Jeg venter på en pakke, og i følge sporingsnummeret har DHL vært her 3 ganger og forsøkt å levere pakken. Det står jo også hvilken dato og tid de har vært her, og vi vet at det har vært noen hjemme alle de 3 gangene. Ofte har jeg vært på kjøkkenet også, der er det utsikt til inngangspartiet.
Jeg skal selvfølgelig ringe dem på mandag, men kan de lyve sånn, altså?
Jeg tror de finner på litt historier noen ganger ja. Jeg har opplevd at de skal levere, så er jeg ikke hjemme (naturligvis, for jeg er på jobb, skole el, og de må nesten ringe og avtale først). Jeg ringer de og avtaler nytt tidspunkt, for så at de ikke dukker opp pga misforståelser (om det er mulig å misforstå en adresse?). Det har aldri gått knirkefritt med leveringer fra DHL.
Tja. Posten kan iallfall lyve. :vetikke: Jeg har stått i vinduet og sett på at postbilen har lagt lapp i postkassa "pakke forsøkt levert, ingen hjemme" eller noe i den duren. Det regnet da, så de gadd vel ikke å gå ut av bilen.
Ja, absolutt. De lyver om alt. Det har de iallefall gjort med meg og jeg unngår nå å bestille fra firmaer som leverer med DHL siden jeg er så innmari lei maset som jeg får når disse klovnene skal levere en forsendelse. Engang skulle de levere noe til meg på jobben, som er en skole. De presterte å skrive at bygningen hadde vært stengt en dag hvor det var full aktivitet p.g.a. juleavslutning for elevene...
Mitt råd til deg: si rett som det er at det ikke stemmer at det ikke var noen hjemme på det tidspunktet de sier, og forlang at de ringer deg på mobilen når de er på vei, så du kan stå ute i innkjørslen og ta imot dem. Er du virkelig lei deg, kontakt selger og si at du ikke ønsker varen mer og at de får gi DHL beskjed om å sende den retur. Det gir gjerne litt framgang i sakene...
Samme her. Det ender jo med at jeg får pakken mye senere, fordi de skal ha x-antall forsøk på å levere den, før jeg likevel ender opp med å måtte hente den på posten. :himle:
Jeg opplevde en sommer for noen år siden at DHL påsto de hadde vært hos meg og forsøkt å levere en pakke, men at jeg ikke var hjemme. Det var fint vær den dagen, og jeg hadde sittet ute på plattingen forran huset hele dagen, så det var en fin liten skrøne de fortalte da, ja.
Vanlig med DHL, og enda mer vanlig med posten desverre. :nemlig:
Sitter hjemme og venter på en pakke, følger pakkesporingen at den er lastet på bilen. Etter en time er den forsøkt levert, til tross for at de har all info og huset her er godt merket og ringeklokken virker. Ikke særlig servicevennlig. Ringer kundeservice og får beskjed at jeg sikkert ikke var hjemme når de var her.:dåne: Det var iallefall ikke sjåføren sin feil.
Dette har jeg opplevd mange ganger med DHL da jeg var hjemme i permisjon og ventet på pakker fra ebay. :knegg:. De sjanser vel på at folk stort sett ikke er hjemme på dagtid, og sparer det kvarteret det tar å sjekke.
Jeg har opplevd det samme med Tollpost Globe - det tok evigheter å få pakken, og jeg var ikke mye blid. Postbudet her har droppet å levere pakkelapp et par ganger, slik at jeg ikke har fått beskjed om pakken før duplikatmeldingen kommer. Ikke særlig morsomt når jeg har kunder som venter på varene... :mad:
Jeg blir sjokkert når jeg hører om bud som ikke ringer på før de legger pakkelappen i postkassen. Skjønner heller ikke hvorfor de skal unnlate å sjekke om folk er hjemme siden det å ikke få levert pakken hos mottaker generer ekstraarbeid for budet. Ring kundeservice og be om å bli satt over til rett distribusjonsenhet slik at de som sluntrer unna får bli konfrontert i forhold til sin tjenesteforsømmelse.
Jeg har bare positivt inntrykk av DHL jeg da. De ringer meg alltig og spør om jeg er hjemme, ca 30 min før de vil være her. Nå har jeg jo vært det, så det har ikke vært noe problem. Det er litt kronglete å finne fram til oss, for vi har inngang fra en annen gate enn den vi har adresse i. Dermed må jeg ut i gata og møte de.
Vimjer, så når jeg får lapp i postkassen, hvor det står at pakken er forsøkt levert, kan jeg altså ringe et sted å fortelle at jeg til og med så postbudet fordi jeg sto i stuevinduet, og de vil tro meg?
Ja, hvis pakken er sendt som "dør-til-dør"-pakke (merket med 2-tall) og budet har krysset av for "forsøkt levert" uten å ha ringt på så bør du ringe å si fra med en gang! Viktig at du ber om å få snakke med leder på den enheten som dekker postruta hos deg. Det er viktig at slike ting tilbakemeldes slik at det blir formidlet til rette vedkommende. Noe av problemet med at bedriftspakker sendes til privatpersoner er at man finner ca 10 % hjemme på det tidspunktet posten omdeles. Veldig mange pakker må derfor i stedet kjøres til annet utleveringssted, (post i butikk eller postkontor) men det skal være ringt på døren først!
Jeg har vært sint på telefonen til DHL mer enn en gang. De har helt rett i at jeg ikke er hjemme midt på dagen på hverdager. Da er jeg på jobb, og de kan ikke forvente at jeg er hjemme heller når jeg ikke vet at det skal komme en pakke. Kan de ikke bare ringe og avtale leveransetidspunkt/-sted? :sint:
Jeg jobber et par minutters kjøring fra der jeg bor, så hvis de bare ringer, så er det ordnet lett som en plett (de kommer på jobben isteden ... jeg kjører ikke hjem, nei).
Jeg har ikke mye pent å si om DHL når det gjelder privatlevering. Det virker som det er veldig opp til de forskjellige budene om pakken faktisk blir forsøkt levert i det hele tatt. (Jeg har også hatt DHL-bud – ikke i Norge – som har lagt igjen pakken jeg har sendt utenfor døren til mottager; resultat: borte). Men dette er dessverre ikke begrenset til DHL; det hjelper ikke nødvendigvis noe særlig å prøve FedEx eller UPS heller. Men det som stort sett går an, hvis man vet man skal få noe med bud, er å ringe og endre levering til en jobbadresse, hvis du har resepsjon eller postmottak du kan stole på så er min erfraing at det fungerer greit.
Ben "going postal" Murphy
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.