Jeg bestilte noen klær til gutta fra Filabel for 2 uker siden og fikk bekreftelse på at pakken var sendt 2 dager senere, og den er enda ikke kommet? Er ikke dette veldig lang tid? Jeg purret pakken i går og fikk da til svar at jeg måtte høre med postkontoret, så det er tydeligvis kundens ansvar å finne pakken når den er "missing".
Jeg har handlet hos Filabel flere ganger tidligere og pakkene har bestandig kommet, så dette er litt merkelig.
Men 10- 12 dagers sendetid med posten er veldig lenge, er det ikke? Så jeg må kanskje anse den som tapt (ble bare sendt som vanlig post, og ikke med sporing)?
Det må du nok regne med. Jeg har ventet i nesten tre uker på et flere sendinger fra ulike danske butikker og jeg ser at de har blitt åpnet og undersøkt i tollen og kanskje blitt liggende der litt ekstra. Det er ihvertfall det som har skjedd i mine tilfeller der pakkene ikke har "sklidd" rett igjennom.
Du har spurt på postkontoret? Det kan være den henger i tolldeklarasjonen eller at den ligger i en hylle på postkontoret fordi de har glemt å sende ut hengemelding - dvs. at du ikke vet om pakken før de tar seg bryet med å sende duplikatmeldingen. Har jeg erfart diverse ganger. :mumle:
Jeg har akkurat etterlyst en pakke fra nok200, og fikk til svar at det har vært mye rot og sommel på Posten de siste månedene. Den første pakken kom også etter lengre tid enn vanlig. Pakken er ikke kommet i retur, så da venter jeg litt til.
Jeg har ventet lenge på noen forsendelser fra Danmark også, akkurat samme scenario som Mamari: ting var blitt åpnet og undersøkt og det gikk 3 uker før pakken kom til min post-i-butikk.
Heldigvis er det noen kjempegreie folk i min lokale post-i-butikk. De har to ganger kaldt på meg i kassekøen, fordi det lå pakker til meg som var ved å bli sendt i retur. :eek: Ingen av disse hadde jeg fått hentelapp eller duplikatmelding på.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.