Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Krisehjelp i Visma trengs ASAP

#1

*HH* sa for siden:

Sitter med hjemmeeksamen og plutselig har Visma bestemt seg for å boikotte meg. Skal oppdatere en bunt men det går rett og slett ikke. Jobbstatus står bare på "Oppdaterer bilag". Er det noen som har vært borti problemet før og vet hvordan det kan løses er jeg evig takknemlig.

Jeg er helt fortvilet og skolen tok kun i mot telefoner ang. teknisk hjelp midt på dagen i dag(og da hadde jeg ingen grunn til å ringe for jeg hadde ikke problemer).


#2

Gerbera sa for siden:

Er det i regnskap du jobber nå?

I Visma blir visst alt lagret (har min fantastiske regnskapssjef fortalt meg), så du må bare avslutte Visma, og starte opp på nytt. (Mulig du også må restarte maskinen.)
Når du starter opp igjen, kan du gå på rapporter og så på journaler, til venstre får du da opp en meny. Da går du inn på riktig fane for hva du jobber med (om det er bilagsregistrering, faktura eller hva det er) og klikker deg inn. Da får du opp liste, og den som ligger øverst er den du jobbet med. Du ser at den ikke er oppdatert, så du klikker bare i feltet for buntnummeret, så kommer du inn på den igjen, og kan prøve "overføring av journal" på nytt.

Jeg gjør oppmerksom på at det er slik vi gjør det på jobben altså, jeg kan ikke ta helt ansvaret for at det er 100% slik det fungerer hos deg!


#3

*HH* sa for siden:

Ja, det er regnskap(drev med bilagsregistrering). Tusen takk for forklaring, Gerbera :-) Har så lite tilganger her for vi arbeider på en noe begrenset versjon gjennom skolen, er så mange ting som er satt opp slik at kun administrator kan rette på det.

Fikk en melding av en av mine medstudenter som hadde akkurat samme problemet tidligere i dag, så jeg trakk konklusjonen om at problemet lå hos skolen. Jeg tok affære, fant nummeret til admin. dir og sendte en SMS(her går vi rett til toppen med engang) og han fikk tak i teknisk support. Hadde ikke vært holdbart å måtte vente helt til i morgen når eksamen tross alt skal leveres(pluss at vi faktisk betaler for dette og da forventer jeg teknisk support på eksamen). Så jeg fikk telefon for fem minutter siden om at problemet var blitt løst :riktig:

Nå føler jeg meg 10 kg lettere.


#4

Gerbera sa for siden:

Bra du ordnet opp!

Det er jo selvfølgelig noe helt annet å sitte på kontoret, og ta en telefon opp i etasjen over for å få de til å fikse problemene når slikt oppstår, men jeg har vært borti det et par ganger ja!

Lykke til med resten av eksamen!


#5

allium sa for siden:

Jeg bare lurer på hvilket program dere kaller Visma. Det finnes jo mange. Selv jobber jeg mye i Visma Business, men ut fra det som beskrives her så tror jeg ikke det er det samme.


#6

*HH* sa for siden:

Nei, det er Visma Global jeg sitter med :)

Tusen takk, Gerbera :blomster: Satser på at det går knirkefritt heretter.


#7

Elisabet sa for siden:

Jeg jobber i Visma Global og Visma dokumentsenter på jobben, så bare send PM om det skulle være noe annet du lurer på. Så ikke denne tråden før nå. Godt at det løste seg. Bare vær obs på at en bunt du lager manuelt ikke lagerer seg automatisk. Trykk ctrl S innimellom så du ikke mister noe. Kjedelig å registerer haugevis også henger maskina seg f.eks. så en må restarte. erfart


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.