Vi skulle lage latmanns- og hurtigvarianten av hjemmelaget pizza i dag, så jeg kjøpte en ferdig pizzabunn, Peppes pizzasaus, noe topping og Peppes pizzaost.
Kommer hjem, lager hele pizzaen, og skal bare til slutt ha på osten. Tar på to store never med ost før jeg oppdager at osten er muggen. :herregud:
Går tilbake til butikken, og får ny ost, men nye ingredienser til pizzaen fikk jeg ikke. :himle: Vurderte å krangle på det, men det var så mange mennesker der, og butikksjefen var selvfølgelig ikke der.
Hadde jeg hatt kvittering kunne jeg jo gått tilbake på mandag og snakket med butikksjefen, men det har jeg altså ikke. Så der lærte jeg det.
Hva hadde dere gjort? Krevet nye varer for middagen? Vi har nå prøvd å plukke av det meste av den ødelagte osten, pøst på med masse ny ost, og satser på at 225 grader tar knekken på det meste av ulumskheter....
Jeg hadde ikke engang kommet på å spørre om erstatning for resten av middagen. :sparke: Men jeg vet ikke hva som er vanlig. Tanken har liksom ikke streifet meg. Jeg hadde gått tilbake med osten, selvsagt.
Kjenner jeg meg selv rett hadde jeg nok ikke engang giddet å gå tilbake med osten:( Det hadde ikke falt meg inn å forvente erstatning for retsen av maten.
Jeg ville bare dratt og kjøpt nye ost. Deretter hadde jeg sendt osten til produsenten og klaget til dem, for det er tross alt mest sannsynlig der feilen ligger. Da ville jeg skrevet et langt og beskrivende brev om hvordan hele familien gledet seg til en deilig pizza og lagt ut om alle de gode ingrediensene jeg hadde kjøpt. Og tilslutt kommet til hvor skuffet vi ble når osten viste seg å være muggen og at jeg dessverre ikke hadde sett det før den allerede var drysset på. En seriøs leverandør ville da sørget for å erstatte dine utlegg og vel så det, sammen med en beklagelse og forklaring. :erfaren "reklamatør":
Jeg hadde ikke kommet på å be om erstatning for annet enn osten, for du bør vel strengt tatt se at den er muggen før du hiver den på? Muggen pleier jo være på toppen, godt synlig.
Jeg tenker som Kaprifol. Hvis jeg akkurat har kjøpt noe forventer jeg at det er i orden. Jeg pleier ikke å sjekke andre matvarer fryktelig nøye før jeg bruker dem heller...
De burde prinsippielt erstatte, rett og slett fordi det er mye bry å lage en ny. Det skal ikke koste deg masse bry fordi osten de selger ikke holder mål.
Men jeg tror nok ikke du kan kreve det, men om de er litt opptatt av service (noe jeg tipper de ikke er :knegg:), så hadde de erstattet.
Du sa det mye bedre enn meg. Men det var sånn jeg tenkte, ja. :jupp: Dyrt er det jo og, med alle de ferdiggreiene (som forøvrig er grunnen til at jeg nesten aldri kjøper dem).