De har nettopp tatt bilder i barnehagen og vi bestile med portrett.
Vi visste ingenting om priser men fikk beskjed om at det bare var å returnere om vi ikke var fornøyde.
Så kommer bildene og de er fra middels til dårlige og SVINDYRE...
Og så koster det plutselig 40 kr å returnere dem??
Er det vanlig?
40 kr er ikke allverdens, men lell da.
I fjor gav vi 250 kr for gruppe bilder og portretter og da fikk vi alt igjen om vi ikke var fornøyde. Pakka i år kostet over 1500 kr!:eek:
Vi ønsker å beholde 3 portretter og gruppebildet, tross sinnsyk pris og laber kvalitet.
Og da må vi, i henhold til fakturaen betale 40 kr for å returnere de 8- 10 andre bildene.
Poden har barnehagefri, så jeg aner ikke om det finnes noen felles returordning.
Vi har ikke hørt noe om det i forbinnelse med bildene i allefall.
Jeg fatter ikke at fotografer fortsatt lager de bildepakkene? Tar de ikke bildene digitalt? Vi får 1 lite bilde og bestiller det vi vil. De trykker (selvsagt??) ikke opp bildene før vi bestiller.
Ja, den tanken har slått meg også.
Hvorfor ikke bare sende oss et brukernavn og et passord så kunne vi sett på bildene på nett og bestilt det vi ville ha?
Jeg har hørt om noen som gjør det. Altså får se bilder på nett (eller cd), og bestiller det de vil. Slik synes jeg alle burde klare å gjøre det, det må da være enklere...
Vi har alltid kjøpt bilder vi, når vi har fått dem i handa. I år fikk vi dem tilsendt digitalt, men rotet oss aldri til å få bestilt noe som helst. Vi er nok ikke alene om det.
Sånn var det sist gang de tok bilder i barnehagen til Poden. Vi fikk utdelt et brukernavn og passord og logget oss inn på hjemmesiden til fotografen. Veldig greit. Der hadde han også liggende 4-5 forskjellige bilder av Poden som vi kunne velge mellom.
I vår pakke var det også 40 kr i gebyr om vi ville returnere og det lå en returkonvolutt sammen med bildene. Pakken kostet tilsammen ca. 950 kr og besto av 3 forskjellige portretter der hvert portrett var i 3 forskjellige utgaver/størrelser, samt et stort bilde, gruppebilde og 3 kalendre.
Hørtes dyrt ut. Jeg skjønner at de lager pakker og gir dem i hånda. Mange somler med å få levert dem tilbake, og slik får de solgt mer. Mange har nok vanskelig for å sende bilder av sine håpefulle i retur også, til makulering. Det er rett og slett et salgstriks. ;)
Her måtte vi i år skrive under på at vi ville ha bildene før de ble tatt. Utrolig dumt opplegg. Nå har vi fått dem, det koster 440 kr for 1 portrett i ulike størrelser og utgaver og 1 gruppebilde. Og ingen returmulighet. Det skulle ikke vært lov. Jeg synes at til den prisen kunne jeg i det minste fått to forskjellige bilder å velge i, ikke ørten bilder av det samme halvdårlige motivet i ukurante størrelser. Kvaliteten i år var ikke så verst faktisk, men likevel.
Jeg har aldri vært borti returkostnad.
I barnehgan er vi heldig og har en ansatt som tar bidene, mye bedre med en som kjener ungene, og hun er utrolig flink. Vi får mang bilder å velge mellom. mye billigere blir det og. Tror vi betalte 400,- for to gruppebilder, flere protrett bilder og søskenbilde, inkl forstørrelser til besteforeldre og oss.
Da storejenta ble fotografert i fjor måtte vi betale returporto selv. Pakkeprisen var på 700,-
I år var pakkeprisen fra FAME på 800,- med halvpris, men da fikk man jo ikke bildene først, men man måtte bestille selv.
Jeg ville klart klaget på dårlig kvalitet til den prisen. Det koster noen plasser 10 kroner å skrive ut i passe stort format, så bhg.fotografer tar seg rått betalt...
Nå lurer jeg litt her.
Jeg sendte mail til fotografen, med referansenr og sa at vi hadde betalt for de bildene vi skulle ha og at resten makulerte vi hjemme, da det var uaktuelt å betale for retur porto. Dette var i går morrest og jeg har fortsatt ikke hørt noe fra dem??
Betyr det at jeg bare kan makulere rest bildene?
Jeg har ikke turdt å gjøre det før jeg fikk svar fra dem, men at et stort firma skal bruke mer enn 2 dager på å svare på en mail?
Hm... vente litt til da mao.
Tror faktisk ikke de kan purre?
Avtalen vi sa ja til, var å kunne returner uten kostnad.
Jeg hadde halveis forventet at de svarte at vi kunne returnere uten å betale porto.
Men ikke noe svar i det heletatt hadde jeg ikke trodd?
Klart de kan purre. Det står vel et eller annet sted at dere må returnere innen en gitt dato for å få det til den prisen dere har fått oppgitt, og at det skal betales innen en eller annen forfallsdato?
Ja, har betalt for de bildene vi skulle ha, men jeg ble rett og slett sur over å måtte betale for å returnere så derfor er jeg litt vrien på det.
Er ikke store summen, men blir litt prinsippet :nemlig:
Vi fikk også brukernavn og passord til nett, men kunne ikke velge ut enkeltbilder. Vi måtte bestille en hel pakke til nesten tusen kroner - deretter returnerte vi halvparten.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.