Veronal sa for siden:
Det tok under to uker. :snill: Ikke slitt i stoffet, men symmetrisk plassert revne en cm ved siden av sømmen. Gaah!
< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?
Diskusjonsforum for utstyr til barn.
Veronal sa for siden:
Det tok under to uker. :snill: Ikke slitt i stoffet, men symmetrisk plassert revne en cm ved siden av sømmen. Gaah!
Gaia sa for siden:
Du bør velge Ticket. :nemlig:
Veronal sa for siden:
Noen som har epostadresse til norsk importør for reklamasjon? Eller bør jeg ta med dressen til butikken?
Filifjonka sa for siden:
Åh, så utrolig kjedelig med en så dyr dress. :( men er det noe du kan reklamere på?
Gaia sa for siden:
Det skal holde å ta den med til butikken. Jeg er for øvrig enig i at det er reklamasjonsgrunn, men det kan nok hende at de vil komme til å krangle på det, avhengig av hvordan riftene ser ut.
Veronal sa for siden:
Pga plasseringen så ser det ut som en svakhet i design. Revnene er akkurat over der som innbretten er på baksiden av stoffet.
Ole Brumm sa for siden:
2 uker, en klage er på sin plass, selv om de kanskje protesterer...
Veronal sa for siden:
Det er ikke sånn flerre-opp revne. Det altså slitasje på et svakt punkt. Jeg synes det skal ta mer enn to uker før det blir slitasjehull.
Filifjonka sa for siden:
Ja det er for dårlig.
Gaia sa for siden:
Da ville jeg brukt det som argument.
Veronal sa for siden:
Med ikke slitt i stoffet sp mener jeg at det ikke er synlig slitt stoff ellers.
apan sa for siden:
Jeg vet akkurat hvordan dette ser ut, for det samme har skjedd med en Helly Hansen overtrekksbukse som storebror har brukt i høst. Den var så billig at jeg ikke gadd klage, men jeg er enig med deg i at det må være en svakhet ved produktet og ikke slitasje.
Daisy sa for siden:
Dette skjedde med podens Bergans Stallobukse, etter noen måneders bruk. Jeg reklamerte og fikk ny uten problemer. Den fikk to like hull på insiden av knærne paralellt (hvordan skriver man paralelt?) med sømmen. De ga meg veldig god service!
Fluke sa for siden:
Det der skjedde med guttungens Reimadress, og da fikk vi ny med en gang (Barnas Hus).
Ta den med til butikken. :nikker:
millact sa for siden:
Dette må du helt klart reklamere på. Det er for dårlig av en så dyr dress.
Hulda sa for siden:
Helt klart.
Veronal sa for siden:
Revnen er på innsiden av beina, ser jeg ved nærmere undersøkelse. Ikke på knærene. Dette er vel ikke et barneslitasjested heller, så det kan nesten se ut som det er slitasje pga. stoff som gnikker mot hverandre? Jeg er i dialog med Isbjörn i Sverige. Foreløpig er de mest opptatt av at det ikke kan være en 2010-dress og om jeg har kjøpt den på salg. De har bedt om bilder nå som jeg har sendt. Jeg antar at jeg drar innom Junior Barneklær i morgen i håp om fortgang.
Forstørret:
Et annet bilde:
Forstørret:
Daisy sa for siden:
De revnene er identiske med de vi hadde. Og som sagt, reklamasjon hos hvilken som helst sportsbutikk førte frem. Kjøpte på nett nemlig. Så dette bør gå bra, hvis ikke henvis til konkurrent.
mamaria sa for siden:
Vi har også hatt sånn type revner på en eller annen dyr dress. Det var teipen som skal gjøre sømmen vanntett som rett og slett var for "skarp" på innsiden. :nemlig: Gnaget på stoffet under bruk, og vips, hull/slitasje nedover hele innsiden av beina. Fryktelig irriterende, og jeg husker butikken mente først at det var slitasje fordi ungene sikkert hadde lekt med noen greiner. Yeah right. Helt like slitasjeskader på to dresser, liksom. Mener jeg fikk penger tilbake til slutt.
Martis sa for siden:
Så utrolig irriterende.
Jeg begynner å komme dit hen at jeg ikke gidder å bruke mange tusen på dresser, for Junior herper de i løpet av kun kort tid uansett. De siste dagene har det vært iskaldt, men jeg måtte bare ta TTH dressen hjem, ellers hadde den blitt hullete i løpet av dager. Stakkars barnet måtte ha overtrekksbukse med 3 lag under i stedet, for den var allerede hullete. :knegg:
Avatar sa for siden:
Vi har akkurat samme rift på en Stormberg-dress. Ikke bare en rift, men flere på samme side. Stoffet er overhodet ikke slitt.
millact sa for siden:
Ei venninne hadde samme type revne på sin TTH dress for noen år siden. Dressen var da brukt en vinter av en særdeles rolig 2-åring som satt mest i ro. Hun fikk ny dress uten problem.
Left sa for siden:
Dette er reklamasjonsgrunn definitivt.
Liljekonvall sa for siden:
Her er importøren av isbjørn of sweden: www.sportagile.no/
Hvor kjøpte du dressen ? Står det Nanook eller Isbjørn på den ? (det spiller forsåvidt ingen rolle i mine øyne, om det er 2009 eller 2010 modell og om den er kjøpt på salg eller ei.....du får jo uansett ikke tilsvarende dress på salg nå....)
Ville også ha kontaktet butikken og/eller norsk importør.....bruk de pressmidlene du har på hånden.....(de får dårlig rykte på Norges beste foreldreportal :highfive:)
Avatar sa for siden:
Inspirerert av denne tråden har jeg også sendt en mail nå. Til Stormberg.
Veronal sa for siden:
Liljekonvall: Det står Isbjörn of Sweden på den. Men det må være 2009-modell. Jeg fant kvitteringen nå - jeg kjøpte den med 30 % rabatt i slutten av februar.
jolie sa for siden:
Jeg synes det ser ut som en slitasje fra innsiden - som en her nevnte: at tapen som gjør dressen tett i sømmene rett og slett gnager dressen i stykker.
Nin sa for siden:
Veronal. Send mail direkte til Isbjørn. De sender deg ny dress med en gang.
Jeg har reklamert på en skallbukse en gang, de sendte med en gang ny bukse, ville ikke engang ha den som var ødelagt.
Det samme skjedde ei venninne av meg, ny dress.
Ikke gå i butikken for Isbjørn er utrolig greie med sånt.
Avatar sa for siden:
Jeg har allerede fått svar fra Stormberg. Det var supert syns jeg! De har 3 års garanti på sømmer og glidelåser, så de sa jeg bare skulle ta den med tilbake der jeg kjøpte den og reklamere der.
Elise sa for siden:
Å? Bra. Jeg har en Stormberg regnjakke hvor glidelåsen har gått i stykker. :nemlig:
Avatar sa for siden:
Vi har også en jakke hvor glidelåsen er ødelagt. Eldste fikk den til jul i fjor. Skal ta med begge deler på XXL etterpå. Med mailen på mobilen. :)
Avatar sa for siden:
Her er mailen:
Hei
*
Slik skal det naturligvis ikke være. Ved fabrikasjonsfeil eller -svakheter på sømmer, taping eller glidelåser*og lignende har Stormberg en 3 års garanti på produktene. Bytte av reklamasjonsprodukter skal skje i den butikken der varen ble kjøpt. Jeg vil anbefale deg å ta dressen med til XXL, så vil de hjelpe deg med reklamasjonen der.
*
*
Med vennlig hilsen
Elise sa for siden:
Er det forventet at en skal ha kvittering for sånne ting? :gruble:
Jeg er litt usikker på glidelåsen vår. De kan nok påstå at det er brukerfeil. (Den ser ut som den er "rivd" opp på en måte. HELE den dra-dingsen har åpnet seg og falt av.)
Avatar sa for siden:
Vi har ikke kvittering. Men jeg kan jo hente ut kontoutskrift fra banken som viser dato og slikt i alle fall.
Avatar sa for siden:
Jeg kan si i fra hvordan det gikk.
Snuppa sa for siden:
Jeg fikk nye bukser 2 ganger :)
Elise sa for siden:
Jeg var innom butikken i dag og sa "hei, jeg har denne regnjakka, og glidelåsen har falt av." Damen sa bare "jaha, størrelse 6 ja, skal vi se, vent litt.... og vær så god. :) "
Det var alt. Splitter ny jakke. Ikke spørsmål om når den var kjøpt, hvor den var kjøpt, eller om kvittering kunne fremskaffes.
Avatar sa for siden:
Samme her. Vi fikk tilgodelapp på begge deler. :) Null spørsmål.
Veronal sa for siden:
Jeg hørte på Nin. Svar fra Isbjørn som sier at knivskarpt hull skyldes tapen og at det er en produksjonsfeil. De er tom for vår midell i vår størrelse og skal sende toppmodellen (den som går til 20000 på vannsøylen). Wey!
Adrienne sa for siden:
Isbjørn har forstått poenget med god kundeservice. :nemlig:
M@M sa for siden:
Så bra!
Vår Isbjørn av samme modell er brukt hardt hele forrige vinter uten å ha en skramme, så det skal ikke være slik.
Liljekonvall sa for siden:
Så bra at det ordnet seg :)......god kundeservice liker vi :D
Veronal sa for siden:
Vi har nå dressen vel i hus (etter at jeg klønet forsendelsen til med å oppgi postnummeret til jobben :plystre: ). Kundeservice i Sverige var helt fantastisk!
Uansett - vi har altså toppmodellen i hus og det er veldig stor forskjell fra den vanlige vinterdressen. Toppmodellen er MYE lettere enn den vanlige dressen (så lett at jeg har måttet sjekke spesifikasjonenen flere ganger for å overbevise meg selv om at den faktisk kan være varmere og tåle mer enn den andre dressen). Det er snølåser både på armer og bein og det å sende denne dressen er vel det beste salgstrikset de kan ha, for jeg kan ikke skjønne hvordan jeg kan la være å kjøpe denne dressen til den unge damen videre. Søren at de bare har dresser opp til 128 (som er det eldstemann har nå)!
Hvor mye koster toppmodellen i Norge (det er den med pelskant på kragen)? Den vanlige vintermodellen koster vel ca. 1800. :gruble:
millact sa for siden:
Veronal: Så flott! Kan du ikke legge inn bilde?
Liljekonvall sa for siden:
[url="javascript:window.close()"][/url]
Winter Jumpsuit EntrantW
SEK 1885,- (www.norrbaggen.se)
SEK 1895,- (www.uteungar.se)
Vito sa for siden:
Vi har fått en identisk skade på begge bein på tøtto sin dress!
Det ser helt klart ut som om tapen har gnagd hull innenfra. Dressen er noe mer brukt enn hos dere, ca over 4 mnd, men den er brukt lite da det har vært en mild vinter. Den har over hodet ikke slitasje på armer, knær eller rumpe, og det viser jo litt ...
Jeg gikk til xxl i går hvor de tok den inn og sa det eneste de kunne gjøre var å lappe skaden, det kom til å ta opp mot 3 uker.
Jeg ble så paff at jeg ikke fikk sagt noe, om 3 uker er jo sesongen over liksom ... og lapping? Virkelig?
Uheldigvis ble dressen kjøpt på salg i april -10. Det er jo soleklart at jeg ikke har brukt den fra april og utover, om man bruker fornuft. Men det er jo mulig at de kommer til å se anderledes på det?
Jeg sendte mail til Isbjørn of sweden på sidene deres i går kveld, men har ikke fått svar enda.
Stikka sa for siden:
Hvordan gikk det, Vito? Vi har fått samme hull på vår dress. Den er ikke ny, men er heller ikke slitt på noe vis. Sender mail til Isbjørn nå for å høre hva de sier.
Vito sa for siden:
Jeg fikk ny dress den gangen, men nå hadde jo ikke dressen vært i bruk så lenge.
Spennende å se hva de sier i din sak. :jupp:
Mamari sa for siden:
Lurer faktisk på om jeg skal sende en henvendelse til importøren jeg og. Snuppa 6 år,klager på at den blir våt innvendig og har fått hull på kne etter 2,5 måneders bruk. Hun har den rosa/sorte dressen. Den forrige holdt vannet ute og så helt ubrukt ut etter et halvt års bruk siste året i barnehagen.
Kvittering har jeg ikke for denne fikk vi i gave men kan jo legge ved bilder av dressen - ser ganske tydelig der vannet har trengt igjennom.
Mamari sa for siden:
Jeg fikk nå svar fra importøren om å prøve å impregnere dressen. Den er ikke vasket enda så da får vi prøve det. I forrige uke sendte jeg en henvendelse til Smartkids.no ifbm.svertende såler på to skopar. Jeg fikk omgående beskjed om å returnere de. Tre dager senere var beløpet tilbakeført inkl.portoutlegget mitt. Det er god kundebehandling.
Må vel si at jeg syns det er rart at de ikke ba om å få dressen tilsendt for å se på den. Hadde den vært godt brukt ville det vært en annen sak- men den er jo så lite brukt at vi ikke har vasket den enda er det hull i den også. Hm...det er nok siste Isbjørn plagget i vårt hus .
Stikka sa for siden:
Jeg fikk beskjed om å sende inn dressen. Hun mente det så ut som reklamasjon. Jeg sendte mailen til Sverige men fikk svar fra Norge.
millact sa for siden:
Så rart at disse dressene har hull etter kort tid!
Min 4-åring har to vanlige Isbjørn dresser. De brukes hardt på barmark siden vi ikke har snø overhodet. Ingen av dem viser antydning til slitasje. Han er en aktiv gutt.
Vito sa for siden:
Vi har ny dress i år, og den brukes hardt på barmark den og ... og den er like fin fremdeles! Så dressene har kvalitet så det holder de, de hullene som kom på den dressen jeg reklamerte på var soleklar feil på dressen.
Mamari sa for siden:
Jeg har fått beskjed om å sende inn dressen og har nettopp gjort det. Den trekker vann rett inn i det sorte bakpartiet som ikke er synlig slitt. Den går under definisjonen mandagsprodukt hos meg:)
Stikka sa for siden:
Det har de virkelig. Nå er ny dress på vei i posten til oss. Riktignok i en annen farge siden den fargen vi hadde gikk ut for flere år siden. Selv om dressen ikke var ny og godt brukt (men ikke slitt i det hele tatt på "vanlige" slitesteder) var det helt klart reklamasjon og vi skulle få ny dress. Veldig fornøyd med servicen.
millact sa for siden:
Stikka: Det var super service!
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.