Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Noen bør ikke jobbe i butikk

#1

Camomilla sa for siden:

Mulig jeg er en litt for krevende kunde, men jeg bare blir så oppgitt over de som ikke eier kundeservice.

Jeg: Hei, jeg har bestilt en vare i forrige uke og den skulle komme i går. har den kommet?
Butikkdamen: Ehhh.. jeg vet ikke jeg. Jeg har ikke noe ute i den str i den varen du skal ha.
Jeg: Nei, den ble bestilt, kanskje den er hengt bort?
Butikkdamen: Jeg har 4 store kartonger her som kom i går, har ikke fått sett i de ennå jeg. (Legger til at hun hadde en venninde ved siden av seg ved kassen som ventet på at jeg ble ferdig)
Jeg: Men har du noe pakkseddel så du kan se om den ligger i en av eskene?
Butikkdamen:Ja jeg har det, men jeg har ikke lyst å pakke opp varene jeg nå.
Jeg: HÆ? :tullerdu:
Butikkdamen: Nei jeg hadde ikke det nei.

Jeg ble rimelig pissed og fresa litt og sa noe som at da glemmer vi det og varen kan du henge ut i butikken.

Er det mulig!


#2

Benzo sa for siden:

Jeg ville sendt mail til butikksjef. :nemlig:


#3

Nin sa for siden:

Helt enig.


#4

Storm sa for siden:

Oh yeah, ingen tvil.


#5

star sa for siden:

Utrolig :dåne:


#6

Morella sa for siden:

Selvsagt skal du klage på dette. Det pleier å lønne seg. Send "samtalen" til butikksjefen med en gang.


#7

Olive Oyl sa for siden:

Hoho, den var drøy! Jeg hadde også sagt ifra til sjefen hennes.


#8

Barbarella sa for siden:

Haha. Det er noe av det teiteste jeg har hørt. Send klagemail! :nemlig:


#9

Daisy sa for siden:

HoHoHo!! Den tar du videre!


#10

Apple sa for siden:

Jøye meg.


#11

Camomilla sa for siden:

Den er drøy sant?!

Finner ikke neo mailadresse til butikken, men har sendt til senterledelsen og bedt de sende den videre til butikken det gjelder. Spennende å se om han kan hjelpe.


#12

Kiwi sa for siden:

Noe så drøyt! Er det mulig? :tullerdu:


#13

Agurke sa for siden:

Jøye. :dåne: Klag ja.


#14

Kråkesølv sa for siden:

Ja, da ville jeg klaget. Noe så irriterende.


#15

Fløyel sa for siden:

Noen bør absolutt ikke jobbe i serviceyrker nei. Fint du sender klage. Spennende og høre om utfallet.


#16

Katta sa for siden:

Hadde ikke lyst? :hehehe: Hun er i det minste ærlig.


#17

mina sa for siden:

Næmmen...er det mulig! :eek:

JEg er spent på om du får svar på henvendelsen din.


#18

Malus sa for siden:

:dåne:


#19

Bomull sa for siden:

Det er noe av det sprøeste ... :sjokk: Den var rimelig drøy ja, djiises!! :gal: Håper budskapet ditt når frem, det går flate meg ikke an!!


#20

Inagh sa for siden:

Jepp, den skal hun ha i det minste. :dåne:

Dette bør sjefen høre om, ja.


#21

LilleLeo sa for siden:

Hadde ikke lyst?! :lol: Håper du holder oss oppdatert.


#22

Martis sa for siden:

Den var drøy, ja. :knegg:
Hvilken butikk??


#23

Camomilla sa for siden:

Ja den skal hun ha i hvertfall. Ærlighet varer lengst:knegg:

Martis: På LMC var jeg.

Fått svar fra senterledelsen og de skal viderebringe klagen.


#24

Polyanna sa for siden:

Jeg er spent på hva slags svar du får...


#25

ming sa for siden:

Er det mulig! :dåne:


#26

apan sa for siden:

:fnise:


#27

Filifjonka sa for siden:

Men stakkars da, tenk å mase sånn på henne når hun hadde besøk av en venninne, og attpåtil ikke hadde LYST til å pakke opp varer? :humre:


#28

Camomilla sa for siden:

Uff ja, jeg er egentlig litt fæl :fnise:


#29

gnuri sa for siden:

:knegg: Blir spennende å høre om sjefen hennes syntes like synd på henne ond


#30

nicomama sa for siden:

:dåne:Det var ikke en ung tyggisslafsende tenåring med musefletter og endel piercinger da. Det er nemlig sånt bilde jeg har av uforskammede butikkmedarbeidere som ikke vet hva service er og som ikke har noe i det yrket å gjøre.:eek:

Krysser fingrene for at butikkledelsen er så kompetent at de ikke unnskylder den ansatte.:rolleyes:

Hold oss oppdatert da.


#31

Filifjonka sa for siden:

Det er dessverre ikke bare tenåringer som har dum sveis, tyggis og dårlig serviceinnstilling.


#32

Maverick sa for siden:

Fnis. Nå fikk jeg morsomt bilde i hodet av hvordan du er også. :jupp:

Fantastisk service, Camomilla. :haha:


#33

mkj sa for siden:

Dette tok vel kaka.

Noe sånt som - jeg er alene her, rekker det ikke før klokka XX
det kunne jo ha passert som en unnskyldning.

Hun bør få seg en real oppstrammer.


#34

Joika sa for siden:

Det kaaaan tenkes at eskene ikke står lett tilgjengelig, og at hun ikke kan gå fra butikken for å hente dem. Feks. Det kaaan også hende at dama ordla seg klønete.

Jeg bare opplyser om at det ikke er sikkert det er så gæli som dere skal ha det til.. og det kan også hende at det er butikksjefens om har sagt at eskene ikke trenger pakkes opp osv. Uansett, det er ok med en klage. Men vær saklig.


#35

Camomilla sa for siden:

Eskene sto rett foran beina hennes.
En kunde venter på en vare som skulle komme mandag, kunden kommer tirsdag, butikkdamen vil ikke pakke opp varene heller ikke se på pakkeseddelen om varen er kommet.
Jeg har vært saklig i klagen.
Selv har jeg jobbet maaaaange år i butikk og dette er ikke det jeg vil betegne som service overhode.
Om man ikke har pakket opp varene fordi man har annet mere festlig å ta seg til så kan man faktisk si noe i som at : Jeg har ikke rukket å se etter, har du noen minutter så skal jeg sjekke.


#36

Kula sa for siden:

Du verden. Det var servicen sin det.


#37

Susse sa for siden:

Den var drøy !


#38

trøtt sa for siden:

:dulte:

Spent på å høre svaret på klagen.


#39

Bloppy sa for siden:

Ærlig talt!

Den der var drøy ja. Det finnes faktisk ingen fullgod unnskyldning til denne. Annet enn at sjefen hennes kanskje ikke har lært henne hvordan hun åpner en pappeske. Ikke engang for å se på pakkseddelen. :blond:


#40

Røverdatter sa for siden:

Jeg skjønner at det er kjipt å bli møtt sånn i en butikk, men er det ikke bare å gå et annet sted og bestille der?


#41

Divine sa for siden:

Så du mener at en slik oppførsel får man bare heve seg over?


#42

Røverdatter sa for siden:

Ja, det gjør jeg. Dårlig service på et kjøpesenter er da ganske dagligdags.


#43

Divine sa for siden:

Jeg synes ikke det at det er dagligdags er god nok grunn til å godta det. Det kan neppe være i butikkeiers interesse å ha ansatte som oppfører seg slik at kundene slutter å handle der.


#44

Røverdatter sa for siden:

Nei, det er det sikkert ikke, men jeg gidder uansett ikke å klage hver gang jeg får dårlig service. Da skulle jeg fått det travelt. Og jeg er ikke overbevist om at butikkeierne alltid bryr seg heller. Butikkansatt på kjøpesenter med ukurante åpningstider er ikke verdens mest attraktive jobb.


#45

Dixie Diner sa for siden:

Jeg har jobbet i mange år i butikk selv (riktignok helsekost, men servicen går jo ut på det samme), og mener at sånt SKAL man klage på. Ukurante åpningstider og dårlig lønn er ikke noe issue, da får man heller bytte jobb om man trives så dårlig at det går utover kundene. Jeg er glad folk ikke godtar hva som helst og overser butikkansatte gjør, da hadde det sikkert vært gøy å handle ...
Vi hadde et enormt fokus på service, men vi hadde da også storfornøyde og trofaste kunder og et godt rykte.


#46

Camomilla sa for siden:

Nei det kan jeg ikke. Det er litt avstand til neste butikk i den kjeden så det er uaktuelt for meg.

Det er ikke overalt man får god service og jeg klager ikke på det, men denne syns jeg var i drøyeste laget.


#47

Perhonen sa for siden:

Har ikke lyst!!! :eek: Definitivt feil svar. Hun burde heller ha svart at "Jeg har ikke rukket å sjekke de kassene ennå. Har du tid til å vente litt så kan jeg se på pakkseddelen om varen er med, eventuelt ringe deg så snart jeg har fått sjekket. Senest innen en times tid alt etter som hvor mange kunder som kommer. Hvordan høres det ut for deg? Du kan gjerne få en kopp kaffe og vente her mens jeg sjekker"

Er det for mye service forlangt eller, har jeg jobbet på helt feil måte i alle de årene jeg tråkket rundt i butikk. Målet med min arbeidsdag var å få solgt varen, til en fornøyd kunde som ville komme tilbake. :-)


#48

Éowyn sa for siden:

Hun har nok Carol Beer fra Little Britain som ideal. :nemlig:

Det skal jeg si neste gang noen ber meg sjekke noe for dem. "Nei, jeg har ikke lyst."


#49

Interference sa for siden:

What, det der hadde vært grunnlag for advarsel flere steder jeg har jobbet. Spent på svaret du får fra ledelsen.


#50

Isbjørn sa for siden:

Det er ikke jeg vant med her i Trondheim. Jeg synes det er på sin plass å si i fra når det er over kanten dårlig service. Service er vel inkludert i prisen, eller? Dessuten vil nok de fleste butikksjefer ha et godt rykte på sin butikk, noe de ikke får om en ansatt bedriver dårlig service. Derfor må man si i fra så en endring kan skje. En annen ting er at den ansatte må få høre at slik oppfører man seg ikke i et serviceyrke. Makan.


#51

millact sa for siden:

Har du fått noe svar enda?


#52

Enhjørning sa for siden:

:lol:


#53

Camomilla sa for siden:

Aha, nå skjønner jeg det.
Varen var til halv pris. Da inngår kanskje ikke service :humre:

Jeg fikk svar om at dette skulle bringes videre til butikksjefen og at senterledelsen beklaget hendelsen. Vet ikke om jeg får noe mere svar etter beskjeden er levert i rette hender.


#54

Isbjørn sa for siden:

Se der, ja. Saken løst :knegg:


#55

Camomilla sa for siden:

Jeg burde rett og slett pakket opp varen selv:knegg:


#56

Isbjørn sa for siden:

Ja, tenkte tanken selv, hoho.


#57

Katta sa for siden:

"Ja, men jeg har lyst til å pakke opp"! :hehehe:


#58

Storm sa for siden:

Jeg hadde villet vite det om jeg var butikksjef. :nemlig:


#59

Go\jenta sa for siden:

Erre mulig!:eek:


#60

Irma sa for siden:

:dulte:

Jeg synes det er kjipern om det blir slik at butikkjobb er lavstatus og ferdig med det, og at man ikke kan forvente annet en mobilprat og slafsing på tyggisen. Jeg ønsker å høyne statusen på butikkjobbing, men da må selvsagt også kompetansen til de ansatte også høynes. Ikke på den måten at de nødvendigvis må bli matte (synes jeg), men at man behandler kunder ordentlig, setter seg ordentlig inn i de produktene man selger osv.


#61

kie sa for siden:

Lillesøsteren min tok fagbrev i butikkfag (eller hva det nå heter) først. (Hun driver nå med ny utdanning.) Dette fagbrevet diskvalifiserte henne tydeligvis til jobb, for hun rakk til og med å få muntlige lovnader som ble trukket tilbake da informasjonen om fagbrevet kom opp. Kort sagt: Butikkeierne ville sjelden betale den lønnen hun pga. sin utdanning hadde krav på.

Jeg vet ikke om det har noe å si, men hun hadde i alle fall utseendet til de typisk "slafsejentene". Hun er ung, blond og pen. Hun var midt i blinken på de fleste intervjuer helt til det kom frem at hun hadde fagbrev.


#62

Blomst sa for siden:

Da har du et helt feil bilde, for det kan like gjerne være ei gammel dame med briller på nesa å strikketøy under armen!

Blir spennende å se om du hører noe.


#63

Irma sa for siden:

Litt for sent på kvelden skjønner jeg. :humre: Jeg mente at de ansatte ikke behøver å bli så flinke i matte.


#64

Tante Sofie sa for siden:

Det lurer eg også på!


#65

Tuddelu sa for siden:

Sjarmerende :snill:

Jeg var ute for noe enda drøyere her for et noen uker siden. Jeg besøkte en lokal skoforretning i min jakt etter et par pensko til et bryllup jeg skulle i. På utsiden stod to damer og røyka og skravla. De var tynnkledde og øyensynlig skulle de heller vært inne i butikken enn utenfor. INNE i butikken var det nemlig ingen betjening. Jeg vimset rundt inne en fem minutters tid uten at de tilsynelatende hadde tenkt å komme inn å betjene meg. Da fikk jeg nok og travet ut av butikken igjen, mens jeg med høy stemme spurte de to røykende og skravlende damene om det faktisk var sånn at de var mer opptatt av å skravle og røyke enn å betjene potensielle kunder!!!??? Det verste var at de svarte bekreftende på spørsmålet :hakeslepp: Jeg håper for alles del at én av damene også var butikkeier, slik at betjeningens ubehøvlede inkompetanse kun er ris til egen bak. Hvis ikke er det jo tragisk for den som har slike mennesker ansatt. Jeg har i hvert fall sørget for å spre det dårlige budskapet om butikken til alle jeg kjenner og jeg håper de alle bidrar til å spre ryktet ytterligere.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.