Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Renault før og nå


#2

Lommelun sa for siden:

Leste faktisk en test VG har gjort av biler og Gand Scenic kom jo særdeles godt utav den...

Men som en kompis av meg erfarer i disse dager så vet man jo ikke helt hvor mye denne bilen koster å drifte om 5 år...
Grand Espace er ivertfall ikke billig for han...


#3

vestlandsfanden sa for siden:

Skjønner veldig godt skepsisen, la det ikke være noen tvil om det. Det har absolutt vært noen veldig problematiske årganger tidligere og jeg skjønner godt at de som har brukt 10tusener av kr på reparasjoner på gamle Renault kvier seg for å kjøpe nytt. Det artikkelen dreier seg om er kvaliteten på den nye modellinjen kontra den gamle, og litt av årsakene til at merket har solgt så dårlig i Norge (les: Volvo) når det har vært blant de mestselgende i nesten alle andre europeiske land.
Det kan selvfølgelig være for tidlig å uttale seg men jeg mener at problembiler viser seg relativt tidlig. Man kan f eks se på 100 000km-tester av Laguna 2 kontra Laguna 3:

Laguna2: Laguna 2: www.auto-motor-und-sport.de/dauertest/artikel/renault-laguna-im-100-000-km-dauertest-stoerungen-reparaturen-1012236.html
Laguna3: www.compedion.de/renault-laguna-grandtour-initiale-2-0-dci-bestnoten-im-100-000-km-dauertest/
En annen 100 000km har vært av nevnte Espace som ble gjort i 2006 (tipper da at den testede modellenvar en 2004-årgang):
www.autozeitung.de/dauertest/durch-raum-und-zeit-dauertest-renault-espace-3-0-dci Den kan vel sies å være en mellomting mellom de to Lagunatestene: den klarte seg egentlig bra, men det det var ting som røyk helt på tampen.

Så kvaliteten har nok hatt en jevn utvikling de siste 10 år.


#4

mrc sa for siden:

Slike 100 000 km-tester med én bil stiller jeg men generelt noe skeptisk til. Det kan raskt bli litt tilfeldigheter. Det kan si en god del om hva de mener om bilen rent praktisk sett i praksis, men i henhold til driftskostnader og problemer er det ingen stor verdi....


#5

vestlandsfanden sa for siden:

100 000km-tester sammenfaller ofte bra med diverse driftssikkerhetsstatistikker, og dermed også med bilholdskostnader. Ihvertfall vil mange si at problemene med denne Laguna 2 på 100 000km-testen er "typiske". Så vil kanskje de samme folkene si at mangelen på problemer med Laguna 3 er "tilfeldig".. :).


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.