Silver sa for siden:
Kjøpte 2 håndsett, -analog tlf, som jeg fikk anbefalt av selger på Elkjøp. Men lyden er rett og slett dårlig! Klarer ikke å høre klart det andre sier.
Kan jeg retunere eller klage?
< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?
Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.
Silver sa for siden:
Kjøpte 2 håndsett, -analog tlf, som jeg fikk anbefalt av selger på Elkjøp. Men lyden er rett og slett dårlig! Klarer ikke å høre klart det andre sier.
Kan jeg retunere eller klage?
Isbjørn sa for siden:
Jeg hadde glatt klaget og krevd pengene tilbake, evt fått byttet i noe annet.
United sa for siden:
Tror du kan levere det inn og få tilbake pengene om du har kvittering. Og har du ikke det, har de kjøpet i regnskapet sitt. Men den sitter litt langt inne, så ikke gi deg om de nekter.
Silver sa for siden:
Har kvitteringen, men ikke esken lenger vist... Kjøpt for ca 14 dager siden.
Mauser sa for siden:
Elkjøp har 30 dager generell returrett på alt. Men uten originalemballasje gjelder ikke det, da må du klage i stedet. Og det er jo lov, hvis der ikke virker tilfredsstillende.
Tjorven sa for siden:
Elkjøp har jo fantastiske returordninger. Du kan teste ut en hvilken som helst vare i 30 dager, og få igjen alle pengene om du ikke er fornøyd etterpå.
Vi har brukt dette aktivt og tester ut ting før vi bestemmer oss for å kjøpe. Som regel beholder vi, men vi har returnert mange ganger også uten at det er har vært noen som helst form for diskusjon.
Dog tror jeg det er VELDIG dumt å ikke ta vare på originalemballasjen. Du kan jo ringe dem å høre. Returnerte produkter selges billigere ut i butikken, så det kan jo hende at emballasjen ikke er så viktig.
Silver sa for siden:
Bruker å ta vare på embalasjen, men denne gang ser det ut til at den er kastet... Skal se etter litt til. Uansett så prøver jeg meg på å klage iallefall. Høres ut som det er bomull i microfonen og det spraker... Var ikke sånn før med den gamle tlf. vi hadde.
Bloppy sa for siden:
Mest sannsynlig er det noe feil med telefonen du har fått, og 30 dagers returrett gjelder for produkter uten feil og mangler. Da må alt av tilbehør medfølge, men det ikke noe krav om orginal emballasje.
Litt avhengig av produsent, kan man få et nytt likt produkt om feilen opptrer innen de første 7-14 dagene etter kjøpet. I ditt tilfelle er nok eneste løsningen å ta det med til butikken. Enten er de i overkant greie og lar deg returnere på 30 dagers, eller så velger de å sende det til verksted for reparasjon. Det har de faktisk lov til, selv om det er kjipt for kunden.
Silver sa for siden:
Gikk fint, selvom jeg ikke hadde embalasjen lenger. Valgte ny tlf, annet merke, og den funker som den skal heldigvis.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.