Ja nå er jeg passe frustrert. Sendte en pakke som brev (de nye smart-post konvoluttene) forrige tirsdag. Pakkene ble lagt i posten på jobben og skulle til Tromsø. Pr. i går hadde pakken enda ikke kommet fram , 1,5 uker etterpå. Hvor lang tid kan dette ta da :gaah:
På mandag skal jeg på posten for å etterlyse pakken... åh så irriterende....
Posten tar så lang tid de kan....gleder meg til konkurransen blir større på brevlevering. Er så lei postens forsinkelser, og bortroting av brev og pakker!
Posten tar lang tid. Egentlig skal man bare være glad om den kommer frem i det hele tatt. Jeg ergrer meg grønn på at jeg ikke har noen alternativer til posten. Jeg gremmes over å måtte bruke et så baklengs, lite serviceinnstilt og treigt selskap.
Har hatt ekstremt dårlig erfaring med posten de siste månedene. Med pakker som sendes i retur selv om de har rett adresse, ikke videresending selv om mottaker har betalt, ikke utsending av pakkelapp, pakke som sendes i retur før vi får beskjed om at den har kommet, brev som forsvinner, brev som sendes til feil person - med samme navn men ulik adresse. Og total ansvarsfraskrivelse fra Posten. Ja og ha på postkontoret "det er ikke vårt ansvar". Ja og ha på kundesenteret. Det toppet seg da postbudet satte igjen postveska si i oppgangen her. Med post oppi. Og ikke hentet den på flere dager :eek: . Tilslutt måtte vi ta den med til postkontoret.
Jøss, hvor i landet holder du til?
Ser at du har utrolig dårlige erfaringer, men jeg tør påstå at dette ikke gjenspeiler Posten i sin helhet. Baklengs og treigt selskap??? A-post bruker 1-2 døgn, og hvis du tenker deg alle prosessene fra det legges i rødkasse til det havner i postkassen hos mottaker så er det både effektivt og billig. Selvsagt hender det at post kommer på avveie/ blir forsinket.
Snøkaos kan forsinke posten, dog sjelden mer enn et døgn.
Post som sorteres inn på feil postnummer (menneskelig svikt) forsinker også med et døgn.
Ellers hender det at sendinger blir skadet underveis, f. eks at innholdet faller ut av konvolutten. Som oftest kommer konvolutten til rette og innholdet kan legges på plass og forsegles i plastpose. Av og til er emballasjen så ødelagt at adresse ikke kan identifiseres. Innhold som ikke kan identifiseres sendes til kommisjon for ubesørgelig post. Derfor er det smart å etterlyse sendinger som ikke kommer fram.
Konkurranse er vel og bra i alle bransjer, så det blir spennende når andre selskaper kan komme på banen. Uansett hvem det blir vil de bare konkurrere med Posten i de store byene. Det er der det er penger å hente. Utkantstrøkene er gigantiske tapsprosjekter. Ingen vil noen sine oppleve et bud fra Deutche Post som leverer post i postkassen til noen på Braskereidfoss, Indre Billefjord eller på Vannøya.
Jeg bor i Oslo. Ikke akkurat usentralt. Jeg tror forøvrig heller ikke at posten er "ute etter meg".
Med "treigt" mener jeg ikke den generelle postgangen i seg selv. Jeg er enig i at et brev normalt er fremme dagen etterpå. Med "treigt" mener jeg inntrykket jeg får av posten på postkontoret, og det systemet jeg har møtt når jeg har forsøkt å få svar på hva som har skjedd med diverse postsendelser.
Jeg liker ikke å være tvunget til å bruke Posten, og skulle ønske jeg hadde et valg.
Nei, det har virkelig gått på skinner hos oss den siste tiden. Vi er så blide og fornøyde når fly, tog og biler er i rute slik at vi slipper at post blir forsinket.:D