hyllene og lærte meg navnet på alle produktene, tok med 2 tonn brosjyrer hjem og studerte dem osv. Okei, nå brant jeg for akkurat det faget, men uansett hvilken jobb man har bør man jo sette seg inn i det man driver med synes jeg. Det er jo ikke bare bedre for kundene men også for en selv, så man slipper å stå der som en idiot når man blir spurt om noe.
Hvis jeg ble spurt om noe jeg ikke visste svaret på, sa jeg jo aldri "jeg vet ikke". Jeg sa jeg skulle høre med en av de andre ansatte eller ringe produsenter eller lignende.


#18

Bomull sa for siden:

:dåne:


#19

Frøy sa for siden:

Det skjønner jeg, men hva med å ha krav til den hjelpen de da ansetter?


#20

Frøy sa for siden:

Jeg kan bare snakke for meg selv som er ansatt hos en grosist og jobber i butikken der hvor vi har VVS,VA, Elktro og Kulde artikler. Jeg er ansatt som elektro men for meg er det naturlig å lære så mye som mulig av de andre fagene også for å være til best mulig hjelp


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.