Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Er jeg en vanskelig kunde?

#1

Pastill sa for siden:

Var nettopp å klagde på et belte jeg kjøpte på Voice og europe på lørdag.
Beltet kan ikke brukes da det rett og slett sklir fra hverandre. Hadde det på en dag bare. Samme om man bruker det bare løst rundt magen.. det ramler av. Å holde en bukse oppe er HELT umulig.
Det virker rett og slett som om det er feilkonstruert. For stor spenne, evt for lite hold i stoffet. Jeg syntes det var rart og urimelig at jeg ikke skulle kunne bruke dette beltet uten å "mekke" på det selv, så tok det med til butikken for å høre om jeg kunne få et annet evt noe annet. Liker ikke å ha spenner, strikker ol på beltene mine for at de skal henge på.

Men nei. Det kunne de IKKE godkjenne fordi ingen andre hadde klaget før meg:confused: Dessuten kunne hun ikke ta det i retur siden det var blitt litt frynsete av å ha blitt brukt og dratt sammen hundre ganger på en dag.

Jeg ble ganske paff egentlig. Hun gadd ikke undersøke om det var noe feil med mitt belte. Bare avslo fordi jeg var det første som klaget. (En annen ting og. Jeg burde nesten fått godkjent reklamasjonen fordi beltet faktisk var synlig slitt etter en dag.)

Jeg er riktig nok en bevisst forbruker etter å ha jobbet i butikk med høyt servicenivå i mange år, men jeg blir litt paff over at de ikke kan godkjenne noe fordi ingen andre sier det samme.
Damen i butikken mente også at jeg kunne feste beltet med en spenne så det ikke skled og at figur kunne ha med at det ikke ville sitte. :rolleyes:
Jeg lurte på om ikke hun kunne forklare det da, men det kunne hun ikke.
Skal man kun kunne bruke det på en spesiell måte med en egnet figur så får de opplyse om det når man kjøper det da. :knegg:

Jeg blir ganske irritert. Dette blir litt en prinsippsak for meg. Prisen er helt uvesentlig sånn jeg ser det. Jeg har for tiden ganske skrapt økonomi og dermed så er det ikke bare å handle nytt hele tiden. Skulle ha det på til en topp jeg kjøpte samtidig med det utgår altså.

Hva mener dere? Er jeg vanskelig? Burde de godkjent?


#2

Filifjonka sa for siden:

Veldig dårlig service. At ingen andre har klaget er et elendig argument.


#3

Pastill sa for siden:

Jeg syntes også det. Utrolig kjiipt siden jeg har handlet mye der og liker produktene deres. Men det blir ikke noe handling der lenger nå. :niks:

Kan avsløre at det kostet 200kr og det vil bety et tap på VELDIG lite for butikken...:rolleyes:


#4

Bluen sa for siden:

Det var dårlig service, ja. Jeg har såvidt jobbet i klesbutikk sjöl, og syntes det var flaut når noen klagde på produktene (hvilket de dessverre ofte hadde grunn til). Var det butikksjefen du snakket med, tror du? Hvis ikke, ville jeg nesten bedt om å få vedkommende i tale (selv om jeg egentlig hater å gjöre sånne ting). Det blir for dumt å bare avvise klagen på den måten - hun tok det jo åpenbart ikke på alvor engang.


#5

nikki sa for siden:

Dårlig service:nemlig:
Hadde ikke handlet der mer,viss de ikke ordner opp.


#6

scilla sa for siden:

Ville kontaktet hovedkontoret og forklart situasjonen, jeg.
De er tjent med god kundebehandling (noe dette definitivt ikke var) og det koster dem ingenting å erstatte beltet.
Lykke til !


#7

Garbella sa for siden:

Dette er dårlig service, om beltet ser slitt ut etter en eneste dag så er det klagegrunn i seg selv. Tenk hvordan det vil se ut etter en måned??

Om beltet ikke passer til alle figurer så må det opplyses ved kjøp.

Stå på :riktig:


#8

Pastill sa for siden:

Som erfaren reklamasjonsbehandler og med noen kurs i markedsføring så stusser jeg også VELDIG på at de ikke er klar over at det koster de mye mindre i kroner enn det det gjør i dårlig reklame. Misfornøyde kunder sladrer mye. Se på meg :fnise:

Men det er vel sånn de vil drive butikk da.


#9

daffy sa for siden:

Ring hovedkontoret til Voice of Europe og forklar rolig og saklig uten sint og skingrende stemme hva som har skjedd. Angi klokkeslett og adresse for den butikken du handlet i og da du klaget. Spør om det er slik at firmaets retningslinjer har blitt fulgt i denne saken.

Hvis du har vært fornøyd med service etc i butikkjeden før, kan du jo nevne dette, og si at dette er en av grunnene til at du reagerer. Du ble overasket siden du alltid har vært fornøyd med produktene før, nå når det beviselig er en feil med produktet var du sikker på å få gehør for det da du ville klage, og ble derfor svært overrasket da du ble møtt med særdeles tvilsomme argumenter, som f.eks at du var den første som klaget og at figuren din var feil i forhold til beltet (!)

Du kan jo også si rolig og saklig at du har diskutert saken med dine venner som også syns at behandlingen du har fått er urimelig.


#10

Anuk sa for siden:

Kunne ikke godkjenne klagen fordi ingen hadde klagd før deg!? Det er det verste jeg har hørt, noen må jo nesten være den første....

Voice og Europe er en kjede, er det ikke? Ta kontakt med hovedkontoret, og sleng på en klage over slett service i samme slengen (skylde på figuren er jo HELT horribelt da!)


#11

scilla sa for siden:

Handler vel litt om en butikkansatt med litt i overkant stort markeringsbehov. Antageligvis de mest irriterende mennesker som finnes - MÅ bare bruke den lille makten de har, liksom.


#12

Pastill sa for siden:

Kan opplyse om at jeg har en ytterst normal figur.


#13

Inagh sa for siden:

Dersom det ikke var butikksjefen du snakket med, ville jeg tatt kontakt med vedkommende for å føre klagen videre.
Dersom det var butikksjefen du pratet med, eller om denne er like urimlig, ville jeg tatt kontakt med hovedkontoret, som flere over meg nevner.

Jeg syns du er blitt utsatt for slett oppførsel og service - og argumentet om at ingen før deg har klagd, holder rett og slett ikke mål...

Litt på sidelinja, men pytt:
Kunde: "Gilde? Jeg har funnet en stor meitemark i koteletten min!"
Gilde: "Hm... det har da ingen gjort før deg - beklager, det kan vi ikke gjøre noe med!"


#14

safran sa for siden:

Dette var dårlig service.


#15

Pastill sa for siden:

Ja det jeg reagerer på og. Og selv om ingen andre har klaget, så trenger ikke det bety at mitt belte er som det skal heller. Hender ting blir feilprodusert faktisk. Kan hende "skinnet" var tynnere, smalere eller noe sånt, så det ikke ville henge sammen. De burde tatt inn beltet i det minste og prøvd det ut selv. De benekter jo bare at det er noe feil uten å undersøke.

Jeg sa klart og tydelig at jeg ville gå videre med saken og de sa det var greit. Sa ikke noe om at jeg kunne snakke med sjefen. :niks:
Jeg var også blid og høflig. I allefall helt til damen sa det ikke var grunn god nok. Så de slo seg ikke vrange fordi jeg var det.


#16

Mor til 4 sa for siden:

Signerer denne.
Og så dårlig reklame for butikken det er, og det for bare 200 kroner, de kan tape en god del mer på å være vrange i dette tilfellet.


#17

amor sa for siden:

Dette var slett kundeservice og ingen grunn til å finne seg i! Jeg skriver under på anbefalingene om å snakke med butikksjef - evntuelt trekke saken inn for hovedkontoret.

Mest sansynlig så ordner dette seg så fint som bare det etterhvert. Jeg klarer ikke å se et annet utfall.

:klem:


#18

Nenne sa for siden:

Jeg føler meg som en nikkedukke, men jeg her helt enig med alle de andre. Dårlig service. :nemlig. Ta det med butikksjefen du eller gå evnt. videre.


#19

liefje sa for siden:

Hvis du er en vanskelig kunde, skal du vaere stolt av det. Staa paa!


#20

Pastill sa for siden:

Venter spent på å høre fra de :jupp:


#21

Anne sa for siden:

Dårlig service. Dette bør de rette opp i.
Hvor skal man ha beltet om ikke rundt livet?

Rundt halsen til den dårlige selgeren? : oppfinnsom:


#22

Kaz sa for siden:

Dette er et glimrende forslag.

For en merkelig måte å behandle kundene på.


#23

Pastill sa for siden:

Hun sa ikke at jeg hadde feil figur, men hun sa figur kunne spille inn. Ikke skjønnner jeg at den kan det men :undrer: Enten er belte langt nok eller ikke liksom. Dette var passe.

Jeg fikk vel litt følelsen av at hun skjønte at hun ikke hadde noen bra argumenter, men nektet si at hun tok feil. Det er for dumt.
Jeg er ikke en som ringer og skjeller folk ut, så det er sagt. Har jo sittet i andre enden selv..hehe.


#24

Avatar sa for siden:

Argumentet med at "Å holde en bukse oppe er HELT umulig" er vel litt tynt, for et sånt type belte er vel ikke akkurat laget til det, eller?

Men, sitter det ikke utenpå klærne en gang, så har du så absolutt rett til å få byttet det!! :nemlig:


#25

Schnuppa sa for siden:

Jeg er en skikkelig kjip kunde som ville ha klaget på slike ting. Hadde jeg fått en slik behandling hadde jeg med en gang bedt om å få snakke med sjefen eller bedt henne om å gjøre det. Hadde faktisk ikke forlatt butikken uten at noe mer hadde skjedd. Så, NEI DU ER INGEN VANSKELIG KUNDE


#26

Pastill sa for siden:

Jeg hadde ikke planer om å bruke det til det nei, men et belte bør uansett ha såpass "hold" at det er mulig. Evt så bør det opplyses om.
Men nei, det vil ikke henge løst på hoftene engang. :niks:


#27

MokkMokk sa for siden:

Ja, det er nok kroppen din det er noe galt med, ikke beltet. :gal:
Jeg syns ikke du er vanskelig i det hele tatt. Håper du får byttet det, og at den vrange butikksnuppa blir sendt på et aldri så lite kurs i korrekt kundebehandling.


#28

Azi sa for siden:

Har du fått ringt?


#29

Pastill sa for siden:

Sendt mail.


#30

Azi sa for siden:

Da venter vi spent på mailen! :D


#31

Pastill sa for siden:

:jupp:


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.