Mulig jeg er en litt for krevende kunde, men jeg bare blir så oppgitt over de som ikke eier kundeservice.
Jeg: Hei, jeg har bestilt en vare i forrige uke og den skulle komme i går. har den kommet?
Butikkdamen: Ehhh.. jeg vet ikke jeg. Jeg har ikke noe ute i den str i den varen du skal ha.
Jeg: Nei, den ble bestilt, kanskje den er hengt bort?
Butikkdamen: Jeg har 4 store kartonger her som kom i går, har ikke fått sett i de ennå jeg. (Legger til at hun hadde en venninde ved siden av seg ved kassen som ventet på at jeg ble ferdig)
Jeg: Men har du noe pakkseddel så du kan se om den ligger i en av eskene?
Butikkdamen:Ja jeg har det, men jeg har ikke lyst å pakke opp varene jeg nå.
Jeg: HÆ? :tullerdu:
Butikkdamen: Nei jeg hadde ikke det nei.
Jeg ble rimelig pissed og fresa litt og sa noe som at da glemmer vi det og varen kan du henge ut i butikken.
Finner ikke neo mailadresse til butikken, men har sendt til senterledelsen og bedt de sende den videre til butikken det gjelder. Spennende å se om han kan hjelpe.
:dåne:Det var ikke en ung tyggisslafsende tenåring med musefletter og endel piercinger da. Det er nemlig sånt bilde jeg har av uforskammede butikkmedarbeidere som ikke vet hva service er og som ikke har noe i det yrket å gjøre.:eek:
Krysser fingrene for at butikkledelsen er så kompetent at de ikke unnskylder den ansatte.:rolleyes:
Det kaaaan tenkes at eskene ikke står lett tilgjengelig, og at hun ikke kan gå fra butikken for å hente dem. Feks. Det kaaan også hende at dama ordla seg klønete.
Jeg bare opplyser om at det ikke er sikkert det er så gæli som dere skal ha det til.. og det kan også hende at det er butikksjefens om har sagt at eskene ikke trenger pakkes opp osv. Uansett, det er ok med en klage. Men vær saklig.
Eskene sto rett foran beina hennes.
En kunde venter på en vare som skulle komme mandag, kunden kommer tirsdag, butikkdamen vil ikke pakke opp varene heller ikke se på pakkeseddelen om varen er kommet.
Jeg har vært saklig i klagen.
Selv har jeg jobbet maaaaange år i butikk og dette er ikke det jeg vil betegne som service overhode.
Om man ikke har pakket opp varene fordi man har annet mere festlig å ta seg til så kan man faktisk si noe i som at : Jeg har ikke rukket å se etter, har du noen minutter så skal jeg sjekke.
Den der var drøy ja. Det finnes faktisk ingen fullgod unnskyldning til denne. Annet enn at sjefen hennes kanskje ikke har lært henne hvordan hun åpner en pappeske. Ikke engang for å se på pakkseddelen. :blond:
Jeg synes ikke det at det er dagligdags er god nok grunn til å godta det. Det kan neppe være i butikkeiers interesse å ha ansatte som oppfører seg slik at kundene slutter å handle der.
Nei, det er det sikkert ikke, men jeg gidder uansett ikke å klage hver gang jeg får dårlig service. Da skulle jeg fått det travelt. Og jeg er ikke overbevist om at butikkeierne alltid bryr seg heller. Butikkansatt på kjøpesenter med ukurante åpningstider er ikke verdens mest attraktive jobb.
Jeg har jobbet i mange år i butikk selv (riktignok helsekost, men servicen går jo ut på det samme), og mener at sånt SKAL man klage på. Ukurante åpningstider og dårlig lønn er ikke noe issue, da får man heller bytte jobb om man trives så dårlig at det går utover kundene. Jeg er glad folk ikke godtar hva som helst og overser butikkansatte gjør, da hadde det sikkert vært gøy å handle ...
Vi hadde et enormt fokus på service, men vi hadde da også storfornøyde og trofaste kunder og et godt rykte.
Har ikke lyst!!! :eek: Definitivt feil svar. Hun burde heller ha svart at "Jeg har ikke rukket å sjekke de kassene ennå. Har du tid til å vente litt så kan jeg se på pakkseddelen om varen er med, eventuelt ringe deg så snart jeg har fått sjekket. Senest innen en times tid alt etter som hvor mange kunder som kommer. Hvordan høres det ut for deg? Du kan gjerne få en kopp kaffe og vente her mens jeg sjekker"
Er det for mye service forlangt eller, har jeg jobbet på helt feil måte i alle de årene jeg tråkket rundt i butikk. Målet med min arbeidsdag var å få solgt varen, til en fornøyd kunde som ville komme tilbake. :-)
Det er ikke jeg vant med her i Trondheim. Jeg synes det er på sin plass å si i fra når det er over kanten dårlig service. Service er vel inkludert i prisen, eller? Dessuten vil nok de fleste butikksjefer ha et godt rykte på sin butikk, noe de ikke får om en ansatt bedriver dårlig service. Derfor må man si i fra så en endring kan skje. En annen ting er at den ansatte må få høre at slik oppfører man seg ikke i et serviceyrke. Makan.
Aha, nå skjønner jeg det.
Varen var til halv pris. Da inngår kanskje ikke service :humre:
Jeg fikk svar om at dette skulle bringes videre til butikksjefen og at senterledelsen beklaget hendelsen. Vet ikke om jeg får noe mere svar etter beskjeden er levert i rette hender.
Jeg synes det er kjipern om det blir slik at butikkjobb er lavstatus og ferdig med det, og at man ikke kan forvente annet en mobilprat og slafsing på tyggisen. Jeg ønsker å høyne statusen på butikkjobbing, men da må selvsagt også kompetansen til de ansatte også høynes. Ikke på den måten at de nødvendigvis må bli matte (synes jeg), men at man behandler kunder ordentlig, setter seg ordentlig inn i de produktene man selger osv.
Lillesøsteren min tok fagbrev i butikkfag (eller hva det nå heter) først. (Hun driver nå med ny utdanning.) Dette fagbrevet diskvalifiserte henne tydeligvis til jobb, for hun rakk til og med å få muntlige lovnader som ble trukket tilbake da informasjonen om fagbrevet kom opp. Kort sagt: Butikkeierne ville sjelden betale den lønnen hun pga. sin utdanning hadde krav på.
Jeg vet ikke om det har noe å si, men hun hadde i alle fall utseendet til de typisk "slafsejentene". Hun er ung, blond og pen. Hun var midt i blinken på de fleste intervjuer helt til det kom frem at hun hadde fagbrev.
Jeg var ute for noe enda drøyere her for et noen uker siden. Jeg besøkte en lokal skoforretning i min jakt etter et par pensko til et bryllup jeg skulle i. På utsiden stod to damer og røyka og skravla. De var tynnkledde og øyensynlig skulle de heller vært inne i butikken enn utenfor. INNE i butikken var det nemlig ingen betjening. Jeg vimset rundt inne en fem minutters tid uten at de tilsynelatende hadde tenkt å komme inn å betjene meg. Da fikk jeg nok og travet ut av butikken igjen, mens jeg med høy stemme spurte de to røykende og skravlende damene om det faktisk var sånn at de var mer opptatt av å skravle og røyke enn å betjene potensielle kunder!!!??? Det verste var at de svarte bekreftende på spørsmålet :hakeslepp: Jeg håper for alles del at én av damene også var butikkeier, slik at betjeningens ubehøvlede inkompetanse kun er ris til egen bak. Hvis ikke er det jo tragisk for den som har slike mennesker ansatt. Jeg har i hvert fall sørget for å spre det dårlige budskapet om butikken til alle jeg kjenner og jeg håper de alle bidrar til å spre ryktet ytterligere.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.