Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Kan vi klage på dette?

#1

Stine-mor sa for siden:

I fjor kjøpte vi HHTech-bukse til broremann. Den første buksen løsnet knappene på første gang han brukte den.
Vi fikk ny i høst siden vi leverte den første (med kvittering og alt) tilbake.
[font=Comic Sans MS][/font]
Buksa ble så brukt en gang i høst, før vi tok den frem igjen i dag. Og knappen løsnet igjen. Samme sted: Nederst på beinet.
[font=Comic Sans MS][/font]
Men nå har vi ikke kvitteringen, og i tillegg har han fått en rift i baken på buksa. Men uansett er buksa kun brukt to ganger.
[font=Comic Sans MS][/font]
Har det noe for seg å klage?
[font=Comic Sans MS][/font]
Bilde av riften, som er selvforskyldt:

[font=Comic Sans MS][/font]
Bildet av knappen:


#2

Sitron sa for siden:

Knapper kan man klage på, ikke rifter.


#3

Daisy sa for siden:

De kan reparere rifter da. Jeg ba om reparasjon på en rift vi hadde fått i en Bergansbukse, og jammen meg fikk jeg ikke ny! Det kan man kalle service. OG det var uten kvittering på et sted jeg ikke hadde kjøpt den men som førte samme vare!

Uansett: du kan klage på knappen ja, virker som det kan være en produksjonsfeil eller noe? Siden det skjer to ganger?
Ta den med dit du kjøpte den.
Nå er jeg ikke helt stødig på kjøpsloven lenger, men jeg tror ikke de kan avvise en reklamasjon uten kvittering, så lenge man kan med rimelighet bevise at det er en vare som er under 2 år gammel (i dette tilfellet)


#4

jane sa for siden:

Man kan klage på absolutt alt, hvis man vil.


#5

Elisabet sa for siden:

Det er jo ingen som nekter deg å prøve og klage. Verdt og prøve seg.

Skeptisk. Jeg kjøpte nemlig ei sånn bukse til største tulla her om dagen. Er det ei regnbukse eller overtrekksbukse? Jeg har ikke fått helt funnet ut av det engang utifra lappene på buksa.


#6

Isbjørn sa for siden:

Jeg ville klaget på knappen. Rifter lager unger og sånt må man regne med.

Jeg klaget nettopp på et par Vikingsko som jeg kjøpte i høst. Hadde ikke kvittering, men det gikk greit likevel.


#7

Heddamor sa for siden:

Jeg fikk et par nye Viking Thermo i går etter en åpenbar fabrikasjonsfeil, jeg hadde heller ikke kvittering. I et annet tilfelle uten kvittering, kunne butikken ta imot varen, men jeg måtte selv betale for portoutgifter (varen måtte sendes tilbake til leverandør). Selv jobber jeg i bokhandel og vi tar inn reklamasjoner uten kvittering. Kan nok være ulik praksis rundt omkring. Tror ikke butikken er pliktig å ta inn reklamasjoner hvis kunden ikke har kvittering.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.