I dag kom vi hjem etter å ha vært borte i helga. I postkassa lå det ett brev fra sykehuset i en stor A4 konvolutt merket REKOMANDERT. Skal det ikke signeres for å få ut rekomanderte brev? Hva er ellers grunnen til at det ble betalt 110 kr. i porto?
Man får en lapp i posten om at ett brev ligger på posten, merket "rekomandert".
Man å selv på posten, vise frem legitimasjon, som det blir tatt kopi av, sammen med brevet (egen mal faktisk til dette) for så å få utlevert brevet.
Det var det jeg trodde. Hvordan går jeg frem for å klage på dette? Hvem tar jeg kontakt med? Lokalt postkontor? Bør avsender, altså sykehuset, få vite det også eller er ikke det nødvendig?
Jeg hadde tatt kontakt med sykehuset og forklart hva som har skjedd.
Om klager står det følgende på Posten sine egne hjemmesider:
Kunder som ønsker å klage over utførelsen av en tjeneste, kan kontakte
Posten kundeservice på telefon 810 00 710 eller
[email][email protected][/email] eller nærmeste salgssted.
Klager kan også sendes til Posten Norge AS,
Kristiansand kundeservice, Serviceboks 629, 4606 Kristiansand.
Postens behandling følger prosedyrer som tilfredsstiller kravene i europeisk
standard EN 14012 om klagebehandling i forbindelse med posttjenester.