Det var det jeg ville ha sagt! Tror kanskje ikke jeg har opplevd maken til elendig kundeservice EVER. Har vært uten internett-forbindelse hjemme i en uke, og hva gjør Telenor?? Ingenting. Ingenting. Ingenting. Alle skylder på alt og alle, men ingen tar affære. Har man beslutningsvegring og uforutsigbart resultat som krav på listen over ønskede kvalifikasjoner hos de ansatte i Telenor, eller hva?
Jeg kjenner at det snart rakner for meg...og det gjør det svært sjelden..
Jeg tror nok dessverre at dette er noe mange opplever uansett hvilken leverandør de har.
Telenor sa vi hadde en hastighet bedre en vi hadde på nettet vårt.
Det viste seg at de kunne ikke levere det de lovet.
Tele2 hadde vegring mot å sende oss faktura når vi hadde både internett og telefon via de. Men vegringen gjaldt bare å sende faktura til oss, til inkasso klarte de fint å sende den. Når vi bare hadde telefon via de fungerte det fint.
Vi forsøkte i to omganger å ha både nett og telefon via de, og begge ganger fikk vi samme problem. Da gav vi opp.
Tror ikke det hjelper å nytte. Noter navnet på den du snakker med, og ring ring ring, men det har du vel kanskje allerede gjort? Og be om å få snakke med en Sjef.
Jeg har Ventelo. De er faktisk bedre.
Etter å ha møtt samme kverna der sa jeg rolig hva jeg jobber med, gjorde det krystallklart at jeg ville snakke med en fra andrelinje support straks og da fikk jeg det.
Fem minutter senere var det nytt modem på vei til meg i posten og etter det har alt virket.
Det tok Telenor 9 dager å få meg på nett igjen... DET holder ikke mål, og det er helt uakseptabelt i 2010. Jeg har selvsagt skrevet en klage og venter spent på svar.
Vi slet mye med nettet en stund. telenor fikk ikke orden på det. Vi byttet levrandør.
Denne nye fant ut at feilen lå i telenor sin sentral, og da telenor ble gjort oppmerksom på feilen ble det rettet.....
Det sa de til meg de 3 første dagene også, og de sendte sågar en sms om at feilen var rettet opp...men det var den ikke,og jeg gjorde de oppmerksom på det. Hjalp ingenting... så sendte de sist fredag en reparatør uten å gi beskjed til meg...vel, hvem er hjemme en fredag formiddag kl 10 uten å få beskjed om at man får besøk?
Det virker som om de ansatte på kundeservice jobber etter en slags sjekk-liste, for alle jeg snakket med ville at jeg skulle prøve de samme tingene ørten ganger uten at det virket, og når vi kom på slutten av listen så konkluderte hver eneste en av dem at nei, her ligger nok feilen hos Telenor sentralt gitt... Ingen loggføring av hvor mange ganger jeg hadde meldt feilen, ingen tilbakemelding på når jeg kunne bli hjulpet. Jeg ba allerede dag 2 om at en montør måtte komme og se på det, men neeeeeidaaa det trengtes ikke.
I dag kom montøren, og modem var ødelagt, splitter var ødelagt....osv.osv...
TELENOR må lære å bli litt mer ydmyke for hva kunden forteller....
...men nå er jeg i hvert fall på nett igjen!!! :ja:
Byttet fra Telenor til Canal Digital i dag, må si bare sto der å måpte.
Vi oppgraderte til Bredbånd 5 fra Telenor for noen måneder siden (dette var det høyeste de kunne tilby oss). Vi ringte å spurte om hvorfor vi ikke kunne få raskere bredbånd, hvorfor vi ikke kunne få dette "superbredbåndet". De sa det var for gamle linjer mellom der vi bor og sentralen. Jeg spurte om andre leverandører kan gi oss høyere hastighet, de svarte at det var umulig, siden linjen vår var for gammel. Jeg undret. for gammel? tenkte ikke mere på det da.
Så dum som jeg har vært tenkte jeg, hvorfor har jeg ikke internett fra Canal Digital? alle andre i strøket har det, siden borettslaget gir oss det gratis gjennom grunnpakken via TV'en. Så tenkte jeg kanskje hvis jeg kunne oppgradere Canal Digital fra MINI til MEGA, så blir det også billigere og høyere hastighet. Jeg gjorde dette og er kjempefornøyd. De i Canal Digital sa at det var bare sludder om at linjen var for gammel, Telenor ville antagelig vis bare ha oss som evigvarende kunder. Jeg sparer faktisk 5 000,- i året. på noen år så blir det en flott ferie til syden med barna for det!
så kort summert, fra 5MB/s (Telenor) til 25MB/s (Canal Digital) til en lavere pris til og med!:riktig:
Byttet fra Telenor for flere år siden, og har aldri angret for å si det sånn. Vi har byttet leverandører flere ganger etterpå, men det er mest pga. priser først og utviklingen etterpå.
Jeg skjønner frustrasjonen, men Telenor er nok ikke enerådende på slike områder. Faktisk er det der vi har fått den beste servicen. Både Ventelo og Canal Digital har opptrådt helt talentløst når vi har hatt problemer. Håper det ordner seg kjapt!