Fløyel sa for siden:
Den jeg har i dag skal jeg ALDRI ha mer! Bare feil og tull. Vi er avhengige av ett raskt bredbånd når vi er 4 stk på nett ofte samtidig. Noen dere kan anbefale?
Som er stabile og seriøse?
< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?
Forum for datasnakk.
Fløyel sa for siden:
Den jeg har i dag skal jeg ALDRI ha mer! Bare feil og tull. Vi er avhengige av ett raskt bredbånd når vi er 4 stk på nett ofte samtidig. Noen dere kan anbefale?
Som er stabile og seriøse?
Luftslottet sa for siden:
Vi har hatt Nextgentel, og dem var det bare tull med.
Nå har vi Telenor, og er strålende fornøyde. God båndbredde og svært god kundeservice.
mrc sa for siden:
Hvilke aktører er det som er aktuelle? Er det kun ADSL e.l. som er aktuelt?
Hvem har du i dag?
Fløyel sa for siden:
Idag har vi Get. XL abo.
Fløyel sa for siden:
Takk for svar :)
Ru sa for siden:
Vi hadde første Nextgentel, det var i verste rote-tiden deres. Så flyttet vi til et borettslag som hadde BKK Bredbånd og var veldig fornøyd med det. Så flyttet vi til enebolig, og kan ikke få BKK Bredbånd, så da ble det Nextgentel - rett og slett fordi det ikke er noen andre leverandører her som kan tilby den hastigheten til den prisen NGT kan.
De har blitt mye bedre de siste årene, men nå klarer vi oss utmerket uten kundeservice da. Jeg vet ikke om de har blitt noe bedre på det området, for å si det sånn.
Luftslottet sa for siden:
Vi fikk aldri den båndbredden vi betalte for. Da hjelper det lite at den er billig, for å si det sånn. :nemlig:
Klaging hjalp lite, og vi følte ikke at kundeservicen tok oss alvorlig når vi gjorde det.
Hondacrv sa for siden:
Jeg tror nok Telenor er noen av de seriøse - i all fall har jeg oppfattet det slik de 5 årene vi har hatt bredbånd hos dem. Det er veldig populært å hate Telenor, men vi har fått noenlunde god hjelp av dem, og har trengt en del kundeservice.
Ru sa for siden:
Det fikk ikke vi til å begynne med heller. Det skyldtes blant annet at de koblet oss til feil sentral. Hvilket mannen fort oppdaget fordi han kan slike ting.
Vi slet med det samme da vi bodde i blokk, før vi byttet til BKK. Da skyldtes det ganske enkelt at linjene var så hauggamle at de aldri i verden kunne levert det de lovde.
Det største problemet til NGT er inkompetanse hos ansatte.
Señora sa for siden:
Altibox om du kan få det, ingen over, ingen ved siden.
Juste sa for siden:
Jeg har også ekstremt dårlig erfaring med kundeservicen til NextGenTel. Jeg hadde dem i 5 år, og skal aldri, aldri ha fra dem igjen om så havet brenner.
Nå har vi Get og jeg er godt fornøyd med dem, litt mer ustabil teknisk løsning men mye bedre kundeservice (selv om den ikke er perfekt hos dem heller, men mye bedre enn NGT).
Fløyel sa for siden:
NGT har jeg også hatt... Og been there done that. Jeg tror jeg ringer Telenor... de har en patrulje også som kan komme å hjelpe meg. Takk for svar alle sammen :)
mrc sa for siden:
Telenor og NGT (som jeg har nå) har jeg begge dårlig erfaring med. Problemene har ikke vært av teknisk art, men mye rot med fakturaene. Hadde Altibox i over 3 år via lokale e-verket her, EB. Erfaringen med Altibox var meget meget god.
De fire siste fakturaene fra NGT har alle vært feil.....
Get via kabel-tv vil vel normalt sett gi høyere hastighet enn det de aller fleste kan få via ADSL. Spesielt gjelder dette uthastighet. For meg i hvert fall er uthastighet viktig.
På hvilken måte mener dere at dere ikke fikk hastigheten dere betalte for? Her er det mange faktorer som spiller inn. Hvilke hastigheter fikk dere i praksis og hva betalte dere for det?
Luftslottet sa for siden:
Jeg husker ingen tall lenger, men vi hadde den beste pakka deres, og fikk ikke til å spille video på YouTube. :snill:
Teksten på nettsiden deres var formulert slik at den faktisk lovte en minstehastighet. Den var vi aldri i nærheten av de gangene vi målte, ikke engang rett etter en "utbedring" som følge av klage. Stort sett lå vi under halvparten av lovt hastighet, både ut og inn.
mrc sa for siden:
Ble lokalt privat utstyr sjekket? Kjørte dere kabel direkte fra modemet til Get til en pc for å sjekke at ikke problemet lå hos dere? Er jo ikke rare båndbredden som skal til for å spille av en film på Youtube - funker via 3G det...
Hos mange er det spesielt wlan-problemer, knyttet enten til pc-ene man har eller wlan-ruter/aksesspunkt (eller uheldig kombinasjon) som skaper problemene.
Luftslottet sa for siden:
Jeg henger ikke med i det tekniske pratet :blånn:, men en kompis sjekket at det ikke var vårt utstyr det var noe i veien med. Vi byttet også routeren. Og, som ved magi, så virket alt helt utmerket da vi byttet leverandør til Telenor.
Nå var det altså ikke Get hos oss, men Nextgentel. Det er to år siden.
Katta sa for siden:
Vi har canal digital. Det er det mest stabile vi har hatt og det som kommer mest opp mot den hastigheten vi betaler for. Telenor var helt håpløst, de hadde jo mer nedetid enn oppetid enkelte uker. Det hjelper ikke med bred vei hvis det til stadighet er kork eller ulykker for å si det sånn. Nextgentel prøvde vi så, de var bedre, men canal digital var billigere så vi prøvde dem. Og så langt har de også vært definitivt best. Nå skal vi visst bytte igjen ryktes det, det er noen som skal grave fiberkabel inn til oss. Så får vi se om det er bra.
Magica sa for siden:
Jeg har hatt Canal digital - kabel, Tafjord Mimer - adsl og har nå Canal digital - kabel og er strålende fornøyd og har alltid vært det. :)
nicomama sa for siden:
Har hatt bkk før de begynte med altibox, bare tull med de. Hatt telenor, elendig kundeservice og masse tull. Nå, canal digital, ikke hatt et eneste problem med de. Dessuten fantastisk kundeservice:nikker: Anbefales på det varmeste
mrc sa for siden:
Canal Digital = Telenor. Men annen avdeling....
nicomama sa for siden:
Ja, endelig en som sier det. Vet ikke hvor mange ganger jeg har påstått det, men neiiidaa, det er to heelt forskjellige selskap sies det.Det samme sier de om Relacom, som og er telenor, men en annen avd. Men telenor og canal d har allikevel forskjellige måter å behandle sine kunder på.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.