Har du/dere det? og har dere noe utbytte av det???
Sitter lurer på å melde meg inn pga alle medlemsfordelene, men så har vi bilforsikring i Vesta,og har " bil ekstra" der....
Så det er kanskje bare bortkastet penger å melde seg inn.....
Vi skaffet oss NAF medlemsskap da vi skulle på vår første lange bilferie. Har ikke angret. Spesielt ikke da jeg ble stående med flatt batteri utenfor allfarvei. Da var jeg jammen glad jeg kunne ringe og få noen til å taue meg hjem. Vi har ikke like gode betingelser gjennom bilforsikringen (der må vi betale mye mer egenandel for tjenester som er inkludert i NAF). Men det varierer nok med type forsikring.
Vi har det, og var veldig glad for det da mannen lånte en bil hos mine foreldre som fikk motorstopp midt i en rundkjøring, midt i rushtrafikken. Det er så praktisk at medlemsskapet følger personen og ikke bilen. Dessuten er veiboka bra, og det er greit med den ekstra bensinrabatten.
Nei, det har vi ikke. Vi har ganske mange prinsipielle motforestillinger mot NAF som interesseorganisasjon og kan ikke tenke oss å støtte dem. Derimot er vi medlem i Falck, som har omtrent samme tilbudet, men uten den politiske agendaen.
Vi har akkurat byttet over fra Falck til NAF. Mye pga. at jeg ville det skulle følge meg som fører og ikke bilen jeg kjørte. Vi må ha et medlemskap i et eller annet veihjelp, for den bilen vår er ikke til og stole på. Medlemskapet vårt i Falck fikk vi i alle fall utnyttet til det fulle. Fikk bruk for det dag 2 :knegg: og et par ganger etterpå også var det medlemskapet gull verdt. NAF må en vel betale egenandel på assistanse etter gang nr.2 på ett år, men ikke så mye hvis det skulle være behov. I tillegg kan en søke om NAF kredittkort og bedre bensinrabatt enn det finner en ikke på noe kort nå. Årsmedlemskapet i Falck og NAF er ganske lik. NAF veiboka er også ganske kjekk på bilturer. Andre fordeler har jeg ikke satt meg så mye inn i ennå.
Det er en organisasjon som fremmer privatbilisme. De driver aktiv lobbyvirksomhet og står for en hel del som jeg ikke liker, som utbygging av veinett, fjerning av bilavgifter og en hel del som har til hensikt å fremme privatbilisme.
Fra det politiske langtidsprogrammet:
Visst har de miljø på agendaen, men når de uttaler seg i media er det alltid hensynet til bilister og bilismen det snakkes om, og miljøet må alltid vike når man stiller de to opp mot hverandre.
Jeg synes det er litt rart at så mange ser ut til å være medlem av en aktiv interesseorganisasjon uten å ha satt seg inn i hva den står for og jobber mot.
Mann er medlem i naf og heldigvis han som har kjørt bilen i grøfta eller noe sånt. :knegg: Så det har vi brukt et par ganger.En gang hjule datt av med knekt hjulbolt mitt på en bru :knegg: glemte han å ringe naf men ringte rett til falck og da fikk vi en regning på 600 kr :sur:
Vi har fått foraldret nå på neste regning at vi er familie..
Vi bruker NAF til tester og sånt, i tillegg til at vi syns det er greit å få MOTOR i postkassen.
Vi har hatt motorhavari uten verken forsikring eller NAF-medlemskap (lånt bil på sommerferie), så nå vil vi være sikret dobbelt opp. :knegg:
Dette har jeg ikke vært klar over. :flau: Jeg har bare tenkt at det bare en organisasjon som hjalp oss i nauden. Ikke tenkt på noe mer utover det.
Nå er vi heldigvis ikke medlem lengre.
Ja vi har medlemskap. Gir oss billigere forsikring i Gjensidige siden den dekker en del av egenandelen ved skade. Har fått bruk for veihjelp en gang på ferie da vi fikk motorhavari i Danmark og rakk ikke fergen. Ellers har vi benyttet oss av NAF-rabatt ved bestilling av hotellovernattinger i USA og ved leie av feriehus i Danmark. Har også benyttet tilbudet om billigere NAF-test og Eu-kontroll av bil. Dessuten synes jeg bladet Motor og NAF boka er OK.
Har ikke satt meg inn i all politikken, men NAF er en interesseorganisasjon for bileiere. Man er vel ikke medlem om man ikke har bil..?
Vi har hatt god nytte av NAF medlemskap :nikker:
Godt å ha noen å ringe til om man kjører ut i snøen å setter seg bom fast, eller på mystisk vis klarer å låse nøklene INNE i bilen mens bilen står på tomgang, eller om bilen nekter å starte!
Også bruker vi drivstoffbonusen.
På nettsidene deres fremhever de at de har nærmere 500 000 medlemmer. Jeg mistenker at langt de fleste av disse abonnerer på en bergingstjeneste og på NAF-boken og ikke bryr seg det spøtt om den politiske agendaen. Og det er litt synd, egentlig, for det gir NAF uforholdsmessig stor innflytelse.