Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Manglende service på posten

#1

trøtt sa for siden:

Jeg var en tur på postkontoret i dag. En mann fra somalia ble ekspedert ved siden av meg. Han hadde kjøpt en konvolutt og spurte damen om hjelp til å skrive adressen på den. Dama svarte skikkelig surt at det ikke var hennes jobb å skrive adresser for folk, det fikk han gjøre selv. Stakkars mann gikk litt bort, så tilbake for å spørre hvor på konvolutten han skulle skrive.

Han gikk bort til disken hvor man kan skrive. Han sto og snudde det maskinskrevne arket opp og ned og så helt forvirret ut. Jeg tipper at han ikke kunne skrive. Han gikk ut fra postkontoret og møtte ei dame (kona?) og det så ut som om han forklarte henne. Tydelig at hun ikke kunne hjelpe.

Jeg burde selvsagt spurt om jeg skulle hjelpe han, men jeg var litt redd for å fornærme han.

Jeg syns det var utrolig dårlig av damen i kassa å nekte å skrive adressen for han. Det er da ikke helt ukjent at en del mennesker fra Afrika er analfabeter? Om han ikke var analfabet så er det jo absolutt ikke sikkert at han kunne lese norsk. Det er vel som regel en grunn til at man spør om hjelp.


#2

Left sa for siden:

Greit nok at det ikke var hennes jobb, men når man blir spurt pent om man kan hjelpe, så gjør man jo det?
Med mindre det er veldig lang kø kanskje?
Da hadde jeg bedt han vente til det ble litt roligere.


#3

trøtt sa for siden:

Det var tre kasser og to i tillegg til meg i kø så hun var ikke akkurat overarbeidet.


#4

Lykken sa for siden:

Hun var vel bare ei sur møkkakjerring som ikke kan kundeservice. Synd du ikke tilbød deg hjelp. Hvorfor skulle han blitt fornærmet, han hadde jo allerede spurt om hjelp?


#5

Perhonen sa for siden:

Hjelpes meg, sånn svarer man da ikke noen. :confused: Det er dårlig service, ikke minst. Fysj.


#6

Frøya sa for siden:

Huff, det var dårlig service og kundebehandling...! :(


#7

Inagh sa for siden:

Kundeservice? Fremmedord for mange, gitt. :mumle:


#8

Embriksmamma sa for siden:

Forferdelig dårlig service! Jeg hadde helt sikkert spurt om jeg kunne hjelpe, klarer ikke å se på sånt uten å gjøre noe...


#9

lillemy01 sa for siden:

jeg synes ikke det bare var dårlig kundeservice men også dårlig medmennesklighet (om det finnes ett slikt ord da)


#10

Optimist sa for siden:

Dette kunne godt skjedd på postkontoret vi hadde her før. Nå har vi fått post i butikk, og servicen er mange ganger bedre.
Jeg synes det er hensynsløst å nekte å hjelpe denne mannen.


#11

Morella sa for siden:

Jeg synes også at det er mye bedre service i post i butikk, enn på det vanlige postkontor.


#12

Fadese sa for siden:

Bevares, så simpelt!


#13

Libra sa for siden:

Simpelt, trist og empatiløs behandling av andre mennesker. Kanskje en ide å sende en e-post til posten om dette?


#14

Anuk sa for siden:

Dessverre er det dårlig service mange steder, spesielt ovenfor utlendinger med dårlig norsk. Synes jeg ser det stadig vekk.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.