Pingis: Jeg kjøpte et regntrekk til vogna her for ei stund siden, og hun jeg snakka med sa at jeg ikke trengte xl-trekket til kombivogna. Men det trekket jeg fikk var helt klart for lite, så jeg vil gjerne bytte det til xl-trekket.
Blond ekspeditør: Men du kan jo ikke bytte det, det er jo brukt.
Pingis: Men det er forsåvidt ikke et bytte, men en reklamasjon, jeg har jo ikke fått det produktet jeg skulle ha - jeg skulle ha et regntrekk som passa til vogna, og det fikk jeg ikke.
Blond ekspeditør: Men hvis hun sa det skulle passe gjør det jo sikkert det.
Pingis: Men det gjør jo ikke det! Glidelåsen kommer til å ryke hvert øyeblikk.
Blond ekspeditør: men da får du komme tilbake hvis den ryker, da.
Pingis: Men blir ikke det litt teit? Hun jeg spurte må jo ha tatt feil.
Blond ekspeditør: Men da får du nesten snakke med henne, da.
Pingis: :dåne:
Å kjære vene. :dåne: Jeg har ikke fortalt om Kamik-støvlene jeg skulle ha til Tigerungen, nei?
Vi hadde en Voksi Urbanpose til Tigergutt, men som jeg har reklamert på og fått ny to ganger. Når den ble ødelagt nå igjen ville jeg ikke ha ny, men tilgodelapp. Siden vinterstøvlene til Tigerungen begynner å bli såpass små, tenkte jeg at da kan jeg jo like greit bruke noen av de pengene på nye støvler til henne. Jeg var innom tre ganger på en uke, for de ventet på forsyning. Den siste gangen hadde jeg ringt på forhånd, men de hadde fått inn alle størrelser bortsett fra str. 12, som vi trengte. Da var det ei som sa at de ventet på enda en bestilling, og hvis jeg betalte på forhånd kunne hun holde av ett par til meg når de kom.
Uken etter fikk jeg en beskjed på svareren. "Hei, jeg ringer fra Barnas Hus. Jeg vil bare informere om at vi ikke får inn Kamik i str. 12 år."
Jeg tenkte at jeg bare får ringe ned og høre hvorfor ikke, og hva som skjer med de pengene jeg faktisk har lagt ut. For det første brukte jeg tre kvarter på å komme gjennom på telefonen. Endelig svarte et eller annet nek.
Hobbes: Hei, dette er Hobbes. Jeg har forhåndsbetalt et par Kamik i str. 12, og fikk beskjed på svareren om at dere ikke har fått str. 12 år. 12 år er 8 år for stort for min fireåring.
Nek: Hei. Da har du sikkert snakket med en kollega av meg. Men hun mente sikkert str. 12.
Hobbes: Ja, er du sikker på at det var det hun mente?
Nek: Ja, det må hun jo ha gjort.
Hobbes: Ja vel. Men får dere ikke inn noen ting i str. 12?
Nek: Nei, jeg tror de er utsolgt fra leverandøren.
Hobbes: Ok. Får jeg pengene tilbake da?
Nek: Jeg skal snakke med hun som ringte deg og få henne til å ringe tilbake, jeg.
En time etter gadd jeg ikke vente lenger, og tenkte at det ville være kjappere å dra ned enn å vente på den hersens telefonen. Da jeg kom ned klarte de ikke finne ut hvem som hadde ringt meg, og jeg fikk beskjed om å gå bort til skoene og kikke selv. Hvis jeg ikke fant str. 12 kunne de jo kanskje ringe til en av de andre butikkene og se om noen av de hadde. :snill:
Da jeg kom tomhendt tilbake til kassen var det enda en ny ansatt der. Det var visst hun som hadde ringt meg. Etter at hun og hadde sjekket om det faktisk var tomt for str. 12 ( :dåne: ), spurte jeg om hun ikke kunne ringe Strømmen eller i aller verste fall Sandvika. Jo da, det kunne hun. Hun ringte til en butikk og fikk dem til å holde av til meg. Uten å si hvilken butikk det var. Jeg gikk ut fra at det var Strømmen, siden det var det jeg hadde spurt om, og dro dit (i rushtrafikk) for å finne ut at det var Sandvika som hadde holdt av. Strømmen hadde ikke. :snill: :gaah:
Ja, da var dere jo heldige at det var noen å prate med. Sist jeg var innom på Barnas Hus var det 1 -ett menneske på jobb, i den kjempestore butikken som skal selge både barnevogner og bilseter. Tilslutt var det vel sjefen selv som kom ut og tok i mot betaling. :dåne:
Det er blitt en butikk som er dårlig på service og kunnskap, i hvertfall her i byen.
Jeg har en ødelagt vogn som det er garanti på fremdeles (kjøpt på Barnas hus på Alnabru), men jeg orker ikke dra dit med den da det tok over 2 måneder sist de skulle reparere den. Håpløst. Og jeg kunne ikke levere den noe annet sted enn i den Barnas hus den var kjøpt. :himle:
For 3 år siden var de supergode på service, synes jeg - veldig fornøyd. Så ble de høye på pæra.
Vi leverte inn 2,5 år gamnmel vogn for å bytte forhjul (som "knelte") og reparere en feil (ryggen vil ikke legges ned uten kraftig bruk av makt). Det kom ikke til å bli dyrt, fikk jeg beskjed om. Da jeg skulle hente vogna, fikk jeg beskjed om at feilen hadde de ike kalrt å reparere, men det kostet meg 400 kr fordi de hadde prøvd. Bytte av hjul kostet 300 (greit nok). Jeg sa jeg ikke ville betale 700 kr for noe som i realiteten var bytte av forhjul. Kassedamen inssiterte på at "de hadde jo prøvd, og det var jo ikke deres feil at de ikke hadde fått det til. Og om de skulle drive med gratis reparasjoner ville det ikke akkurat lønne seg økonomisk for dem".
Den ansatte sa hun skulle snakke med sjefen, og jeg stod og ventet i 30 minutter før hun kom tilbake. Etter litt frem og tilbake ble det til at jeg slapp å betale for reparasjon, men heller kr 400 for bytte av hjul - for i utgangspunktet hadde jeg fått 100 kr i rabatt på det byttet, men det kunne jeg ikke få likevel nå.
Følte meg som verdens vrangeste kunde, men 400 kr er bedre enn 700 kr, så det er jo greit nok. (Og selvsagt også helt greit å betale det et reelt bytte av hjul koster).
Ah. Jeg har handlet i to forskjellige butikker i den kjeden, og har vel ikke det helt beste inntrykket ... Først sendte jeg en e-post til to butikker og spurte om de hadde en bestemt vare på lager, og om varen kunne bestilles inn dersom de ikke hadde den inne. Jeg spurte også om hva som i så fall ville være forventet leveringstid.
Denne ene butikken svarte ikke. Den andre butikken svarte etter noen dager: "Nei, dessverre.", etterfulgt av en sur smiley. Altså overhode ikke svar på det jeg spurte om, og ikke spesielt proft ... Etter enda en e-post fikk jeg svar på alt jeg spurte om; de ville ikke bestille inn varen siden de nesten aldri bestilte fra den produsenten. :rolleyes:
Jeg fikk nå tak i den andre butikken, som skulle bestille inn for meg, og ble gledelig overrasket over telefonen jeg fikk noen dager senere om at varen fantes på lager likevel. Nå var de ikke akkurat raske da vi var der for å hente da, men vi fikk nå med oss det vi skulle.
Et lite lyspunkt finnes da. Butikken i Krokstadelva virker veldig bra! Nå har jeg ikke reklamert der, men jeg fikk veldig god service der da vi skulle kjøpe bilstol. Og det har aldri vært lang kø der slik som i de andre butikkene.
det var akkurat det jeg tenkte også...
men det er vel slik de blir lært opp...
det er flere butikk-kjeder man kan se fellestrekk til landet over, og det handler nok om ledelsens appell til sine ansatte :nemlig: