De fleste er vel nettbrukere, men likevel hender det jo faktisk at man er innom banken. Det er jo stor forskjell på store og små banker også, men bruken av banken er jo lik for mange.
Er banklokaler i dag for kjedelig? Hva hadde du satt pris på å møte i banken?
Tror du kunder som er lite selvbetjente, kunne satt pris på å få opplæring i nettbank o.l? Hadde du blitt brydd om en bankvert (en som snakker med de som venter) hadde kommet bort og sett om hun/han kunne vist deg en måte å gjøre bankærendet ditt på, så du slapp å vente i kø så lenge?
Effektivitet og at den man møter kan det man skal spørre om. Ergo kan det være lurt med litt fordeling av oppgaver på de ulike funksjonærene. Lego eller tegnebord for unger er jo alltid kjekt. At man kan få noe å drikke er også ok, det samme tilgang på toalett. Bankvert.... nei hva skal man med det?
Jeg er en enkel sjel, når jeg oppdaget at de hadde en kaffemaskin som i tillegg laget kakao som man kunne forsyne seg av gratis mens man ventet, ble jeg i ekstase:rolleyes:
Jeg vil ha det enkelt og oversiktlig, slik at jeg slipper å spekulere på hvordan i all verden jeg skal få kontakt med noen. Før var det en fin skranke i banken min, hvor man kunne ha kølapp, eller ringe på ei klokke. Nå er det egentlig bare et kontorlokale, og du må egentlig snike deg bak noen hyller og gå bort til arbeidsbordet til noen for å få kontakt. Det liker jeg virkelig ikke.
Jeg trenger ikke noen bank jeg kan gå inn i. Jeg er imponert over den servicen jeg får i Skanidabanken. Og så er jeg glad at jeg slipper å betale for alle de kundene som på død og liv vil inn i banken sin. De koster masse penger og jeg trenger ikke være med på det spleiselaget.
Jeg savner de gammeldagse skrankene, eller hva det nå heter. Jeg blir bare forvirret over å komme inn i et kontorlokale der jeg liksom skal stille meg ved siden av bordet til en eller annen. Jeg liker å stille meg i en kø, og komme fram til en høy pult som jeg kan henge litt på :) Og er det kølappsystem, så vil jeg ha et sted å være mens jeg venter, ikke bare henge i veien...
Og så liker jeg ikke folk som virrer rundt og skal hjelpe meg ut av køen (ref nsb som skal ha hjelpe meg til å bruke billettautomaten). Jeg stiller meg bare i køen hvis jeg må...
Men nå skal det sies at jeg er kanskje ikke helt oppdatert på banklokaler, det er mange år siden sist jeg var inne i ett. (men både bank og postkontor hadde noen irriterende varianter sist jeg var der...)
Jaaaa! Enig. Det er skummelt med sånne rådgivere som sitter ved kontorpulter. Gi oss skrankene tilbake. Ellers trenger jeg egentlig ikke noe banklokale så lenge det finnes en god nettbank og noen jeg kan ta kontakt med på telefon ved behov. Jeg vil ikke betale ekstra for å ha et lokale å gå inn i for å si det sånn.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.