Vi har hatt håndverkere på besøk, og de har måttet legge sluket vårt på nytt. I den forbindelse har de lagt nye fliser rundt sluket. Jeg vet ikke helt hva jeg kan forvente av en ordentlig flislegger. Flisene innerst rundt sluket har man måttet kutte til hjørner i, og de er skjeve og hakkete kuttet. I tillegg ligger ikke alle flisene på linje med hverandre, og en av flisene ligger skjevt på underlaget slik at det ene hjørnet stikker litt opp, mens det motsatte hjørnet ligger for langt nedi underlaget. Og nå er jeg usikker på hvordan vi bør gå frem. Er dette noe man bare må forvente? Den flisen som lager homper i gulvet vårt vil jeg i alle fall få skiftet ut, men hva med de hakkete kantene rundt sluket?
Man skal jo kunne forvente jevnt kuttede fliser, og jevnt og pent lagt gulv. Rett og slett bedre enn man ville klart det selv. Jeg ville klaget på det... Faren med å bryte opp fliser er vel kanskje om det blir brudd i membranen, men det kan jeg ikke nok om...
Membranen ligger laaaangt under, under et tykt lagt betong, så det er nok ikke noe problem. Problemet er hvor mye "fuzz" jeg skal lage for dette. Og hvor lenge jeg må vente på å få bruke dusjen min igjen...
Huff. Det er en evig runddans, dette. Det er en reklamasjonssak, sluket var visst lekk. Så jeg betaler jo ikke noe i utgangspunktet. Men jeg kan vel likevel forvente at de gjør arbeidet skikkelig.
Jeg synes det hørtes for dårlig ut. Mulig vi var knallheldig med han som la fliser på badet vårt, men det er ikke en skjevhet, ujevnhet i fliser som er kutt eller noe som helst.
.. det er faktisk så dårlig at jeg nesten ikke kan tro at det er en flislegger som har gjort det. :sukk: (Men det gjelder jo forsåvidt resten av badet, slik vi fikk det i utgangspunktet.. men da gikk det bare på ujevn avstand mellom flisene, og noe av det kunne forsvares med tilpasning til fall mot to ulike sluk).
Ja da er det lite å hente på priskutt i alle fall.
Klag og spør hvor lang tid det vil ta å rette det opp før du bestemmer deg?
Det er jo utrolig irriterende da.
Jeg er utrolig nøye når det gjelder sånne ting, og det er ikke no gøy! Blir liksom aldri helt fornøyd...
Om du legger membran og er våtromssertifisert er du ikke nødvendigvis murer eller flislegger. Men dersom du har leid ett firma til å gjøre jobben og disse profilerer seg som flisleggere har du rett til å klage på dårlig håndverk, uavhengig om det er en forsikringssak eller ikke. At en flislegger ikke klarer å kutte en flis uten å ødelegge glasuren på flisa syntes jeg vitner om en dårlig flislegger.
Fremkommer ikke at Kanina har reklamert på ett bad lagt etter normen, men hun har brukt ett håndverksfirma og langt fra alle håndverksfirmaer er våtromssertifiserte. :flisespikker: :dulte:
Men uansett Kanina, har du leid inn ett håndverksfirma til å gjøre jobben har du som forbruker reklamasjonsrett og den syntes jeg du skal benytte deg av!
Altså, vi har reklamert på vannlekasje fra badet, og det skal nå være fikset. Det er det estetiske vi ikke er fornøyd med nå, ja. Det er antakelig ikke de samme som har fikset sluket, som har lagt flisene, så det skal ikke ha noe å si. Skal prøve å grille dem på nytt på mandag. Heldigvis har vi badekaret som vi kan bruke imens.
Badet var nytt sammen med leiligheten for litt under 5 år siden.