Fibi sa for siden:
Da skriver man mail.
Jeg kjøpte, for ca fire måneder siden, et par Koss Pathfinder (gammel versjon, uten volumkontroll og veske)(Denne lå ikke i modellvalget i kontaktskjemaet.). Ørepluggene fungerte optimalt i halvannen til to måneder, før høyre "knott" på mystisk vis avgikk med døden. Ingen lyd, ingen tegn til skade, ingen røkne ledninger eller annet synlig feil. Etter mye om og men fikk jeg byttet inn pluggene, og fikk et nytt sett med helt like plugger. Pluggene fungerte kjempefint, og både trening og gåturer ble en helt annen opplevelse. Ja, med lydbok i øret er selv det å vente på bussen en koselig greie. I går kveld la jeg meg i senga med pluggene i øret og ipoden med lydbok i hånda, slik jeg pleier. Har i en øreplugg i øret jeg ikke ligger på, og holder den andre i hånda sammen med ipoden slik at den ikke skal bli klemt eller ødelagt. Jeg la som vanlig både plugg og pod på nattbordet da jeg skulle sove, og rørte den ikke før nå i kveld. Jeg bruker dem nemlig også når jeg ser film på pcen. Men til min store fortvilelse har også disse lidd en uventet og plutselig død. Ingen lyd, ingen knatring, og som sist; ingen synlige tegn til skade. De har bare sluttet å virke i løpet av natten. Jeg skjønner virkelig ikke hva det er med mine ører som dreper par etter par med øreplugger, og tenker med skrekk på hvordan treningsøktene skal bli fremover. Må jeg virkelig gå en halvtime på tredemølla UTEN lydbok? Man kan bli gal av mindre ...
Jeg leser på nettsidene deres at man må ha kvitteringen for at garantien skal gjelde, men siden jeg kjøpte pluggene samtidig som jeg handlet melk, brød, poteter og lørdagsgodt til ungene, så har kvitteringen rett og slett gått i søppelet sammen med innpakningen. Er det virkelig ingenting jeg kan gjøre? Må jeg fortsette å kjøpe nye plugger annenhver måned, eller rett og slett (grøss) gå over til et annet merke og se om de har lengre levetid?
Med vennlig, om en trist og lydløs, hilsen
Fibi