Jeg var på butikken i går for å kjøpe meg maskara, og etter å ha sett på de tre ulike typene de hadde av det merket jeg ville ha, så valgte jeg den jeg likte best (damen som viste meg dem gikk i en skuff for å hente den til meg). Nå tenkte jeg at jeg skulle prøve den på, og da tok jeg av plasten utenpå pakken, åpner maskaraen og ser på børsten at jeg har tatt feil.
Nei, jeg ville ikke det, men det kunne jo være at de er greie siden det var dem som gjorde feilen? Jeg aner ikke hvor strenge eller ikke de er på slikt da jeg vanligvis ikke shopper hverken maskara eller i parfymerier.
Det skader jo ikke å stikke innom butikken å spørre. Hvis det er de som sendte med deg feil type, så kan det hende at de tar dette på sin kappe og gir deg en ny.
Er de greie lar de deg bytte, er de kjipe sier de nei.
Siden det er de som har gitt deg feil syns jeg absolutt du burde få bytte den, men all den tid det blir påstand mot påstand og alt det der er du nok prisgitt butikkens velvilje.
Jeg ville hørt med butikken, det er jo ikke din feil at de sendte med deg feil type. Det ville vært helt annerledes om det var du selv som hadde plukket med deg feil.
Hvis butikken ga deg feil type, er det ganske opplagt at du bør få en ny. Jeg ville i alle fall gjort et forsøk, hvis jeg var deg. Jeg kaller ikke det bytting, men reklamasjon.
Ofte har parfymerier avtaler med leverandörene om slike returer. Jeg ville i alle fall gaatt tilbake med den. Selv fikk jeg en gang byttet en krem. Jeg kjöpte den. Tok den med meg paa ferie uaapnet. Fant ut at det var feil da jeg var kommet frem, men brukte den likevel to uker fordi jeg ikke hadde noe annet og ikke fikk kjöpt noe annet der jeg var. Da jeg kom tilbake, gikk jeg til butikken og fikk byttet den.
Bare gå og klag, dem gjorde feilen, ergo burde du selvf. få ny. Bare å beskrive hvordan butikkansatt såg ut som du handlet med event, dersom det er en annen ansatt der.
Søsteren min skulle kjøpe seg vannfast maskara, og fikk med seg en som de anbefalte. Oppdaget da hun skulle bruke at hun hadde fått med seg feil type, og som slett ikke var vannfast. Hun fikk byttet uten problemer.
Jeg og spurte etter en vannfast, og fikk med en som ikke var det.
Men fikk jeg tilbake pengene? Nei! Ikke sjangs, men tilgodelapp. Svaret var: dette var en ny person i butikken, og det var umulig å holde orden på alle merkene og om de var vannfast eller ikke. Jeg spurte flere ganger om den var vannfast. Jeg hadde ikke åpnet den hjemme en gang. Møkkabutikk.
Dette var Estetique Nordre i Trondheim, som sikkert er i Th. Angels gt nå. Jeg satte aldri min fot i det parfymeriet igjen. (brukte tilgodelappen i et annet Esthetique)
Den jeg skulle ha hadde de ikke, jeg skulle egentlig ha en spesifikk vannfast, den hadde de ikke, når jeg tenker meg om hadde de ikke noen vannfaste mascaraer, dette var på vinteren, vannfasta mascaraer hadde de bare om sommeren, når de hadde tenkt seg om.
Jøss, dette burde jo være grunn nok til å betale ut pengene, det er ingen unnskyldning for deres del at de har nye folk på jobb som ikke greier å holde orden på merkene.
Jeg sa også, skal det virkelig gå ut over kundene at dere gjør feil?
På dette tidspunktet visste jeg jo ikke om de andre parfymeriene i kjeden hadde vannfast mascara på denne årstiden heller.
Har avbefalt alle jeg kan om dette parfymeriet etter dette, utrolig dårlig kundeservice, og den følelesen av at jeg ikke kom noen veg, og måten de tok dette på, hinsides. Ja ja, skal ikke hisse meg for mye opp :fnise: