Etter å ha blitt bombardert med flyere uansett hvor jeg befant meg i Oslo, var jeg iddjot og lot meg blende av fine oppstartsgaver og meldte meg inn.
Og det advarer jeg dere herved mot å gjøre. E-post med melding om hovedbøker har vært fraværende, men jeg var obs og logget meg på sidene deres og fikk avbestilt. Jeg tok vare på e-postbekreftelsen med avbestilling. Men gjett hva - virkelig ingen god start: For i dag lå hovedboken i postkassen. Ikke svarte f*** om jeg skal betale returporto som de sier at jeg skal. I tillegg sjekket jeg sidene deres. Joda, ny hovedbok som må avbestilles, men har jeg fått varsel om det. Så nå er kvelden min ødelagt, for jeg kommer til å gå rundt og være sint i hele kveld, og kundesenteret deres er stengt for dagen.
Kan jeg bare sende esken tilbake og skrive "Retur" på den, eller kan de da sende meg faktura med porto fordi jeg ikke gjorde det på "riktig måte".
Jeg har egentlig bundet meg til å vær medlem i ett år, men finnes det noen hjemmel for at jeg kan si om medlemsskapet med begrunnelsen at de ikke oppfyller løftene sine?
Huff, dette var ikke bra. Har nettopp meldt meg inn, og det samme har døtrene mine. Jeg fikk påminnelse om hovedbok, men ingen av døtrene mine har fått det. Har avbestilt for de begge nå, og dersom det kommer bøker vl jeg nekte å betale :sint:
Jeg ville sagt at de har to uker på seg til å hente boken (aka sende returstæsj) ellers vil jeg kaste den og vurdere å klage dem til forbrukerombudet for svindel. All den tid du har avbestilt og alt mulig.
Interessant. Samme har skjedd meg. Jeg har snakket med kunde"service", og det var en selsom affære. Det var i alle fall ingen service å finne der! Når jeg sa at jeg ikke fikk noen eposter om hovedbok, men fikk bøkene i posten like fullt, fikk jeg beskjed om at da måtte jeg nok melde meg inn på nytt... Jada :snill: Selvsagt! Hun jeg snakket med skulle be sjefen sin om å ringe meg. Dette er nå 3 dager siden, og ingen har ringt.
Hmm, jeg meldte meg inn i Bestselgerklubben 3. november og har nå mottatt 2 hovedbøker sendt rett etter hverandre som jeg garantert ikke har fått epostvarsel om (heller ikke i spam-mappa). Jeg holder god orden på eposten min, så her er jeg temmelig sikker i min sak.
Men ved henvendelse til kundeservice får jeg dette svaret: Varslet om hovedbok nummer 19-2010 Ekte mat ble sendt deg 25.11.10 og varsel om hovedbok 20-2010 Bokbindersken ble sendt deg 04.12.10,, og vi har ikke fått noen indikasjoner på at det har vært problemer med utsendelsen av disse meldingene. Hvis du velger å sende boken i retur, må du selv dekke portoen.
Her er et par forslag til løsninger på problemet:
Sjekk at e-postadressen din er korrekt.
Noen e-postprogrammer legger automatisk e-post i mappen for ”spam” eller ”søppelpost”. For å sikre at du vil motta e-post fra oss, legger du [email][email protected][/email] i adresseboken din.
De mener de har sendt ut, og jeg er sikker på ikke å ha mottatt! Hva bør jeg gjøre videre i denne saken? Dette blir ord mot ord, for bevis på at epost er mottatt/ikke mottatt er vanskelig...
Flere som har opplevd lignende i det siste fra Bestselgerklubben?
Og hva gjør man? Jeg har selvsagt ikke tenkt å betale returportoen.
Samme skjedde her!!! Sitter her med en bok som jeg ikke har fått noen melding om. Passe møkka-sur på dem. Jeg også lurte på om hvordan jeg kunne sende den tilbake uten å betale. Og ja, de har min e-mail adresse, for jeg fikk neste måneds bok via mail. Tror jeg skal ringe dem, ja.
Jeg har mottatt 2 bøker nå med 1 uke mellomrom. Jeg har alldri fått noe mail. Og når jeg prøver å logge meg på sier de at ingen av mine mail adresser er i systemet dees.
Ja dette skjedde her også- jeg kommer til å forlange at de dekker returporto, for i tillegg til å avbestille (Sjekket selv uten å ha fått mail) ringte jeg og dobbeltsjekket at alt var avbestilt, likevel kom boka :gaah:
Siden jeg var så lite hjelpsom her kan jeg jo berette/advare om at vi har hatt problemer med goboken og manglende mail om bokpakker (og påfølgende uønskede pakker i posten). Fikk et spark bak nå til å sende dem mail og håper de kan rydde opp. Takk til HI, og lykke til med klage!
Men sender goboken mail? Jeg trodde ikke de gjør det egentlig, der har jeg rett og slett fulgt med selv. De tror jeg har system med at de sender ut per post når man har avbestilt pakke. Jeg ønsker meg også mail, så si fra hvis du får dem til å sende mail istedenfor brev.
Glemte å svare på denne. Her er mailen jeg fikk fra Goboken.
Så nå er boken returnert uten kostnad. Men når jeg tenker tibake fra en tidligere gang jeg var medlem, så fikk jeg heller ingen mail forresten. Kanskje de bare tror de sender dem ut? :hmm:
Jeg har opplevd akkurat det samme i bokklubben. Den dagen de på kundesenteret overbærende sa at de kunne være snille og gi meg returlapp på mail, så meldte jeg meg ut.
Jeg blir sint bare jeg leser overskriften. Jeg har ikke fått mailer fra dem, men klubbladet i posten. Det første jeg da gjør er å avbestille neste bok. Og jammen meg kom det en bok i posten, og jeg reagerte slik som HI. Ble så irritert at flere dager nesten ble ødelagt :knegg: Ringte dem og der kom jeg ingen vei, for jeg hadde selvfølgelig ikke notert den koden jeg fikk da jeg avbestilte. Damen var tverr og jeg ble blankt avvist. Ikke snakk om å få noen returlapp uten den koden. Jeg spurte når jeg kunne melde meg ut og det var over et halvt år til.
Hun sa også at jeg måtte bruke hjemmesidene til avbestilling, og da jeg forklarte at jeg ikke klarte å logge meg inn der, lo hun nesten. Så viste det seg at jeg ikke var registrert skikkelig på de sidene og at hun måtte gjøre noe for at jeg skulle få avbestille via nettet.
Knurr og blæh! Sånt her blir jeg så irritert over! Skal melde oss ut tvert bindingstiden går ut.
Blir helt sjokkert over kundebehandlingen. Hvordan kan firmaer unngå å skjønne at de ødelegger voldsomt for seg selv når de oppfører seg på den måten? Hadde jeg vært sjef for et stort firma og noen av mine ansatte hadde drevet slik kundebehandling, håhå ...
Jeg meldte meg nettopp inn, så jeg må nok slite med de i et år frem i tid :mumle:. Imidlertid så fikk jeg beskjed om at de skulle sende returlapp, så jeg håper bare ikke at det blir inkasso i mellomtiden.
Og jeg håper det ikke gjelder litteraturklubben....Det kan jo nesten ikke gjelde den når det ikke er noen forpliktelser der... :sparke: Men hva som skjer om man kjøper noe der, - det er jo en annen sak kanskje.
Jeg meldte meg inn noen uker før jul, jeg skulle få en fin velkomstpakke med 2 bøker og Rosendahl vannkaraffel.
Vel, i dag dumpet det ned 1 bok i postkassen, månedens hovedbok. :rolleyes:
Jeg har ikke sett snurten av velkomstpakken!
Kundeservice er stengt nå, og for å sende dem mail må jeg være innlogget på "mine sider". Der får jeg feilmelding når jeg prøver å komme inn.
:mad:
Ja, mulig det. Men, det blir litt ord mot ord. Hvis man ikke har avbestillingskoden, så har man liksom ikke avbestilt. Basta. Og feilen med nettsiden og innloggingen er jo ikke deres feil, må vite. Det er jo kundene som er så dumme at de ikke klarer å logge inn.
Min sak ordnet seg heldigvis! :)
Fikk snakke med en hyggelig kundebehandler, som kunne se at de hadde sendt velkomstpakken til feil adresse. Hun skulle sende meg den på ny, og en returlapp for den boka jeg hadde fått.
Supert!
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.