Storebror har brukt T2H vinterbuksa i ca 1 måned, fått hull på begge knærne OG det holder på å løsne "langs" sømmen på siden. Vel bruker han den relativt hardt, men vi har aldri hatt hull på vinterdresser før, hverken Troll eller T2H. Slitasje ja, hull nei.
Øh, jippi. Det var jo lovende :snill: . Da skal de få med meg å gjøre altså, det gidder jeg virkelig ikke. Særlig det hullet langs sømmen er det uaktuelt at har noe med slitasje å gjøre.
Jeg har funnet kvittering og klagd. De skylder på slitasje; "barn sliter så ulikt". Jeg kranglet med dama i 20 minutter, særlig på hull langs sidene (blir hull i parallell med sømmen, der hvor det er hardt stoffskille under), som hun sa: "det gnisser når man går" hvorpå jeg sa at hvis en normal femåring ikke kan gå i 3 uker uten at det blir hull, må det være noe galt.
Vel, hun skulle ringe representanten og ta kontakt. Jeg var ganske klar på at jeg kom til å ta det videre og aldri kjøpe Ticket igjen hvis jeg ikke fikk noe gehør.
Gå hull i buksa på tre uker, haha, det blir jo for dumt! Kunne skjønt det om han akte på asfalt og is med grus, men nå har det jo vært fine snøforhold og burde være helt kurant vinterslitasje. Ikke hull!
Jeg sa det, dama hevdet at "det har ikke vært mye snø i år". Vel vel, vi startet å bruke buksa 30. november, det har vært atskillig mer snø i tiden som har gått siden den gang enn det pleier.
Jeg kan gå med på at det på knærne er vanskelig å vurdere, han kan jo ha akt på grus eller noe, men at det skal gå hull på sidene av at en normal femåring GÅR og løper, går jeg ikke med på. Jeg har tenkt å ringe Forbrukerrådet mandag og høre litt.
Vi har også brukt T2H siste årene, og har ikke fått hull på noe. Den ene dressen er sågar brukt av 3 barn, gjennom tre sesonger. Godt slitt, men fortsatt ikke hull. Eldste vår er storsliter på slikt tøy, så buksa hennes ser ikke ut nå som den er inne i sesong nr to, men ikke noe hull.
Vi kjøpte en brukt T2H vinterdress som knapt var brukt, og etter et par uker begynte sømmene å løsne på begge ermer.
[font=Comic Sans MS][/font]
Jeg sendte mail til T2H i Danmark og de ville se bilder. Jeg la ved bilder av hele dressen, så de fikk se den, samt ermene og sømmene som løsnet.
[font=Comic Sans MS][/font]
Få dager senere fikk jeg ny dress i posten, uten spørsmål om å sende tilbake den gamle, eller noe ekstrakostnader. Så jeg tror jeg ville gått den veien.
Oppdatering: Jeg ble oppringt idag. I forhold til de hullene som holder på å komme på sidene måtte jeg "vente til det ble hull", så skulle de reparere dem :dåne: . Ift knærne sa hun ikke noe en gang, og jeg antar jeg må regne det som en tapt greie.
Hva ville dere gjort? Jeg vurderer direkte kontakt med Danmark som Stine-mor har gjort, for å høre om de virkelig mener at denne buksa bør tåle det samme som dressene vi har hatt før har gjort.
Jeg har en sønn som "maltrakterer" klærne sine. Vi fikk hull i ReimaTecen etter 3 uker, og da lappet butikken knær og rumpe og dressen holdt de månedene det tok før han vokste ut av den. I år (1 mnd vårsesong pga for litenReima) har vi THT hel dress og den har fått rift på kneet og er ellers flossete rundt omkring. Så neste dress blir en billigdress.
Men dressen skal ikke gå opp i sømmene, det må jo være en kvalitetsfeil! Jeg ville ha prøvd direkte med Danmark.
Den går ikke i sømmen, men i parallell til søm fordi stoffkant under sliter på det over. Vrient å forklare. På de hele dressene er det ingen slik søm på innsiden av bena.
Jeg vet noen barn sliter dresser enormt, og at de sliter mer med økende alder, men storebror har faktisk aldri fått hull på noen dresser før. Vi har hatt 2 Ticketdresser før, ikke i nærheten av hull på dem. Den ene bruker vi som reservedress i år også, og den er ikke i nærheten av å få hull. Jeg kan ikke forstå at slitestyrken er lik.
Ta det videre ja. Det skal ikke være sånn på en så dyr dress, og hvor de skryter av at den er nesten uslitelig. Lillebror har brukt sin dress bare litt i vinter, for vi har lagt vår elsk på Rampetrolldressen vi har, men vi kjøpte T2H brukt, og du kan rett og slett ikke se det, så jeg har vondt for å tro at den skal tåle så lite.
Var det ikke det som skjedde med Isbjørn dressen til ei(husker selvsagt ikke hvem nå)her inne litt før jul ? Mener hun fikk ny dress.....
Jeg ville tatt bilder av dressen sammen med kvittering og fortalt at dere kun har brukt dressen fra 30 november, og da kun på snø (om det er det som stemmer).
Liljekonvall tenker på meg. Søk opp tråden min og se på bildene. Det er produksjonsfeil, for skarp tapekant (tapede sømmer). Og ta kontakt med Ticket direkte.
Det ser akkurat ut som hos Veronal ja. Butikken mente altså først at dette var slitasje, "kanskje buksa er for stor" :dåne: . Men har nå på telefon sagt at Ticket vil reparere det når det blir ordentlig hull, men jeg er ikke interessert i å være uten bukse i dagevis mens den repareres. Jeg prøver Ticket direkte, og kommer forøvrig aldri mer til å handle der jeg var.... særlig ikke når jeg i Veronals tråd leser at andre har fått nye dresser uten problemer i tilsvarende situasjoner.
Vil du si hvilken butikk dette dreier seg om ? Så kan vi ha en felles boikott :D (jeg er iallefall ikke interessert i butikker med dårlig service). Jeg har forøvrig bare hatt problemer med en dress og det var en Troll dress hvor refleksen på dressen løsnet (ikke noen big deal). Men ga beskjed til butikken og de tok den i retur med en gang. Fikk splitter ny. Det samme skjedde med den nye dressen, og da fikk jeg velge at annet produkt fra Troll i stedet (evt tilgodelapp). Dette var en nettbutikk, og slike ting gjør at jeg handler mer i nettopp den butikken :D
Vi har brukt vår i 2 måneder og den ser ikke spesielt slitt ut engang. Har bare bra ting å si om Ticket egentlig. Hadde dress i fjor, men den ble lite brukt. Ser ny ut.
Apan: En venninne sin datter fikk hull i sin ticket dress. Dette er noen år siden nå, hun var 2 år, lite aktiv, satt mest i ro. Hullet var i skrittet, ved en kant på en måte. Hun fikk ny dress fra ticket. Butikken sendte den inn og hun fikk ny. Klag!
Vi har hatt noen Ticketdresser opp gjennom årene og i alle fall tre av dem ble slitt i tapen/limet på innsiden av foten. Jeg klaget med en gang det ble hull og fikk alltid ny dress tilbake. Denne tapen/limet skal vel egentlig ikke bli så hardt at det gir grunnlag for gnissing og hull. Ticketdressene har ikke lenger søm på innsiden av føttene, så jeg tror det var en svakhet?
Jeg fikk byttet i dem butikken jeg kjøpte dressen, og det var aldri noen spørsmål eller protester. Bare enighet om at slik skal ikke en slik dress være.
Nei, jeg ser at dressene ikke har sånn i det hele tatt. Jeg har jo tatt dette med butikken, som jo først mente det var slitasje, "måten gutten min gikk på", "for stor" etc, men som etter mye krangling nå har gitt meg beskjed om at Ticket skal reparere når det blir "skikkelig hull". Men jeg er ikke interessert i å levere inn buksa som han bruker hver dag til reparasjon, jeg mener man bør få en ny bukse når sånt skjer så fort.
Jeg hadde kommet til å krangle på dette. Skal virkelig butikken bruke tid på å reparere hele innsiden av føttene og lime på nytt? Jeg tror nok det blir mye arbeid. Tror også at de fleste butikker har avtaler med leverandør ang reklamasjoner, og Ticket er vel ikke tjent med vrange butikkeiere.
Har du vært i kontakt med Danmark?
[font=Comic Sans MS][/font]
Mulig det står over her, men det er så forstyrrende med alle oppkastlydene rundt meg. :rolleyes:
Hun i butikken (som først ikke ville ringe en gang :himle: ), hevder at deres Ticketkontakt vil ha den til reparasjon. Jeg kan ikke forstå det egentlig, og gidder ikke. Prøver Ticket direkte. Jeg kranglet jo med dama i et kvarter for å få henne til å gå bort fra at det var "normal slitasje", gidder ikke mer.
Stine-mor; jeg avventet litt for å få mer slitasje ved sømmene for at det skulle synes bedre på bildene. (God bedring til hele familien...!)
Jeg mailet Ticket i Danmark igår, og fikk svar idag om at jeg "gjerne kunne sende buksa til den norske agenten". Vel, jeg antar jo egentlig det er henne butikken alt har snakket med :himle: . Jeg er litt usikker på om jeg gidder bruke penger på å sende inn buksa. Skal vel godt gjøres å få den under en hundrelapp i porto.
Ok.
[font=Comic Sans MS][/font]
Jeg hadde ikke kvittering, men Ticket spurte om å få se bilder av problemene. Og et par dager etterpå var det ny dress på vei i posten.
Jeg sendte en mail tilbake og bad om å få sende bilder isteden ettersom vi trengte buksa her hjemme. Sendte over 5 bilder igår med beskrivelser (det er nå snart 4 hull på knærne samt slitasje på innerben av skarp kant under SAMT slitte sømmer generelt), og fikk mail nå om at kvaliteten ikke skal være sånn og at vi skal få en ny bukse.
Jippi! Takk for tips her inne. Jeg kjenner at jeg nå har lyst til å fortsette med Ticket tross alt (vi har elsket de dressene), men jeg tror jeg må begynne å handle dem i en annen butikk....
Så bra, apan. Vi kjøper fortsatt Ticket pga god service. Klærne er jo kjempebra, men man kan få mandagseksemplar innimellom. Men, så lenge de bytter er det jo ikke noe problem.
Ja, det var supert. Og det skrev jeg også, at jeg var glad for at de var enige i at det var noe galt med kvaliteten på buksa fordi jeg tidligere hadde vært så fornøyd, og jeg takket for god service.
Jeg fikk en høflig mail etterpå der hun beklaget at de ikke hadde mer igjen av akkurat den fargen, og lurte på om svart var greit. Og det sa jeg selvsagt at var ok.
Her ble det slik at de ikke hadde flere brune dresser i str 110, så de sendte oss størrelsen over.
Jeg takket og bukket, for den i 110 går det fint å bruke, selvom sømmen går opp på ermene. Bretter bare vottene godt over. :jupp:
Så flott, Apan! Ticket imponerer. Spørs om jeg ikke må vurdere en ticketdress til minstemann til neste vinter til tross for at jeg ikke liker fleecefor....
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.