Jeg skal kjøpe noen hagemøbler på Finn, og i sendte i forregår mail til selgeren for å høre om møblene var ledige. Jeg fikk svar tidlig i går morges at det var de. Jeg skrev tilbake at jeg ville kjøpe dem og kunne hente i morgen (altså i dag). Etter det har jeg ikke hørt noe. Prøvde å ringe i går kveld, men fikk ikke svar og han har ikke ringt opp igjen. Jeg sendte mail igjen i går kveld og sa jeg måtte ha svar litt kjapt på når møblene kunne hentes, men har ikke hørt noe enda. Han kan jo ha det travelt, selvsagt, så jeg gir det jo litt tid, men jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre om jeg ikke hører noe mer nå?
Jeg MÅ ha de møblene kjapt, vi vil sitte ute på terrassen i helgen! Og det er flere hagemøbler på Finn som jeg kan kjøpe om jeg ikke får disse, men de forsvinner jo de også om jeg venter for lenge.
Jeg har vel i grunnen bundet meg til å kjøpe dem nå siden jeg skrev på mail i går at jeg ville ha dem? Men om han bruker dagesvis på å svare eller jeg aldri mer hører noe? ARGH! Jeg ringer igjen litt senere. utålmodig
Hvis du ikke får kontakt må du jo være fri til å kjøpe noen andre møbler. Jeg har vært borti utrolig mye rart på finn med selgere som plutselig har solgt til en annen som kom innom 10 minutter før og bød 100 kr mer, budrunder og i det hele tatt.
Det er det jeg også tenker, jeg har også vært borti mye rart på Finn. Men mannen min sier jeg har bundet meg til å kjøpe det nå siden han har det skriftlig på mail (jeg skrev at jeg gjerne ville kjøpe møblene og spurte når jeg kunne hente dem). Men om jeg ikke hører noe? Hvor lenge kan jeg vente før jeg sier at nok er nok og kjøper noe annet? Jeg gir det selvsagt noen dager til, men jeg synes det er veldig dumt at grillkosen vår blir ødelagt nå, om jeg ikke får møblene i hus før helgen. :(
Hmm. Hvis han ikke svarer på tlf i dag heller, kan jeg sende en mail til ham med "får jeg ikke svar innen i morgen klokken 15 avstår jeg fra kjøpet" eller noe sånt?
Skriv en mail om at om du ikke har fått beskjed f.eks innen et visst tidspunkt i dag, så trekker du deg. Det er jo en forutsetning å svare på mail/telefoner når man skal selge noe.
Har han lagt inn noe mobil nr? Synes du kan sende en SMS og si at du gjerne vil kjøpe de, men trenger en avklaring innen et klokkeslett ellers kjøper du av noen andre.
SMS er lurt ja. Jeg kan jo sende både sms og mail sånn i tilfelle. Etter å ha ringt en gang først. Det er jo fredag allerede i morgen og blir det fint vær er det veldig kjipt å ikke kunne sitte ute pga. en håpløs selger, når vi har gledet oss til terrassen var ferdig (ferdig beiset i dag). Da drar vi heller på Jysk og kjøper.
Rett før jeg skulle sende ham en mail nå i ettermiddag, fikk jeg svar. Han sier han ikke har hatt telefon i dag og at jeg kunne hente møblene i kveld. Men nå trodde jeg jo toget var gått, så det ble ikke henting i kveld pga. andre planer så jeg sendte mail tilbake med én gang og spurte om vi kunne komme og hente dem i morgen og i så fall når. Han har ikke svart enda. :gaah:
:gaah: - er med deg. Synes finn-kjøp og -salg kan være helt håpløst til tider. Det er så mange som sannsynligvis helgarderer seg, så de har flere baller i luften og flere intressenter på hold på en gang. Har opplevd flere ganger å få tilslag på et kjøp, for så å få beskjed - etter mye masing - at det er blitt solgt til noen andre. Har også vært selger selv og ventet på at den som skal kjøpe skal komme og hente, for så å få beskjed dagen etter at kjøper ikke vil ha det likevel. :gaah:
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.