Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Exe-fil som ikke lar seg kjøre

#1

Fluke sa for siden:

Jeg skulle ha installert et program. Jeg har både lastet det ned og kjøpt cd-en, men ingen av dem virker. Kan det være Vista som blokker for ettellerannet?


#2

baltie sa for siden:

Får du noen feilmeldinger? Windows vil ikke sperre deg i å kjøre fila, men den kan finne på å spørre deg om du virkelig vil kjøre den.


#3

Fluke sa for siden:

Nei, ingenting. Den bare kjører ikke. Ikke ser pc-en cd-en med filen på heller.


#4

baltie sa for siden:

Hm, hva for et program er det du har lastet ned/kjøpt på cd? Kan hende det er et kjent problem. Ellers kan det være nyttig å kontakte support hos de som lager programmet.

Det er uansett rart at programmet reagerer med å gjøre ingenting. Du finner ingenting i hendelsesloggen heller?


#5

Fluke sa for siden:

WinVask faktura PLUSS. Jeg har allerede installert gratisvesjonen og den funker finfint. Jeg kan ikke avinstallere gratisversjonen siden jeg trenger all data som ligger lagret der. Jeg har snakket med support, og de skjønner det heller ikke. Skal ringe dem igjen, men de har typisk bare telefontid 9-16 og da er jo jeg på jobb og ikke hjemme med pc-en min.

Hvor kan jeg finne hendelsesloggen?


#6

Joika sa for siden:

Hører du ikke at CDen snurrer engang?


#7

Fluke sa for siden:

Jo, den snurrer, men så skjer ikke mer.

Og den nedlastede filen åpner en pitteliten sånn utpakkeboks som går veldig fort før det skjer ingenting igjen.

Har fått melding fra Vista om at det er kompatibilitetsproblem med filen (den nedlastede) og at jeg skal prøve igjen, men da skjer nada niks når jeg prøver på det.


#8

Juste sa for siden:

Prøv og høyreklikk på filen og velg "Kjør som administrator", det pleier og funke.


#9

Fluke sa for siden:

Det har jeg prøvd. Funket ikke.


#10

baltie sa for siden:

Har du mulighet til å prøve å installere på en annen maskin? Og så bør du spørre support om det er et problem hvis du allerede har installert gratisversjonen. For øvrig, som regel forsvinner ikke data selv om du avinstallerer selve programmet. Det kan du også høre med support om. (Og ta backup før du foretar deg noe..) Hvis dataene er tilgjengelig etter at du har avinstallert gratisversjonen og installert den du har betalt for, er det jo ikke noe problem å prøve den varianten.

Hendelsesloggen finner du under Kontrollpanel->System og sikkerhet->Administrative verktøy->Hendelseslogg. Lett oversatt fra engelsk windows 7. Tror det er mye det samme på Vista. Der er du interessert i applikasjonsloggen, og så kikker du om du har noen feilmeldinger relatert til installasjon eller selve programmet.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.