Jeg bestilte en elektrisk vare fra en nettbutikk. Det varte og det rakk før de fikk sendt den av gårde, og på "min side" sto det ordre ubehandlet. Dermed avbestilte jeg varen, og bestilte den heller fra en annen leverandør. Nå er begge varene p åvei til meg. :snill: Jeg ringte nettopp bedriften og var litt gretten, og de skyldte på at de ikke hadde rukket å registrere min avbestilling før varen ble sendt. :snill: Nå sier de at jeg må betale retur. Må jeg det?
Ble avbestillingen gjort av deg online? Eller sendte du de en mail med beskjed om at du ønsket å avbestille?
Om du sendte mail, kan den ha blitt lest og registrert etter at varen var lagt til sending. Da må du nok påregne å betale for retur frakten ja. Om du velger å ikke hente den på posten kan du regne med at du får en faktura i etterkant.
Om du ringte for å avbestille, burde det vært gjort med en gang. Du kan ha vært uheldig å truffet på en vikar, eller en som ikke har muligheter for å slette ordre. Da kan det allerede være for sent innen saken kommer i hende på de som kan slette.
:erfart:
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.