Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Ordre hos CDON. Grunn til å bli gretten?

#1

LilleT sa for siden:

Jeg la den 19. desember inn en bestilling hos CDON. Denne bestillingen ble lagt inn kun fordi CDON garanterte levering før julaften. Jeg fikk raskt bestillingsbekreftelse på mail. CDene og DVDene som var bestilt dukket imidlertid ikke opp før julaften. Jeg er ikke dummere enn at jeg skjønner at posten kan bli forsinket i førjulsrushet, men da jeg gikk inn på "min side" på CDONs nettside, så jeg at de ikke hadde sendt ordren i det hele tatt.

I dag fikk jeg epost om at ordren er sendt. Jeg sendte dem en forespørsel og ber om en forklaring på hva som har skjedd.

Kort etter fikk jeg dette svaret:

Hvis de først skal gi meg en kompensasjon, bør den ikke da være på den bestillingen som allerede er gjort? Den aktuelle ordren er på ca. kr. 600,-, og jeg merker at jeg blir lettere provosert over denne liksom-kompensasjonen.

Hva synes dere?


#2

Inagh sa for siden:

Som kompensjon for at vi har tullet og tøyset med bestillingen din, får du fri frakt neste gang du bestiller hos oss. :kry:

Eh... jepp, jeg hadde blitt litt grinete, kjenner jeg.


#3

LilleT sa for siden:

Hvis denne bestillingen skjer innen 30 dager.


#4

Inagh sa for siden:

Så løp og kjøp! :nemlig:


#5

Lille meg sa for siden:

Den kompensasjonen kan de i alle fall ta og stikke en viss plass. Hallo? Det er jo akkurat dette mange gjør for å kunder - nemlig å "spandere porto". Det er hårreisende!

Personlig ville jeg foretrukket at de ikke "gav" denne typen "kompensasjon". Enten får de komme med en ektefølt unnskyldning og legge seg fullstendig flat, eller så får de gi deg en faktisk kompensasjon. At du får porto for neste bestilling er et salgsfremmende framstøt, ikke kompensasjon.


#6

rajraj sa for siden:

Tøysekompensasjon. :nemlig:


#7

Left sa for siden:

Jeg er jo en kjiping, så jeg hadde sendt dem en mail, og forklart at de kunne stikke "kompensasjonen" sin et visst sted, og at du ikke ønsker varene på de premisser de skisserer.
Du bestilte varer til jul, og de kom ikke på tross av lovnad. De har driti seg ut, og kan få ha varene sine.
Så hadde jeg bestilt et annet sted. :bitcher:


#8

Anne C sa for siden:

Jeg har bare positive erfaringer med CDON, men er enig at dette var en kjip greie.


#9

Alfa sa for siden:

Akkurat det samme skjedde meg for to år sidan. :nemlig:


#10

LilleT sa for siden:

:medkjiping:

Fikk du også enn slik "kompensasjon"?


#11

LilleLeo sa for siden:

Jeg er med Sjugger.


#12

Morella sa for siden:

Jeg synes det er idiotisk med "kompensasjoner" som gjelder for neste kjøp. 29 kr er heller ikke mye å skryte av.
Jeg husker en bestilling jeg hadde i en annen nettbutikk for noe år siden. Varen som kom 3 mnd for sent kostet 100 kr. Butikken ville bøte på skadene med å gi meg 10% av disse 100 kr i gjodtgjørelse ved neste ordre. Da sendte jeg en mail tilbake og lurte på om de tullet med meg. Jeg fikk et meget beklagende svar og en mye større godtgjørelse.


#13

Alfa sa for siden:

Nei, eg vart fråtatt handlekonsesjonen fordi eg ikkje henta/ville betale for gåver som eg ikkje kunne bruke likevel. :sparke:


#14

Bille sa for siden:

Fantastisk kompensasjon. :lol:


#15

Dragen sa for siden:

Du er selvsagt i din fulle rett til å bli gretten - vil du snakke om det?


#16

Filifjonka sa for siden:

Jo, det var en elendig kompensasjon.


#17

Bomull sa for siden:

Dette er latterlig - enkelt og greit. Jeg har selv bare gode erfaringer fra CDON, men denna må de lenger ut på landet med. Send en mail i retur med spørsmål om de tuller med deg - det er selvsagt den aktuelle bestillingen du skal ha kompensasjon for; ikke en eventuell neste ordre, innen 30 dager ... :niks: Vil de beholde deg som kunde må de finne på noe annet altså!!


#18

Bloppy sa for siden:

Det der kan overhodet ikke kalles en kompensasjon!
Jeg skjønner godt at du blir gretten altså. Stemmer for en ny mail og kreve en større kompensasjon ja. Ca 15% på opprinnelig ordre må da være reelt? be om penger direkte på konto. :jupp:


#19

Misty sa for siden:

Kunne ikke vært mer enig!
Be om mer kompensasjon! :jupp:


#20

Morella sa for siden:

Er det ikke det hun gjør da? :undrer:


#21

Bille sa for siden:

Ref. Isets tråd tror jeg. :knegg:


#22

Morella sa for siden:

:knegg: Da forstår jeg.


#23

LilleT sa for siden:

Jeg sendte en mail til øverste hold i går. Fikk følgende svar i dag.


#24

amylin sa for siden:

Hvorfor i alle dager skal kompensasjonen hele tiden forutsette og kreve at du faktisk gidder å bestille der en gang til?


#25

LilleT sa for siden:

Akkurat det irriterer meg også. Jeg antar det er for mye bry for dem å gjøre om på fakturaen som allerede er skrevet? Samtidig tror jeg ikke at jeg gidder å gjøre noe mer med dette nå. Nå beklager de i alle fall.


#26

Bloppy sa for siden:

Gjøre om på fakturaen er nok ikke så lett nei. De har kanskje ansatt et utenforstående firma for å ta seg av faktureringen og delkrediteringer er da tilnærmet umulig. Kjenner til dette fra min jobb nemlig. Men du kunne godt krevd å få pengene på konto, slik at du selv kunne bestemme om du vil handle derfira mer eller ikke.

#27

Dixie Diner sa for siden:

Hø? Mener du Fibis tråd?


#28

Joika sa for siden:

Det der er vel ingen kompensasjon. Jeg ville kansellert bestillingen.

Blir litt som når jeg ble matforgiftet på Tusenfryd. Jeg var HELT SIKKER på at det var der jeg ble forgiftet (spiste ikke noe annet før jeg kom dit og heller ikke etter). De blånektet men skulle kompensere da.. med MATKUPONGER! :rofl:

Disse skulle sendes i posten, men de dukket heller ikke opp. Ikke så nøye egentlig, for det var vel det siste jeg kunne tenkt meg.


#29

Morella sa for siden:

Poteto potato. :knegg: Jeg forsto iallefall hvilken tråd hun mente.


#30

Dixie Diner sa for siden:

Jaja, jeg ble bare usikker på om det var snakk om en eller annen tråd JEG hadde laget. :dramaqueen:


#31

Hannamoren sa for siden:

Noe slikt hadde jeg ikke funnet meg i. Jeg hadde bedt dem reise og ryke med hele bestillingen.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.