Jeg la den 19. desember inn en bestilling hos CDON. Denne bestillingen ble lagt inn kun fordi CDON garanterte levering før julaften. Jeg fikk raskt bestillingsbekreftelse på mail. CDene og DVDene som var bestilt dukket imidlertid ikke opp før julaften. Jeg er ikke dummere enn at jeg skjønner at posten kan bli forsinket i førjulsrushet, men da jeg gikk inn på "min side" på CDONs nettside, så jeg at de ikke hadde sendt ordren i det hele tatt.
I dag fikk jeg epost om at ordren er sendt. Jeg sendte dem en forespørsel og ber om en forklaring på hva som har skjedd.
Kort etter fikk jeg dette svaret:
Hvis de først skal gi meg en kompensasjon, bør den ikke da være på den bestillingen som allerede er gjort? Den aktuelle ordren er på ca. kr. 600,-, og jeg merker at jeg blir lettere provosert over denne liksom-kompensasjonen.
Den kompensasjonen kan de i alle fall ta og stikke en viss plass. Hallo? Det er jo akkurat dette mange gjør for å få kunder - nemlig å "spandere porto". Det er hårreisende!
Personlig ville jeg foretrukket at de ikke "gav" denne typen "kompensasjon". Enten får de komme med en ektefølt unnskyldning og legge seg fullstendig flat, eller så får de gi deg en faktisk kompensasjon. At du får porto for neste bestilling er et salgsfremmende framstøt, ikke kompensasjon.
Jeg er jo en kjiping, så jeg hadde sendt dem en mail, og forklart at de kunne stikke "kompensasjonen" sin et visst sted, og at du ikke ønsker varene på de premisser de skisserer.
Du bestilte varer til jul, og de kom ikke på tross av lovnad. De har driti seg ut, og kan få ha varene sine.
Så hadde jeg bestilt et annet sted. :bitcher:
Jeg synes det er idiotisk med "kompensasjoner" som gjelder for neste kjøp. 29 kr er heller ikke mye å skryte av.
Jeg husker en bestilling jeg hadde i en annen nettbutikk for noe år siden. Varen som kom 3 mnd for sent kostet 100 kr. Butikken ville bøte på skadene med å gi meg 10% av disse 100 kr i gjodtgjørelse ved neste ordre. Da sendte jeg en mail tilbake og lurte på om de tullet med meg. Jeg fikk et meget beklagende svar og en mye større godtgjørelse.
Dette er latterlig - enkelt og greit. Jeg har selv bare gode erfaringer fra CDON, men denna må de lenger ut på landet med. Send en mail i retur med spørsmål om de tuller med deg - det er selvsagt den aktuelle bestillingen du skal ha kompensasjon for; ikke en eventuell neste ordre, innen 30 dager ... :niks: Vil de beholde deg som kunde må de finne på noe annet altså!!
Det der kan overhodet ikke kalles en kompensasjon!
Jeg skjønner godt at du blir gretten altså. Stemmer for en ny mail og kreve en større kompensasjon ja. Ca 15% på opprinnelig ordre må da være reelt? be om penger direkte på konto. :jupp:
Akkurat det irriterer meg også. Jeg antar det er for mye bry for dem å gjøre om på fakturaen som allerede er skrevet? Samtidig tror jeg ikke at jeg gidder å gjøre noe mer med dette nå. Nå beklager de i alle fall.
Gjøre om på fakturaen er nok ikke så lett nei. De har kanskje ansatt et utenforstående firma for å ta seg av faktureringen og delkrediteringer er da tilnærmet umulig. Kjenner til dette fra min jobb nemlig.
Men du kunne godt krevd å få pengene på konto, slik at du selv kunne bestemme om du vil handle derfira mer eller ikke.
Det der er vel ingen kompensasjon. Jeg ville kansellert bestillingen.
Blir litt som når jeg ble matforgiftet på Tusenfryd. Jeg var HELT SIKKER på at det var der jeg ble forgiftet (spiste ikke noe annet før jeg kom dit og heller ikke etter). De blånektet men skulle kompensere da.. med MATKUPONGER! :rofl:
Disse skulle sendes i posten, men de dukket heller ikke opp. Ikke så nøye egentlig, for det var vel det siste jeg kunne tenkt meg.